Διευκρινίσεις για τις επιστροφές αγορών από κατάστημα

180
SOURCE ΚΥΠΕ

Το δικαίωμα ακύρωσης μιας αγοράς υφίσταται μόνο για αγορές από το διαδίκτυο ή οι αγορές από «πόρτα σε πόρτα» και όχι για αγορές από καταστήματα, ενημερώνει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Οπως αναφέρει ανακοίνωση της Υπηρεσίας, σύμφωνα με την κυπριακή και ευρωπαϊκή νομοθεσία για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση του καταστήματος και επαφίεται στην πολιτική της κάθε επιχείρησης αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. “Για τον σκοπό αυτό η Υπηρεσία παροτρύνει τους καταναλωτές να ενημερώνονται εκ των προτέρων για την πολιτική επιστροφών του κάθε καταστήματος, πριν προβούν σε αγορά”.

Η Υπηρεσία προέβη στη διευκρίνιση αυτή ενόψει εσφαλμένων δημόσιων τοποθετήσεων που έχουν γίνει περί ανυπαρξίας ή μη προώθησης νομοθεσίας που να ρυθμίζει το πιο πάνω θέμα. Συναφώς σημειώνεται ότι η νομοθεσία της Κύπρου για το θέμα είναι πλήρως εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή σημειώνει ακόμη ότι οι λανθασμένες τοποθετήσεις δημιουργούν σύγχυση στους καταναλωτές και δεν συνάδουν με τον σημαντικό στόχο επιμόρφωσης των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους.

SOURCE ΚΥΠΕ