Χιλιάδες καταναλωτές έρμαιο καταχρηστικών ρητρών

52 αποφάσεις της ΥΠΚ παραμένουν αναξιοποίητες στα συρτάρια της Νομικής Υπηρεσίας.

 

Οι καταναλωτές παραμένουν έρμαιο των καταχρηστικών ρητρών, αφού παρά την αλλαγή της νομοθεσίας οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους δεν κατάφεραν εδώ και δυόμισι χρόνια να συντονίσουν τις ενέργειές τους.

Όπως αναφέρθηκε χθες στην Επιτροπή Ενέργειας της Βουλής, τα τελευταία δυόμισι χρόνια η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή έχει εκδώσει και έχει αποστείλει στη Νομική Υπηρεσία συνολικά 52 αποφάσεις για καταχρηστικές ρήτρες σε συμβάσεις, που αφορούν κυρίως τράπεζες και επιχειρήσεις ανάπτυξης γης. Και ενώ η Νομική Υπηρεσία σύμφωνα με τη νομοθεσία οφείλει να καταθέσει τις υποθέσεις αυτές στο Δικαστήριο και να ζητήσει την έκδοση διαταγμάτων με τα οποία το συμβαλλόμενο με τον καταναλωτή μέρος, θα αναγκάζεται να προχωρήσει στην αφαίρεση των καταχρηστικών ρητρών από τις συμβάσεις και στη λήψη διορθωτικών μέτρων, μέχρι σήμερα καμία υπόθεση δεν έχει κατατεθεί στο δικαστήριο.

Τα στοιχεία προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των μελών της Επιτροπής Ενέργειας της Βουλής, που ζήτησε επίσπευση των διαδικασιών και καλύτερο συντονισμό μεταξύ των κρατικών υπηρεσιών σε θέματα που αφορούν την προστασία του καταναλωτή. Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, απηύθυνε έκκληση προς την κυβέρνηση για στελέχωση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή με επιστημονικό προσωπικό.

Επίσης χαρακτήρισε απαράδεκτη την καθυστέρηση εκ μέρους της Νομικής Υπηρεσίας, τονίζοντας ότι «θα πρέπει επιτέλους να προχωρήσει με την κατάθεση των υποθέσεων στο δικαστήριο έτσι ώστε να εκδοθούν δικαστικές αποφάσεις με τις οποίες θα ανασταλούν συμβάσεις με καταχρηστικές ρήτρες, κυρίως δανειακές και θα προστατευθούν οι πολίτες». Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου είπε ότι έχει καθοριστεί ειδικός λειτουργός (νομικός) στη Νομική Υπηρεσία, που χειρίζεται αυτά τα θέματα και ότι πολύ σύντομα θα οδηγηθούν στο δικαστήριο οι πρώτες περιπτώσεις.

Είπε ακόμη πως η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή ετοιμάζει τροποποίηση της νομοθεσίας για να μπορεί να επιβάλλει και διοικητικά πρόστιμα, τα οποία να επιβάλλονται με την απόφαση του Υπουργείου Εμπορίου και ακολούθως να προχωρεί η όλη διαδικασία.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy