Δικαίωμα στην ενιαία εκπαίδευση απαιτούν τα παιδιά με αναπηρίες

To κουδούνι του σχολείου δεν κτύπησε για όλα τα παιδιά

 

To κουδούνι του σχολείου δεν κτύπησε για όλα τα παιδιά, αφού ένας αριθμός παιδιών με αναπηρίες δεν μπορεί να απολαύσει το δικαίωμα στην ενιαία εκπαίδευση. Σε χθεσινή διάσκεψη Τύπου, γονείς παιδιών με αναπηρίες αναφέρθηκαν στα όσα βιώνουν ενώ όπως επισημάνθηκε και από τους εκπροσώπους οργανώσεων, παιδιά παραμένουν στο σπίτι γιατί δεν τους εγκρίνουν τη μετάβασή τους από την ειδική μονάδα στην ενιαία εκπαίδευση.

Υπάρχουν περιπτώσεις που ο εξοπλισμός τους θα έρθει τον Φεβρουάριο, ενώ άλλοι φοιτούν χωρίς ουσιαστική βοήθεια από ειδικούς προσοντούχους εκπαιδευτικούς. Επίσης, υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν υποστηρικτική τεχνολογία για να μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα στο μάθημα.

Ο Συντονιστής της ΚΥΣΟΑ, Χριστάκης Νικολαΐδης, είπε ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στην υιοθέτηση ενός ξεκάθαρου, στοχευμένου και επαρκώς χρηματοδοτούμενου σχεδίου δράσης, που να διασφαλίζει ότι τα παιδιά και οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι με αναπηρίες μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμά τους στην ενιαία εκπαίδευση. Το σχέδιο δράσης, συνέχισε, πρέπει να περιλαμβάνει πρόσβαση σε εύλογες προσαρμογές και επαρκή, κατάλληλη και ποιοτική εκπαίδευση, συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών σε θέματα φιλοσοφίας και πρακτικής της ενιαίας εκπαίδευσης και αναδιαμόρφωση του υφιστάμενου αναλυτικού προγράμματος, ώστε ο τρόπος που είναι διατυπωμένο το περιεχόμενο, οι στόχοι, μέσα και υλικά και οι τρόποι αξιολόγησης να λαμβάνουν υπόψιν και τα παιδιά με αναπηρίες.

Η εκπρόσωπος της Παγκύπριας Οργάνωσης Γονέων και Φίλων Παιδιών με εγκεφαλικές και άλλες παραλύσεις ”Αγκαλιά Ελπίδας”, Γιούλα Πιτσιάλη, είπε ότι ακόμα μια σχολική χρονιά ξεκινά με προβλήματα για τα παιδιά με αναπηρίες, παρά τις υποσχέσεις για λύσεις από το Υπουργείο Παιδείας, βουλευτές και αξιωματούχους του κράτους. Ένα χρόνο μετά τις κινητοποιήσεις που έγιναν, η κατάσταση δεν άλλαξε, επεσήμανε η κα Πιτσιάλη. Είναι παιδιά, πρόσθεσε, που κρίνονται ανάξια να είναι στις τάξεις μαζί με τα παιδιά της ηλικίας τους, παιδιά που δεν έχουν όνομα αλλά μια διάγνωση, η οποία τους αφαιρεί το δικαίωμα της συνύπαρξης, το δικαίωμα του σχολείου. Τα παιδιά της μονάδας ή τα παιδιά της ειδικής εκπαίδευσης.

Υπάρχουν οικογένειες, συνέχισε, που τελευταία στιγμή τρέχουν από λειτουργό σε λειτουργό για να μάθουν εάν στο παιδί τους τελικά θα επιτραπεί η είσοδος στην τάξη, εάν θα έχουν προσοντούχο συνοδό που να γνωρίζει την αναπηρία του παιδιού τους για να το βοηθήσει ουσιαστικά, εάν θα έχει εξοπλισμό, εάν θα έχει τροχοκάθισμα, εάν θα έχει τα αυτονόητα. Μητέρα παιδιού με αναπηρίες, η Γιόλα Χαραλάμπους είπε ότι το παιδί της βρίσκεται στο σπίτι και αυτό γιατί η συνοδός που εγκρίθηκε δεν πληροί τα προσόντα, σύμφωνα με την ίδια, για να τον βοηθήσει εκπαιδευτικά. «Ζητήσαμε αποκλειστική συνοδό, αλλά το Υπουργείο Παιδείας δεν το έχει εγκρίνει αν και κάναμε πάρα πολλές ενστάσεις. Το παιδί μου πάσχει από ένα σπάνιο σύνδρομο και δεν έχει καθόλου λεκτική επικοινωνία, αλλά επικοινωνεί με εναλλακτικούς τρόπους και μπορεί να συμμετέχει στο μάθημα κανονικά. Ζητάμε σχολικό βοηθό που να γνωρίζει τους τρόπους επικοινωνίας του παιδιού, να το στηρίξει εκπαιδευτικά», σημείωσε.

Ελένη Κωνσταντίνου

 

 

Σχολιάστε την είδηση

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.