Από την Πάργα και τον Αχέροντα ποταμό μέχρι τα Μετέωρα

Ενα όμορφο Πάσχα, ένα αξέχαστο ταξίδι με εκδρομή του ραδιοσταθμού «Άστρα»

Του Μιχάλη Μιχαήλ

Ο ραδιοσταθμός «Άστρα» επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ότι δεν είναι μόνο ραδιόφωνο…. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων δραστηριοτήτων του ο ραδιοσταθμός διοργάνωσε την καθιερωμένη εκδρομή στην Ελλάδα για το ελληνικό Πάσχα.

Προορισμός η Ήπειρος με βάση την πόλη της Πρέβεζας.

Οι 48 εκδρομείς έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι τόσο από τη διοργάνωση όσο και από τις υπηρεσίες που πρόσφεραν η συνοδός Βασιλική Αλιφέρη και ο οδηγός Σπύρος Πετούσης.

Ήταν ένα «βαρύ» πρόγραμμα που ξεκινούσε από τις οκτώ το πρωί και ολοκληρωνόταν γύρω στις επτά ή οκτώ το βράδυ.

Οι εκδρομείς μας πρόσχαροι και κεφάτοι δημιουργούσαν μια όμορφη ατμόσφαιρα στο λεωφορείο, στους χώρους που επισκεπτόμασταν και γενικά σε όλο το πλέγμα της εκδρομής.

Πρέβεζα

PREVEZA

Τη Μεγάλη Πέμπτη βρεθήκαμε στην Πρέβεζα με απευθείας πτήση στο αεροδρόμιο του Ακτίου.

Η περιήγηση ξεκίνησε από το απόγευμα της ίδιας ημέρας με μια πρώτη γνωριμία της Πρέβεζας. Πήραμε μια γεύση από την αρχοντική καταγωγή της πόλης κάνοντας βόλτα στην παραλία του λιμανιού και στις γραφικές γειτονιές του ιστορικού κέντρου της, στο «Σαϊτάν Παζάρ», στο καντούνι με τα γιασεμιά και τις βουκαμβίλιες.

Εκεί μέσα στα στενοσόκακα συναντούμε το σπίτι που φιλοξένησε για λίγο καιρό τον ποιητή Καρυωτάκη που έμελλε να ήταν και το τελευταίο του σπίτι, αφού μέσα σε αυτό έθεσε τέρμα στη ζωή του.

Περάσαμε από τον Πύργο του Ρολογιού, όπου βρίσκονται τα εμπορικά καταστήματα και καταλήξαμε στο λιμανάκι για καφέ. Παρά την πολυκοσμία, το περιβάλλον είναι ήσυχο και βοηθά στην ηρεμία του μυαλού.

Πρέβεζα, Λευκάδα, Νυδρί

leukada

Τη Μεγάλη Παρασκευή επισκεφθήκαμε τη Λευκάδα με πρώτη στάση τη Μονή της Φανερωμένης, η οποία βρίσκεται ψηλά στην κορυφή του βουνού κοντά στο χωριό Φρύνι και η οποία προσφέρει πανέμορφη θέα.

Ακολούθως πήγαμε στο Νυδρί όπου είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια μίνι κρουαζιέρα στον παρακείμενο κόλπο όπου βρίσκεται και το πασίγνωστο νησί του Σκορπιού, το νησί του Αριστοτέλη Ωνάση.

Μάθαμε αρκετά για τον Ωνάση, το νησί του αλλά και το τι έγινε μετά το θάνατο του Έλληνα μεγιστάνα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της κρουαζιέρας μάς ξεναγούσε ο καπετάνιος.

Στην όμορφη Πάργα και στον Αχέροντα

6. Η Πάργα

Το Σάββατο μάς περίμενε τους περισσότερους μια πρωτόγνωρη εμπειρία, αφού κατά τη διάρκεια της πρώτης Ανάστασης παρακολουθήσαμε την αναβίωση του εθίμου που φέρει το όνομα «Μπότια», δηλαδή το σπάσιμο κανατιών.

Αμέσως μετά αναχωρήσαμε για την πανέμορφη Πάργα με τα παραδοσιακά σπιτάκια και τις ολάνθιστες γειτονιές, τα στενά λιθόστρωτα σοκάκια και γραφικά καντούνια, το Ενετικό Κάστρο και τις όμορφες παραλίες.

Είναι ένα νησιώτικο σκηνικό, το οποίο ωστόσο βρίσκεται στην Ήπειρο.

Ένα όμορφο στοιχείο που συναντούμε στην Ελλάδα είναι το δέσιμο του σήμερα με το χθες και ιδιαίτερα με την ελληνική μυθολογία.

Σε αυτό το πλαίσιο βρεθήκαμε όταν φτάσαμε στον ποταμό Αχέροντα, τον ποταμό που χώριζε τον πάνω με τον κάτω κόσμο κατά τη μυθολογία. Εκεί ο ψυχοπομπός Ερμής, όπως και στη σύγχρονη χριστιανική θρησκεία ο Αρχάγγελος Μιχαήλ, αναλάμβαναν να περάσουν τις ψυχές των νεκρών από τον έναν στον άλλο κόσμο.

Κάναμε μια σύντομη βαρκάδα στα νερά του ήρεμου ποταμιού με τον βαρκάρη να μας εξηγεί την ιστορία με τις ψυχές και τα νεκρικά έθιμα των αρχαίων Ελλήνων.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το γνωστό Ζάλογγο με τον μεγάλο γκρεμό από τον οποίο έπεσαν οι Σουλιώτισσες.

Κυριακή του Πάσχα

Την Κυριακή του Πάσχα ξυπνήσαμε με τις μυρωδιές που ανέδυαν οι οβελίες που άρχισε να ετοιμάζει το προσωπικό του ξενοδοχείου.

Στο μεσοδιάστημα μεταξύ ψησίματος και γεύματος απολαύσαμε το ποτό μας συνοδεία μεζέδων.

Ακολούθησε το πασχαλινό γλέντι με πλούσιο φαγητό, ζωντανή μουσική και μπόλικο χορό μέχρι το απόγευμα.

Μέτσοβο, Μετέωρα

PREVEZA

Τη Δευτέρα το πρωί ξεκινήσαμε για ένα νέο πολύωρο ταξίδι που κράτησε μέχρι τις οκτώ το βράδυ.

Μέσα από μια ορεινή διαδρομή φτάσαμε στην Καλαμπάκα στην οποία δεσπόζουν τα πανύψηλα Μετέωρα.

Μόνο δέος προκαλεί η θέα των μοναστηριών που κυριολεκτικά κρέμονται πάνω στους θεόρατους βράχους.

Καταφέραμε να επισκεφθούμε μόνο τη μονή Αγίου Στεφάνου και να δούμε από απόσταση πολλές άλλες μονές.

Άρτα, Αμφιλοχία, Βόνιτσα

Την Τρίτη του Πάσχα ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής με την τελευταία περιοδεία μας.

Επισκεφθήκαμε αρχικά την Άρτα και το πασίγνωστο γεφύρι της που τη μέρα κτιζόταν και το βράδυ χαλούσε, σύμφωνα με το μύθο.

Επισκεφθήκαμε επίσης και δύο αρχαίες εκκλησίες.

Επόμενος σταθμός η παραλιακή Αμφιλοχία, κτισμένη στο μυχό του Αμβρακικού κόλπου. Τα εστιατόρια, τα μεζεδοπωλεία και τα καφέ της προκυμαίας συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη κίνηση της πολυσύχναστης πόλης.

Μετά το γεύμα αναχωρήσαμε για την άλλη παραλιακή πόλη, τη Βόνιτσα και στη συνέχεια πήγαμε στο αεροδρόμιο για να πάρουμε το αεροπλάνο της επιστροφής.

Φτάσαμε στην Κύπρο τα μεσάνυχτα της Τρίτης, φέροντας μαζί μας όμορφες αναμνήσεις και κυρίως τις γνωριμίες μας με τα μέλη της υπέροχης εκείνης ομάδας.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy