«Ανθρώπινο λάθος»… και ξόφλησαν!

180

Ουδείς αναλαμβάνει πολιτικές ευθύνες μετά το φιάσκο των εξετάσεων

Στο ανθρώπινο λάθος εξαντλήθηκε το πόρισμα του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τη δημοσιοποίηση των θεμάτων πριν τις εξετάσεις των εκπαιδευτικών την ώρα που σημαντικά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα.

Δυστυχώς η συγκεκριμένη έρευνα εξαιρεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καταλογίζοντας ευθύνες μόνο σε κάποιους λειτουργούς που από «παρορμητισμό», όπως αφέθηκε να νοηθεί, «ανάρτησαν τα θέματα στην ιστοσελίδα του υπουργείου».

Την ίδια ώρα το ανθρώπινο λάθος το οποίο επικαλούνται σήμερα οι κυβερνώντες ουδεμία σχέση έχει με το σαμποτάζ που προσπάθησαν από την πρώτη στιγμή να αποδώσουν διά του αναπληρωτή κυβερνητικού εκπροσώπου, Βίκτωρα Παπαδόπουλου, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αφήσουν σκιές για τις όποιες δικές τους παραλείψεις και αδυναμίες, ενώ εκτός συζήτησης αφήνουν το ζήτημα που έχει προκύψει, το οποίο είναι βαθύτερο και έχει να κάνει με τη διασφάλιση του όλου εγχειρήματος που αφορά το Νέο Σχέδιο Διορισμού και για το οποίο είχαν 2 χρόνια στη διάθεσή τους για να υλοποιήσουν.

Όπως δήλωσε χθες ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Καδής, το πόρισμα της διοικητικής έρευνας καταγράφει πως η δημοσιοποίηση των θεμάτων αποδίδεται σε ανθρώπινο λάθος, το οποίο οφείλεται σε λανθασμένη και παρορμητική ενέργεια συγκεκριμένου λειτουργού, καθώς και σε ενέργειες ή/και παραλείψεις άλλων λειτουργών.

Σύμφωνα με το πόρισμα οι συγκεκριμένοι λειτουργοί ενδέχεται να έχουν υποπέσει σε πειθαρχικά παραπτώματα. Σήμερα ο κ. Καδής πρόκειται να καταθέσει στο Υπουργικό Συμβούλιο πρόταση για ορισμό ανεξάρτητου ερευνώντος λειτουργού για έναρξη της διαδικασίας της πειθαρχικής έρευνας για τους λειτουργούς.

Ήδη το συγκεκριμένο πόρισμα έχει σταλεί στη Νομική Υπηρεσία ζητώντας να ενημερωθεί κατά πόσο με βάση τα πορίσματά της προκύπτει ευρύτερα θέμα εγκυρότητας και αξιοπιστίας των εξετάσεων.

Το ΑΚΕΛ επισημαίνει ότι η διαρροή των θεμάτων στις συγκεκριμένες εξετάσεις υπονόμευσε την αξιοπιστία, αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο των εξετάσεων. Συνεπώς το ΑΚΕΛ διερωτάται γιατί δεν έχει δοθεί καμία απάντηση για το πώς ένα σύστημα, το οποίο έχει σωρεία ασφαλιστικών δικλίδων στους κανονισμούς και στη νομοθεσία, κατέρρευσε; Γιατί ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε ανάλογο ανθρώπινο λάθος; Δεν δίνεται καμία απάντηση, αν στο βωμό της προεκλογικής εκμετάλλευσης της μεταρρύθμισης, το Υπουργείο Παιδείας ενήργησε με πρωτοφανή προχειρότητα, ανετοιμότητα και ανοργανωσιά.

Ερευνητική Επιτροπή από τον Γενικό Εισαγγελέα ζητά το ΑΚΕΛ

Επίσης το ΑΚΕΛ σημειώνει ότι ο Υπουργός Παιδείας έχει εξαιρέσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου από την έρευνα. «Θα πρέπει ο Γενικός Εισαγγελέας να διορίσει ερευνητική επιτροπή, η οποία θα διερευνήσει όλους και όλα. Δυστυχώς ο Υπουργός Παιδείας επέλεξε την εύκολη λύση της διοικητικής έρευνας. Υπάρχουν μεγάλες πολιτικές και άλλες ευθύνες οι οποίες και πρέπει να καταλογισθούν, αλλά και να αναληφθούν.

Δεύτερο φιάσκο μετά το πρωτόγνωρο της διαρροής των θεμάτων, ήταν η δημιουργία και η συντήρηση μέχρι και χθες από μέρους του κ. Αναστασιάδη και της κυβέρνησής του, του μυθεύματος περί ”σαμποτάζ”.

Αυτό το ψέμα δημιουργήθηκε και συντηρήθηκε σκόπιμα για να μετατοπιστούν ευθύνες από τις πλάτες των κυβερνώντων και να δαιμονοποιηθούν η κριτική και οι διαφωνίες στους πρόχειρους χειρισμούς των κυβερνώντων».

Το ΔΗΚΟ σημειώνει ότι οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης Αναστασιάδη, για το φιάσκο των εξετάσεων και για το καίριο πλήγμα που δέχτηκε ο θεσμός των εξετάσεων γενικά, δεν διαγράφονται επειδή διεξήχθη εσωτερική, εντός του Υπουργείου, έρευνα και εκδόθηκε ένα πόρισμα.

Το Κίνημα Οικολόγων αναφέρει πως το πόρισμα δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα από όσα λύνει, διερωτώμενο μεταξύ άλλων τι έχουν να πουν ο Υπουργός Παιδείας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αλλά και ο ίδιος ο Πρόεδρος Αναστασιάδης που φαντάζονταν προβοκάτσια και μιλούσαν για σαμποτάζ.

Ελένη Κωνσταντίνου

Σχολιάστε την είδηση

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.