Δύσκολη η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας

388

Κοντά στις 11.000 υπογραφές με αίτημα για τακτικά δρομολόγια

Το φράγμα των 11.000 υπογραφών αναμένεται να ξεπεράσει τις επόμενες μέρες η διαδικτυακή συλλογή υπογραφών για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, ωστόσο φαίνεται ότι η υλοποίηση του χρόνιου αιτήματος είναι πολύ δύσκολη.

Μέχρι χθες το απόγευμα είχαν μαζευτεί μέσω της ιστοσελίδας www.avaaz.org 10.914 υπογραφές.

Η πρωτοβουλία για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας έχει στόχο να ασκηθεί πίεση, ώστε να επιτευχθεί η σύνδεση των δύο χωρών διά θαλάσσης, η οποία διακόπηκε πριν από περίπου δύο δεκαετίες γιατί κρίθηκε ως οικονομικά ασύμφορη.

Αναμένουν απάντηση από πλοιοκτητική εταιρεία

Η προσπάθεια για ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα γίνεται εδώ και χρόνια, δήλωσε στην εφημερίδα μας η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Νατάσα Πηλείδου, σημειώνοντας ότι είναι δύσκολο εγχείρημα. Το δρομολόγιο Κύπρου-Ελλάδας δεν είναι οικονομικά βιώσιμο, είπε η κα Πηλείδου λόγω του μικρού αριθμού επιβατών και της μεγάλης απόστασης.

Ωστόσο, τόνισε πως στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας συνεχίζουν την προσπάθεια και τις μελέτες.

Όπως ανέφερε, το Υφυπουργείο ζήτησε από πλοιοκτητική εταιρεία να μελετήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας για να την εντάξει στο πρόγραμμά της και περιμένουν απάντηση.

Παρά το γεγονός ότι αναμένουν απάντηση, εντούτοις δεν υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία.

Επίσης να αναφέρουμε ότι παλαιότερα κατατέθηκε αίτημα προς την ΕΕ για οικονομική στήριξη, αλλά δεν υπήρξε θετικό αποτέλεσμα.

Ζητούν τακτικά δρομολόγια από και προς τα λιμάνια Ελλάδας και Κύπρου

Το διαδικτυακό ψήφισμα, που είναι μεταφρασμένο σε επτά γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, ρωσικά, γαλλικά, ισπανικά, γερμανικά και ιταλικά), γίνεται μέσω της ιστοσελίδας avaaz που κινητοποιεί εκατομμύρια πολίτες από όλο τον κόσμο μέσα από δράσεις σε φλέγοντα τοπικά, εθνικά και παγκόσμια θέματα, μέσω της διαδικτυακής συλλογής υπογραφών.

Οι εμπνευστές της πρωτοβουλίας ζητούν τη λειτουργία τακτικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων από και προς τα λιμάνια της Ελλάδας και της Κύπρου και σε μεταγενέστερο στάδιο από και προς τα υπόλοιπα λιμάνια της Μεσογείου.

Σημειώνουν πως οι δυνατότητες υπάρχουν εφόσον τα λιμάνια που διαθέτουμε είναι πλέον από τα πιο αξιόπιστα λιμάνια της Μεσογείου. Υποστηρίζουν πως αρχικά αυτό θα επιφέρει οικονομικά οφέλη γενικά σε όλα τα νησιά και περιοχές που θα μπορούν να συνδέονται ακτοπλοϊκά και ταυτόχρονα θα βοηθά και τους Κυπρίους να βρίσκονται πιο κοντά στα ελληνικά νησιά πηγαίνοντας απευθείας στον προορισμό τους και με λιγότερα έξοδα, εξαιρουμένων των οργανωμένων κρουαζιέρων και χωρίς να θέλουν να επηρεάσουν τα συμφέροντα αυτών.

Επιπλέον, σημειώνουν ότι σε περίοδο όπου η οικονομική κρίση επηρεάζει όλους, η δημιουργία ακτοπλοϊκών δρομολογίων από και προς τα ελληνικά λιμάνια και Λεμεσό θα ανακουφίσει οικονομικά αρκετά άτομα παρέχοντάς τους θέσεις εργασίας, τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ελλάδα.

Επιπρόσθετα θεωρούν πως με τα έργα που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στην πόλη της Λεμεσού τα οποία θα είναι πολύ σύντομα στη διάθεση του κοινού όπως το καζίνο, που θα είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη κ.α., θα καταστεί επιτακτικότερη η ανάγκη της σύνδεσης του νησιού με διάφορα λιμάνια της Μεσογείου ούτως ώστε οι τουρίστες και οι λοιποί ενδιαφερόμενοι να μεταβαίνουν και μέσω θαλάσσης στον προορισμό τους.



Σπύρος Σωτηρίου

 

Σχολιάστε

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.