Αρχίζει η δεύτερη φάση αποκατάστασης του οδικού δικτύου Λάρνακας

Τη δεύτερη φάση της αποκατάστασης του οδικού δικτύου στην πόλη της Λάρνακας ξεκινά το αμέσως επόμενο διάστημα ο δήμος. Την περασμένη Παρασκευή 1η Ιουνίου ανοίχθηκαν οι προσφορές για την επάλειψη των δρόμων που καταστράφηκαν κυρίως από τις εργασίες του αποχετευτικού συστήματος. Η δεύτερη φάση θα κοστίσει 2 εκατομμύρια ευρώ τα οποία παραχωρήθηκαν στον Δήμο Λάρνακας από την κυβέρνηση κατόπιν σχετικού αιτήματος. Ο Δήμος Λάρνακας, μετά από αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης των δρόμων, επέλεξε δρόμους στους οποίους έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες από το Συμβούλιο Αποχετεύσεων Λάρνακας και έχει λήξει και η 18μηνη περίοδος συντήρησής τους από τους εργολάβους του ΣΑΛ.  Όπως πληροφορούμαστε, έχουν επιλεγεί 100 δρόμοι στο κέντρο της πόλης και μεταξύ άλλων και στις περιοχές του λιμανιού, των κυβερνητικών οικισμών καθώς και στην περιοχή του σταδίου Αμμόχωστος.

Μετά την αξιολόγηση θα κατακυρωθεί η προσφορά και σε περίπτωση που δεν υπάρξουν προσφυγές στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών, θα ξεκινήσουν οι εργασίες σε ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα έργα.  Οι δρόμοι της Λάρνακας έχουν περιέλθει σε άθλια κατάσταση τα τελευταία χρόνια μετά τις εκσκαφές για τοποθέτηση του δικτύου στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης του αποχετευτικού συστήματος και η αποκατάσταση του οδικού δικτύου είναι πρώτης προτεραιότητας, καθώς πρόκειται για σοβαρότατο πρόβλημα που επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα των ανθρώπων.

Με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης, θα έχουν ξοδευτεί περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ στην αποκατάσταση των δρόμων, ποσό το οποίο όμως αποτελεί μόλις ένα τμήμα της συνολικής δαπάνης που εκτιμάται ότι χρειάζεται για να επανέλθουν οι δρόμοι σε κατάσταση που αρμόζει σε σύγχρονη πόλη. Σε αλλεπάλληλες τοποθετήσεις του στο πρόσφατο παρελθόν, ο δήμαρχος, επικαλούμενος προκαταρκτικές μελέτες, αποκάλυψε ότι προκειμένου να φτιαχτούν όλοι οι δρόμοι, απαιτείται ένα ποσό που κυμαίνεται ανάμεσα στα 12 και 13 εκατομμύρια ευρώ!

Η πρώτη φάση της εκστρατείας επιδιόρθωσης του αστικού οδικού δικτύου της Λάρνακας υλοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι με αξιοποίηση ποσού 1,2 εκατομμυρίων ευρώ που προέκυψε ως εξοικονόμηση από τις πληρωμές προς τον ΧΥΤΥ Κόσιης.  Για την ακρίβεια, ένα εκατομμύριο ευρώ διατέθηκε στην αποκατάσταση των δρόμων μετά τη διακοπή των πληρωμών προς το ΧΥΤΥ λόγω του γνωστού σκανδάλου. Ακολούθως, ο Δήμος Λάρνακας ζήτησε 3 εκατομμύρια ευρώ από την κυβέρνηση για να συνεχίσει τα έργα και τελικά εισέπραξε 2 εκατομμύρια.

Η αρχή έγινε με την οδό Μακένζι και ακολούθως επιλέχθηκαν συλλεκτήριοι δρόμοι.  Μεταξύ άλλων, επιλέχθηκαν οι δρόμοι  Αγίου Γεωργίου Μακρή, Αννίβα Φράνσις, Αριστοφάνους, Αρχιμήδους, Δαρβίνου, Ηπείρου, Θαλή Μιλήσιου, Καλύμνου, Λεωφ. Αιγύπτου, Λεωφ. 1ης Απριλίου, Λεωφ. Ελευθερίας, Λεωφ. Θεσσαλονίκης, Λεωφ. Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, Νεύτωνος, Νίκου Γ. Δημητρίου, Χίου, Κιλκίς, Λεωφ. Αρχιεπισκόπου Κυπριανού και Ζακύνθου και οι δρόμοι των πρώην τ/κ Συνοικιών της Λάρνακας: Μποζ Νταγ, Ουμ Χαράμ, Σαίξπηρ, Γεωργίου & Μαρίας Τυρίμου, Πόντου, Γιάννη Λεύκη, Ζιγία Γκιοκάλπ και Λυκαβηττού.

Μετά την υλοποίηση της δεύτερης φάσης, η μεγάλη πρόκληση είναι πώς θα προχωρήσουν οι επόμενες φάσεις κυρίως σε ό,τι αφορά στη χρηματοδότηση αφού είναι σαφές ότι ο Δήμος Λάρνακας δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να δαπανήσει ένα ποσό περί τα 10 εκατομμύρια ευρώ για να διορθώσει όλους τους δρόμους της πόλης.

Τάσος Περδίος

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy