Aυστηρότερους κανόνες για την αυτοκινητοβιομηχανία απο Κομισιόν, Συμβουλίο και ΕΚ

Η Προεδρία του Συμβουλίου και εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατέληξαν σήμερα σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με τη μεταρρύθμιση της έγκρισης τύπου και της εποπτείας της αγοράς των μηχανοκίνητων οχημάτων, όπως έγινε γνωστό σήμερα στις Βρυξέλλες. Στο μέλλον και στη βάση του νέου κανονισμού, η Κομισιόν θα είναι σε θέση να ελέγχει τα αυτοκίνητα, ενεργοποιεί ανακλήσεις σε όλη την ΕΕ και επιβάλλει πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Η συμφωνία θα υποβληθεί τώρα στην ΕΜΑ για έγκριση. Θα χρειαστεί επίσης να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η μεταρρύθμιση θα εκσυγχρονίσει το ισχύον σύστημα, θα το προσαρμόσει στις νέες τεχνολογίες που διατίθενται στην αγορά και θα βελτιώσει τις δοκιμές ελέγχου των δεδομένων σχετικά με τις εκπομπές αυτοκινήτων.

“Αυτό το νέο πλαίσιο θα συμβάλει στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας του τομέα των αυτοκινήτων, θα δημιουργήσει ένα διαφανές σύστημα με την κατάλληλη εποπτεία, θα βελτιώσει τον συντονισμό σε διάφορα επίπεδα και θα εναρμονίσει την εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω προηγούμενες Προεδρίες του Συμβουλίου, καθώς και το Κοινοβούλιο και την Κομισιόν για τις προσπάθειές τους και ελπίζω ότι τα κράτη μέλη θα μπορούν να υποστηρίξουν αυτό που νομίζω ότι είναι μια ισορροπημένη συμφωνία που θα προσφέρει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις”, δήλωσε η Kάνδρι Σίμσον, Πρόεδρος του Συμβουλίου και Υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων και Υποδομών της Εσθονίας

Στόχος της μεταρρύθμισης αυτής είναι η επίτευξη υψηλού επιπέδου ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιδόσεων των μηχανοκίνητων οχημάτων και η αντιμετώπιση των κυριότερων ελλείψεων που διαπιστώθηκαν στο υπάρχον σύστημα έγκρισης τύπου.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και η Επιτροπή κατέληξαν σε πολιτική συμφωνία για να αυξήσουν σημαντικά το επίπεδο ποιότητας και την ανεξαρτησία της έγκρισης και δοκιμής τύπου οχημάτων, να αυξήσουν τους ελέγχους των αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη στην αγορά της ΕΕ και να ενισχύσουν το συνολικό σύστημα με ευρωπαϊκή εποπτεία.

Ο Γιέρκι Κατάινεν αντιπρόεδρος για την Απασχόληση, την Ανάπτυξη, τις Επενδύσεις και την Ανταγωνιστικότητα, δήλωσε: ότι “Με πιο αυστηρούς κανόνες που ελέγχονται αυστηρότερα, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει την ευκαιρία να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η σημερινή συμφωνία σηματοδοτεί ακόμη ένα ακόμη ορόσημο στις ευρύτερες προσπάθειες της ΕΕ να ενισχύσει την παγκόσμια ηγετική θέση της αυτοκινητοβιομηχανίας μας σε καθαρά και ασφαλή οχήματα”.

Από την πλευρά της η Επίτροπος Ελζμπίετα Μπιενκόφσκα, υπεύθυνη για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις ΜΜΕ, δήλωσε πως το “dieselgate” αποκάλυψε τις αδυναμίες του ρυθμιστικού συστήματος της ΕΕ και του συστήματος εποπτείας της αγοράς. “Γνωρίζουμε ότι κάποιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων μας εξαπάτησαν και πολλοί άλλοι εκμεταλλεύονταν κενά”, είπε. “Μετά από σχεδόν δύο χρόνια διαπραγματεύσεων, χαιρετίζω την αποδοχή των βασικών στοιχείων της πρότασής μας, συμπεριλαμβανομένων των πραγματικών εξουσιών επιτήρησης και επιβολής της ΕΕ”, σημείωσε.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy