Δημιουργία Υφυπουργείων

Του Αντώνη Νεοφύτου*

Αποδείχτηκε ότι η προγραμματική διακήρυξη της κυβέρνησης Αναστασιάδη για τη δημιουργία Υφυπουργείων έχει καταντήσει αυτοσκοπός χωρίς συγκεκριμένη στόχευση και μελέτες που να στηρίζουν τον επιδιωκόμενο στόχο που δεν πρέπει να είναι άλλος από τις σύγχρονες ανάγκες πολύπλευρης ανάπτυξης των σημαντικών κλάδων της Οικονομίας, την οικονομική ανάκαμψη και πρόοδο, την εισαγωγή καινοτόμων ιδεών και την προώθηση της έρευνας. Αντ’ αυτού καταθέτει νομοσχέδια που έχουν σαν έμμεσο στόχο -παρά την πολιτική αποκρατικοποίησης- τον πολιτικό έλεγχο στους διάφορους τομείς. Αυτή η άποψη ενισχύεται και από το γεγονός ότι γνωρίζουν ότι λόγω «αντισυνταγματικότητας» η πολιτική και οι αποφάσεις των Υφυπουργείων θα πρέπει να περνούν και να εγκρίνονται από κάποιο άλλο Υπουργείο.

Η περίπτωση του ΚΟΤ είναι ενδεικτική των προθέσεων. Ο ΚΟΤ είναι ένας Οργανισμός που αποδεδειγμένα παρά τις όποιες αδυναμίες και προβλήματα συνέβαλε και συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, έχει σχετική ευελιξία και αντιπροσωπευτικότητα στη διοίκηση, είναι αποκεντρωμένος από το κράτος και έχει συσσωρεύσει πείρα και τεχνογνωσία. Η πρόταση για τη διάλυση ενός τέτοιου οργανισμού και την ένταξή του στη δημόσια υπηρεσία υπό την πολιτική και διοικητική καθοδήγηση ενός ατόμου- του Υφυπουργού- αντί Δ.Σ., δεν μπορεί να θεωρείται μεταρρύθμιση, ούτε καν βήμα προς τα μπροστά. Μεταρρύθμιση θα μπορούσαν να θεωρηθούν ενέργειες με τις οποίες θα προσαρμόζεται η πολιτική που αφορά την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος στις σημερινές συνθήκες, ανάγκες και απαιτήσεις των τουριστών.

Εκείνο που θεωρείται για παράδειγμα εκσυγχρονιστικό μέτρο είναι η μεταρρύθμιση της εθνικής στρατηγικής, ο συντονισμός όλων των εμπλεκομένων στο τουριστικό προϊόν, η διαχείριση των κρίσεων και των εξελίξεων στην περιοχή μας και η εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων της Κύπρου.
Μια τέτοια πολιτική για τον τουρισμό θα έπρεπε να περιστρέφεται σε δύο άξονες. Ο ένας να αφορά την εκπόνηση Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό, τη διαχείριση κρίσεων και την εποπτεία, και ο άλλος στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, της δομής και της οργανωτικής λειτουργίας του ΚΟΤ.

Μέσα από αυτή την αντίληψη θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα θεσμικό όργανο με αρμοδιότητες που θα είχαν σχέση με τη γενική πολιτική του πρώτου άξονα και από την άλλη να παραμείνει ένας εκσυγχρονισμένος ΚΟΤ που θα έχει την απαραίτητη ευελιξία για την υλοποίηση αυτής της πολιτικής, με επικέντρωση στα θέματα προώθησης του προϊόντος, βελτίωσης της ποιότητας και ελέγχου των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Στη βάση αυτής της λογικής η ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ έχει καταθέσει συγκεκριμένες απόψεις για το ρόλο ενός τέτοιου θεσμικού οργάνου και προτάσεις όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό του ΚΟΤ. Eχοντας υπόψη και τις επιφυλάξεις όσον αφορά τη συνταγματικότητα αυτών των Νομοσχεδίων θεωρώ ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να επικεντρωθεί στην ουσία που είναι η ανάγκη ανάπτυξης σε όλους τους κλάδους της οικονομίας εγκαταλείποντας τις πολιτικές λιτότητας και προτείνοντας πραγματικά μέτρα που θα μας βγάλουν από την ύφεση.

*Γενικός Γραμματέας ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy