Αποσύρθηκε από τη διεκδίκηση του λιμανιού Λάρνακας η DP World

Οι τρεις μνηστήρες έγιναν δύο.

 

Κούρσα με δύο διαγωνιζόμενους έμεινε η διεκδίκηση του έργου της ενιαίας ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας, αφού έχει αποχωρήσει ο ένας από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η κοινοπραξία “Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (P&O) and Cabo Marina S. de R.L. de C.V” παρέλαβε μεν τα έγγραφα των προσφορών, αλλά αποφάσισε τελικά να αποχωρήσει από τη διαδικασία.

Η κοινοπραξία, στην οποία βασικό μέλος είναι η εταιρεία DP World που έχει αναλάβει μέρος της διαχείρισης του λιμανιού της Λεμεσού, ενημέρωσε επίσημα το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ότι δεν πρόκειται να υποβάλει τελική και δεσμευτική προσφορά. Σαφείς εξηγήσεις ως προς τα αίτια της απόσυρσης του ενδιαφέροντος της εταιρείας από το Ντουμπάι και κατά πόσον αυτό σχετίζεται με επιφυλάξεις για τη βιωσιμότητα του έργου δεν υπάρχουν από πλευράς του αρμόδιου υπουργείου. Μια επιφύλαξη που είχε η κοινοπραξία, σύμφωνα με έγκυρη πηγή, ήταν κατά πόσον θα προέκυπτε πρόβλημα με την Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού, με δεδομένο ότι η DP World κατέχει τμήμα της διαχείρισης του λιμανιού της Λεμεσού. Η ουσία είναι ότι η DP World μαζί με την αμερικανική IGY Marinas, οι οποίες συνέθεσαν την κοινοπραξία “Peninsular and Oriental Steam Navigation Company (P&O) and Cabo Marina S. de R.L. de C.V”, έχουν βγει οριστικά εκτός διεκδίκησης του μεγάλου έργου της ενιαίας ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας, με αποτέλεσμα οι τρεις μνηστήρες να έχουν μειωθεί στους δύο.

Στην κούρσα της διεκδίκησης παραμένουν η κινέζικη China Communications Construction Company Limited και η ισραηλινή AMPA Ltd & Israel Shipyards Ltd. Σύμφωνα με πηγή από το Υπουργείο Εσωτερικών, οι δύο κοινοπραξίες διατηρούν ζεστό ενδιαφέρον για το έργο και δεν υπάρχουν ενδείξεις άλλης αποχώρησης. Η υποβολή προσφορών αναμένεται εντός του ερχόμενου Μαρτίου, ώστε ν’ αρχίσει η αξιολόγηση και να κατακυρωθεί η προσφορά.

Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές έχουν αποκτήσει πρόσβαση σε όλες τις λεπτομέρειες των υπό παραχώρηση περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου, ώστε να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές. Ο επιτυχών προσφοροδότης θα κληθεί να υπογράψει τη Σύμβαση Παραχώρησης με την Κυπριακή Δημοκρατία για την υλοποίηση και τη διαχείριση του ενιαίου έργου.

Το έργο αποτελείται από τη μαρίνα της Λάρνακας, το λιμάνι της Λάρνακας και τον χερσαίο χώρο και έχει συνολικό εμβαδόν 510 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Επιπρόσθετα με τις εγκαταστάσεις του λιμανιού και της μαρίνας, προσφέρεται προς παραχώρηση και χερσαία έκταση 280 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, η οποία, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, είναι διαθέσιμη για ανάπτυξη οικιστικών και τουριστικών χρήσεων, εγκαταστάσεων λιανικού εμπορίου και αναψυχής, γραφειακών χώρων και πολιτιστικής-εκπαιδευτικής υποδομής.

 

Οι δύο εναπομείναντες

H China Communications Construction Company Limited είναι ο μεγαλύτερος από τους δύο εναπομείναντες διεκδικητές. Είναι κρατική εταιρεία της Κίνας με ετήσια έσοδα της τάξης των 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η κατασκευαστική εταιρεία δραστηριοποιείται στα λιμάνια, στη βυθοκόρηση, στους τερματικούς σταθμούς, δρόμους, γέφυρες, σιδηροδρόμους, τούνελ, γερανούς, βαριά θαλάσσια βιομηχανία, μεταλλικές κατασκευές. Είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής γερανών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και έχει στο πορτφόλιό της τεράστια έργα στη Μαλαισία, στο Σουδάν, Αιθιοπία, Μάλτα, Ουζμπεκιστάν, Ινδονησία, Πακιστάν, Μαυριτανία.

Η κοινοπραξία AMPA Ltd & Israel Shipyards Ltd αποτελείται από δύο ισραηλινές εταιρείες από τις οποίες η Ampa ειδικεύεται σε χερσαίες αναπτύξεις και η Israel Shipyards είναι πρώην κρατική εταιρεία με ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στην ανατολική Μεσόγειο.

H Ampa Ltd, μέσω θυγατρικών της εταιρειών, έχει ειδικότητα στην ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών κέντρων, γραφείων και γενικά κτιρίων, ενώ παρέχει και συμβουλευτικές χρηματοδοτικές υπηρεσίες.  Δραστηριοποιείται επίσης στη φαρμακευτική βιομηχανία, στις συσκευασίες προϊόντων, στη βιομηχανία ψυκτικών θαλάμων. Από το 2005 λειτουργεί ως θυγατρική εταιρεία της αμερικανικής Jordache Enterprises, ισραηλινών επίσης συμφερόντων, η οποία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον τομέα του ρουχισμού και της μόδας το 1969 από τα αδέλφια Joe, Ralph και Avi Nakash και στη συνέχεια επεκτάθηκε. H Jordache έχει επίσης πορτφόλιο με επιχειρήσεις ανάπτυξης γης, ξενοδοχεία, τουριστικά θέρετρα καθώς και την αεροπορική εταιρεία Arkia.  Διαχειρίζεται επίσης το λιμάνι της πόλης Εϊλάτ στην Ερυθρά Θάλασσα.   Tο 2016 κατέγραψε έσοδα 413 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το δεύτερο μέλος της κοινοπραξίας, η εταιρεία Israel Shipyards, λειτουργεί από το 1959 και δραστηριοποιείται τόσο στο εμπορικό όσο και στο πολεμικό ναυτικό.

Τάσος Περδίος

 

 

 

 

 

Σχολιάστε την είδηση

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.