Εκπληκτικές εφευρέσεις στο Διαγωνισμό Τεχνολογίας και Καινοτομίας του Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας

Οι μαθητές δείχνουν το τεχνολογικό μέλλον

 

Του Τάσου Περδίου

 

«Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να αγαπήσεις την επιστήμη και την τεχνολογία από το να εμπλακείς στην ερευνητική διαδικασία. Κρύβει απίστευτες συγκινήσεις η προσπάθεια να κατανοήσεις σε βάθος μία θεωρία ή ένα φαινόμενο, να τα αναλύσεις, να τα επαληθεύσεις ή ακόμα και να τα αμφισβητήσεις, να εντρυφήσεις στις εργασίες και τις διαφορετικές οπτικές γωνίες άλλων ή και να συνεργαστείς με άλλους που κατέχουν συμπληρωματική γνώση, να αποπειραθείς να κτίσεις πάνω στην υπάρχουσα γνώση και τεχνική για να δημιουργήσεις κάτι καινούριο.

Αυτοί που θα κατακτήσουν και θα διευρύνουν τα όρια της γνώσης, οι επιστήμονες και οι ερευνητές του αύριο είναι οι ανήσυχοι μαθητές του σήμερα. Εμείς οι “μεγάλοι” οφείλουμε να τους δώσουμε τα κατάλληλα ερεθίσματα για να γνωρίσουν από κοντά την επιστήμη και την ερευνητική διαδικασία τόσο από την πλευρά της ικανοποίησης της περιέργειας όσο και από την πλευρά την εφαρμοσμένη, αυτήν που οδηγεί σε τεχνολογία, πρακτικές λύσεις και καινοτομία».

Με αυτή την εμπνευσμένη και περιεκτική παράγραφο προλογίζει το χαιρετισμό του στους μαθητές όλων των βαθμίδων της μέσης εκπαίδευσης οι οποίοι συμμετείχαν και αρίστευσαν στους δύο διαγωνισμούς που διεκπεραίωσε το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας κατά τη σχολική χρονιά που τελειώνει, ο Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος, Δρ Βασίλειος Τσάκαλος.

Τα αποτελέσματα των διαγωνισμών “Μαθητές στην Έρευνα ΜΕΡΑ” και “Τεχνολογία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση ΤΕΚΕ” είναι εδώ και είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους οι μαθητές έδωσαν ένα πραγματικό ρεσιτάλ ανθρώπινης εφευρετικότητας δημιουργώντας κατασκευές που βάζουν το δικό τους μικρό λιθαράκι στην αέναη διαδικασία της προόδου και της εξέλιξης. Εφευρέσεις που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή του ανθρώπου, την ποιότητά της, την καθημερινότητα και τη βελτίωση του επιπέδου ζωής σε πολλές εκφάνσεις. Σήμερα παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού Τεχνολογία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση ΤΕΚΕ, τα οποία θα παρουσιαστούν επίσημα στις 13 Ιουνίου με τις σχετικές βραβεύσεις. Ιδού οι άνθρωποι στους οποίους ίσως στο άμεσο μέλλον να οφείλουμε τη βελτίωση της ζωής μας!

 

 

Δημοτική Εκπαίδευση:

Πρώτο Βραβείο – Δημοτικό Σχολείο Αποστόλου Λουκά

 

Μετατροπή ρομπότ Engino σε ηλιακό, με χρήση φωτοβολταϊκών και

τρισδιάστατης εκτύπωσης

Η ομάδα των μαθητών διερεύνησε τρόπους μετατροπής του ρομπότ Engino σε ηλιακό, ούτως ώστε τις μέρες με αρκετή ηλιοφάνεια να μπορεί να λειτουργεί χωρίς μπαταρίες. Επιπλέον, κατασκεύασαν συσκευή που να επαναφορτίζει τις μπαταρίες, με σκοπό την εξοικονόμηση και ηλεκτρικού ρεύματος. Η ιδέα προέκυψε από το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην αγορά και θα μπορεί το υφιστάμενο ρομπότ Engino να χρησιμοποιείται περισσότερες ώρες από τους μαθητές.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Μανουέλα Κύρου, Παναγιώτα Φουσκωτού,

Ηρακλείδιος Δημοσθένους, Γεωργία Λοή, Μάριος Χριστοδούλου, Γιώργος Πόζοτος, Ζήνωνας Ζήνωνος.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Αλέξανδρος Κοφτερός, Κυριάκος Πισσάρης.

 

mathites (1)mathites (6)mathites  (2)

 


 

 

 

Δημοτική Εκπαίδευση:

 Δεύτερο Βραβείο – Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Ασίνου

 

Διαχείριση Απορριμμάτων στον Σχολικό Χώρο. School-bin!

Η ομάδα των μαθητών σχεδίασε έναν κάλαθο-ρομπότ για να εξυπηρετεί τους μαθητές του σχολείου τους με σκοπό τη μείωση των απορριμμάτων στον σχολικό χώρο. Ο έξυπνος κάλαθος (school-bin) κατασκευάστηκε με τη χρήση LEGO MINDSTORMS. Οι μαθητές συνέθεσαν μια μηχανική οντότητα (ένα μοντέλο οχήματος) και την κατεύθυναν με τη βοήθεια ενός απλού και εύχρηστου προγραμματιστικού περιβάλλοντος.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Βίτμαν Αντριάν, Βίτμαν Ντάβιτ, Μελπομένη Θεοδωρίδη, Γιώργος Ιακωβίδης, Μαρία Ιωαννίδου, Αντρέας Κώστα, Στυλιανός Λεβέντης, Χρυσοβαλάντης Μαυροσκούφης, Χρίστος Μενελάου, Ανδριανή Μίτσιγγα, Κωνσταντίνος Πίττα, Ουράνιος Σάββα, Στυλιάνα Στυλιανού, Αντώνης Χριστοδούλου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Γεωργία Μυλόρδου, Κυριάκος Παπασολομώντος.

mathites (4)mathites (2)mathites  (3)


 

Γυμνασιακή Εκπαίδευση:

Πρώτο Βραβείο – Γυμνάσιο Αρχαγγέλου Λακατάμειας

 

Υποδαπέδια θέρμανση θερμοκηπίου με τη χρήση ηλιακής ενέργειας

Η ομάδα των μαθητών σχεδίασε υποδαπέδια θέρμανση θερμοκηπίου, η οποία με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών χρησιμοποιεί την ηλιακή ενέργεια για να λειτουργεί.

Η καινοτομία της προτεινόμενης λύσης έγκειται στο γεγονός ότι είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται υποδαπέδια θέρμανση σε θερμοκήπιο. Επιπλέον αυτού, έγινε αντικατάσταση του λεβητοστασίου από τους μαθητές με μια οικολογική κατασκευή, η οποία εκμεταλλεύεται την ηλιακή ενέργεια και τη μετατρέπει σε θερμική.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Λοΐζος Παντελίδης, Στυλιανός Μιχαήλ, Γιώργος Κυριακίδης, Θεοδόσης Κωνσταντίνου, Μάριος Μιλτιάδους, Χαράλαμπος Ηρακλέους.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Ιάκωβος Παύλου, Αντώνης Κτωρής.

 

mathites  (4)mathites  (5)OLYMPUS DIGITAL CAMERA


 

Γυμνασιακή Εκπαίδευση:

 Δεύτερο Βραβείο – Γυμνάσιο Νεάπολης Λεμεσού

 

Συναγερμός Σχολείου «Το Τρίτο Μάτι»

Οι μαθητές σχεδίασαν ένα πρωτότυπο σύστημα συναγερμού με σκοπό την πάταξη των κλοπών και των βανδαλισμών που ταλανίζουν το σχολείο τους, αλλά και αρκετές σχολικές μονάδες. Πιο συγκεκριμένα, κατασκεύασαν το δικό τους ηλεκτρονικό κύκλωμα, το ένωσαν με μικροϋπολογιστή RaspberryPi και το προγραμμάτισαν ούτως ώστε όταν εντοπίζεται κάποιος παράνομος στον σχολικό χώρο να ακούγεται συγκεκριμένο ηχητικό μήνυμα.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Παναγιώτης Δημητρίου, Μαρίνος Καρπασίτης, Αναστάσιος Λάμπρου, Ελεάνα Μαρκαντώνη.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Στέλλα Κυριάκου, Ενίκο Ευλογημένου.

 

 

 


 

Γυμνασιακή Εκπαίδευση:

Τρίτο Βραβείο – Γυμνάσιο Δροσιάς Λάρνακας

 

Μεγιστοποίηση απόδοσης σε φωτοβολταϊκά πλαίσια

Στόχος της ομάδας των μαθητών ήταν να μεγιστοποιήσουν την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται, αξιοποιώντας όσο το δυνατόν περισσότερο την ηλιακή ενέργεια, μέσω ενός κινούμενου φωτοβολταϊκού πλαισίου. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές με την εφαρμογή ηλεκτρονικών πλακετών και φωτο-αντιστατών στην κατασκευή τους κατάφεραν όπως τα πλαίσια ακολουθούν την πορεία του ήλιου. Επιπρόσθετα, σχεδιάστηκε μια άλλη κατασκευή στην οποία το φωτο-βολταϊκό περιστρέφεται κάθετα, απαλείφοντας έτσι και την ανάγκη για ύπαρξη στρογγυλής βάσης.

 

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Μαρίνα Βερζανλή, Εβελίνα Μεστάνα, Δημήτρης Σεβέρης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Μιχάλης Περικλέους.

 

 

Γυμνασιακή Εκπαίδευση:

Πρώτος Έπαινος – Ιδιωτική Ελληνική Σχολή ΦΟΡΟΥΜ

 

Οικολογική Μονάδα Συλλογής Σκυλίσιων Περιττωμάτων

Η ομάδα των μαθητών δημιούργησε κατασκευή, η οποία χρησιμοποιείται ως κάδος για τα περιττώματα των σκύλων. Οι χρήστες της κατασκευής ανταμείβονται με μια μικρή λιχουδιά (τροφή ή μπισκότο) για το κατοικίδιό τους και ως εκ τούτου παρέχεται κίνητρο για τη χρήση της με απώτερο στόχο τη διατήρηση ενός καθαρού περιβάλλοντος.

 

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Ρεγγίνα Θεοδώρα Φραγκεσκίδου, Θάλεια Φωκιανού, Χαράλαμπος Σαββίδης, Μιχάλης Αμερικάνος, Αλκίνοος Ζαχαρία, Ορέστης Κωνσταντίνου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Σάββας Κουρέας, Ανδρέας Κωνσταντίνου.

 

Γυμνασιακή Εκπαίδευση:

Δεύτερος Έπαινος – Γυμνάσιο – Λύκειο Ολύμπιον

 

Έξυπνη κουζίνα για άτομα Α.Μ.Ε.Α.

Οι μαθητές κατασκεύασαν μια έξυπνη κουζίνα, η οποία έχει ως στόχο να εξυπηρετήσει Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α). Πιο συγκεκριμένα, τα βασικά μέρη της κουζίνας λειτουργούν με μηχανισμούς και αυτοματισμούς ούτως ώστε η χρήση της να είναι εύκολη και λειτουργική, διευκολύνοντας έτσι την καθημερινότητα αυτών των ατόμων.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Παναγή Αντρέας, Παναγή Χρίστος, Παναγή Γιάννης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Κωνσταντίνος Χατζήπαπας, Μύρια Αγγελή, Γεωργία Χαραλάμπους.

 

mathites (4)mathites  (1)mathites (7)

Λυκειακή Εκπαίδευση:

 Πρώτο Βραβείο – Λύκειο Αγίας Φυλάξεως

 

Κατασκευή και εφαρμογή Συστήματος Κλιματισμού σε πολυκατάστημα με τη χρήση θερμικού τροχού

Η ομάδα των μαθητών διερεύνησε και κατασκεύασε σύστημα κλιματισμού χρησιμοποιώντας θερμικό τροχό. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν θερμικό τροχό, καθώς είναι χαμηλός σε κόστος και υψηλός σε απόδοση με απώτερο στόχο τη μείωση της απώλειας ενέργειας. Ο έλεγχος των μελών της κατασκευής (ανεμιστήρες, θερμικός τροχός, στοιχεία ψύξης / θέρμανσης) έχει επιτευχθεί με τη χρήση λογικού διαγράμματος το οποίο κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας το λογισμικό Πρόγραμμα Logicator v7.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Αθανασία Αριστοτέλους, Χαράλαμπος Περδίκης, Πέτρος Γεωργίου, Παναγιώτης Γαβριήλ, Λάζαρος Παπαχριστοδούλου, Μάριος Σάββα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Γιώργος Πούλλαδος.

 

 

Λυκειακή Εκπαίδευση:

Δεύτερο Βραβείο – Περιφερειακό Λύκειο Παλιομετόχου

 

Λαχανικά από ψάρια! Αυτοματοποιημένο Σύστημα Ενυδρειοπονίας για οικιακή χρήση

Η ομάδα των μαθητών κατασκεύασε ένα αυτόματο ενυδρειοπονικό σύστημα για καλλιέργεια λαχανικών, το οποίο δεν χρειάζεται χώμα για θρέψη και στήριξη των λαχανικών, αλλά βασίζεται στην παροχή των θρεπτικών συστατικών και οξυγόνου από τα απόβλητα των ψαριών. Με αυτό τον τρόπο λύνονται αρκετά θέματα με το χώμα, τις φυτικές ασθένειές, τα ψεκάσματα και τις καιρικές συνθήκες, αφού το σύστημα μπορεί να βρίσκεται σε εσωτερικό χώρο, σε ελεγχόμενες συνθήκες.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Αντρέας Γαβριηλίδης, Πέτρος Φιλίππου, Γιάννης Γρηγορίου, Χριστόδουλος Νικηφόρου, Παύλος Τσιάρτας, Αντώνης Θωμά, Ανδρέας Χριστοφάκη.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Πολύκαρπος Παπαδόπουλος, Σάββας Χριστοφάκης.

 

 

Λυκειακή Εκπαίδευση:

Τρίτο Βραβείο – Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα

 

Ηλεκτροκίνητο τραυματιοφόρο

Η ομάδα των μαθητών κατασκεύασε ένα ηλεκτροκίνητο μέσο, με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, με σκοπό τη μετακίνηση των τραυματισμένων συμμαθητών τους στους χώρους του σχολείου. Οι μαθητές ενέταξαν στο καροτσάκι καινοτόμο χειροκίνητη κίνηση με καδένα και πετάλια τα οποία μπορεί να γυρίζει ο χειριστής με τα χέρια του, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτείται μέσω μπαταριών, οι οποίες φορτίζονται με τη χρήση φωτοβολταϊκού.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Αλέξανδρος Πλατρίτης, Παύλος Παπαϊωάννου, Ρένος Μυλιδώνης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Παναγιώτης Ζυμαρίδης, Μαρία Χριστοφορίδου, Παναγιώτης Στασής.

 

 

Λυκειακή Εκπαίδευση:

 Πρώτος Έπαινος – Λύκειο Ιδαλίου

 

Ηλεκτρονική διαχείριση αργοπορίας/απουσιών μαθητών

Οι μαθητές κατασκεύασαν ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της αργοπορίας και των απουσιών των συμμαθητών στο σχολείο τους, ούτως ώστε μαθητές, εκπαιδευτικοί, υπεύθυνοι βοηθοί διευθυντές και η Γραμματεία του σχολείου να τυγχάνουν άμεσης ενημέρωσης για την κατάσταση του κάθε μαθητή (τι μάθημα παρακολουθεί συγκεκριμένη περίοδο, τι ώρα εισήλθε στην τάξη, απουσίες ανά περίοδο κ.α.).

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Χαρίτου Γιώργος, Χρυσοστομίδη Βενετία, Χαρίκλεια Μαρκούλη, Αντώνης Παπαβαρνάβας, Μιχάλης Χατζηθεοδώρου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Σάββας Μακρυνικόλας, Αναστάσιος Φαλάς.

 

 

Λυκειακή Εκπαίδευση:

Δεύτερος Έπαινος – Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού Στροβόλου

 

Έξυπνο γραμματοκιβώτιο «Έχεις γράμμα»!

Η ομάδα των μαθητών κατασκεύασε ένα «έξυπνο γραμματοκιβώτιο», το οποίο διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα εντοπισμού γραμμάτων και στέλνει ειδοποίηση μέσω ασύρματης τηλεπικοινωνίας στο κινητό του ιδιοκτήτη του. Το συγκεκριμένο γραμματοκιβώτιο διαθέτει ξεχωριστή θυρίδα για τα διαφημιστικά φυλλάδια, για να μην αποστέλλεται λανθασμένη ενημέρωση στον ιδιοκτήτη.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Σωτηρίου Χριστόδουλος, Άνθιμου Χρίστος, Αποστόλου Αιμιλία, Χωραττάς Γιώργος.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Άννα Μαρία Παύλου, Μάριος Κυριάκου.

 

 

Λυκειακή Εκπαίδευση:

Δεύτερος Έπαινος – Αμερικανική Ακαδημία Λάρνακας

 

Κατασκευή Συστήματος Ανακύκλωσης Πλαστικών σε νέα προϊόντα

Η ομάδα των μαθητών δημιούργησε σύστημα ανακύκλωσης πλαστικών το οποίο μπορεί να μετατρέψει το πλαστικό σε κάποιο χρήσιμο προϊόν. Μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο υπάρχει μόνο σε μεγάλες βιομηχανίες, συνεπώς οι μαθητές δημιούργησαν μια κατασκευή για χρήση σε πιο μικρή κλίμακα (π.χ. σχολείο, κοινότητα ή σε μικρή επιχείρηση), ούτως ώστε να βοηθήσουν με αυτό τον τρόπο στη μείωση των απορριμμάτων στο περιβάλλον.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Αντώνης Μπύρος, Λούκας Παπαχριστοφόρου,

Γιώργος Κώστα, John Leyson, Σταύρος Σάββα, Στέφανος Μάλινεν.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Κυριάκος Βύρας.

 

 

Τεχνική Εκπαίδευση:

Πρώτο Βραβείο – Περιφερειακή Τεχνική και Γεωργική Σχολή Αμμοχώστου/Αυγόρου

 

Φορητό κύρτωμα ρύθμισης ταχύτητας αυτοκινήτου

Η ομάδα των μαθητών δημιούργησε τυποποιημένο κύρτωμα με συγκεκριμένες προδιαγραφές με σκοπό τη ρύθμιση της ταχύτητας τροχοφόρων οχημάτων μέσα στην πόλη. Να σημειωθεί ότι το εν λόγω κύρτωμα μπορεί να μετακινείται ακόμη και σε περιοχές χωρίς ρεύμα. Με αυτή τους την κατασκευή οι μαθητές συμβάλλουν στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων που παρουσιάζονται, καθώς και στη διαμόρφωση κυκλοφοριακής αγωγής.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Ευθύμιος Παράσχου, Αντώνης Περατικός, Γεώργιος Κάρυος, Γιώργος Μάτσιου, Χριστόδουλος Ορθοδόξου, Μάριος Οικονόμου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Αθανάσιος Αρσένης, Θωμάς Αντωνίου, Στέλιος Στυλιανού, Έρικ Φυσεντζίδης.

 

 

Τεχνική Εκπαίδευση:

 Δεύτερο Βραβείο – Β’ Τεχνική Σχολή Λεμεσού «Γρηγόρης Αυξεντίου»

 

Αυτοματοποιημένη φάρμα

Η ομάδα των μαθητών, με τη χρήση της ρομποτικής και των τηλεπικοινωνιών, δημιούργησε μια αυτοματοποιημένη φάρμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα με τους αυτοματισμούς έγινε χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ η εν λόγω φάρμα προβλέπει συγκομιδή και επαναχρησιμοποίηση του νερού, αλλά και των περιττωμάτων από τα ζώα με σκοπό την παραγωγή βιομάζας και λιπασμάτων. Η εν λόγω φάρμα αποσκοπεί στο να μειώσει το κόστος λειτουργίας και να ενισχύσει την παραγωγή και την αποδοτικότητα, με σεβασμό προς το περιβάλλον, ενώ συλλέγει δεδομένα βοηθώντας στη σωστή διαχείριση και διοίκηση της φάρμας.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Νίκος Αγαθαγγέλου, Μιχάλης Δημητρίου,

Παντελής Καλογήρου, Χρίστος Μυλωνάς, Παρασκευά Στέφανος Νεκτάριος,

Ρουσιάς Αλέξανδρος, Φωτίου Στέλιος, Χριστοφόρου Θρασύβουλος.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Νίκος Μυλωνάς, Άριστος Πάσιας.

 

 

Τεχνική Εκπαίδευση:

Τρίτο Βραβείο – Τεχνική Σχολή Λάρνακας

 

Αυτοματοποιημένος μηχανισμός πώλησης προϊόντων. Super Market

του μέλλοντος!!! Ένα έξυπνο κατάστημα αυτοεξυπηρέτησης!!!

Η ομάδα των μαθητών δημιούργησε ένα «αυτοματοποιημένο Super Market της γειτονιάς», με σκοπό την αυτόματη πώληση προϊόντων μέσω εύκολων και κατανοητών εντολών που θα δίνονται από τους πελάτες είτε στον ειδικό χώρο του καταστήματος είτε από το σπίτι τους. Οι εντολές θα υποβάλλονται από τους πελάτες με τη χρήση διαδικτύου και πιο συγκεκριμένα ενός ειδικού

προγράμματος αρκετά εύχρηστου, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στις τηλεφωνικές τους συσκευές.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Γερολέμου Ραφαήλ, Γκριτούνγκ Σεργκέι, Ιωάννου Σταύρος, Καρτσιούκ Ιουλιάν, Κωστή Μιχάλης, Λίγγης Παύλος, Μοχάματ Ναϊέφ, Χαραλάμπους Ανδρέας, Αργυρού Άντρια, Φωτίου Αντώνης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Χρήστος Παππάς, Δημητράκης Κωνσταντίνου, Ελένη Σιαμέλη, Γιώργος Σιήππης.

 

 

Τεχνική Εκπαίδευση:

Πρώτος Έπαινος – Τεχνική Σχολή Πάφου

 

Κάθετος διαχωριστήρας ελιών από τα φύλλα με χρήση της αιολικής -

ηλιακής ενέργειας και βαρύτητας

Οι μαθητές κατασκεύασαν έναν κάθετο διαχωριστήρα ελιών από φύλλα (ή άλλων καρπών που έχουν φύλλα) χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα αιολική και ηλιακή ενέργεια, καθώς και τη βαρύτητα. Με αυτή τους την κατασκευή κατάφεραν να μειώσουν το χρόνο που χρειάζεται για να γίνει αυτός ο διαχωρισμός, ενισχύοντας παράλληλα και την ποιότητα του παραγόμενου λαδιού.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Νεόφυτος Χαραλάμπους, Μόδεστος Μοδέστου, Μάριος Ευριπίδου, Ανδρέας Καρεκλάς, Μάριος Πολυκάρπου, Μαρίνος Ιωάννου, Μάριος Μακρής, Αλέξανδρος Κλείτου, Γιώργος Πάλης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Χριστόδουλος Χαραλάμπους, Σωτήρης Σωτηρίου, Ανδρέας Χριστοδούλου.

 

 

Τεχνική Εκπαίδευση:

Δεύτερος Έπαινος – Τεχνική Σχολή Λάρνακας

 

«Αυτόματες» ελιές τσακιστές! Καινοτόμο αυτοματοποιημένο μηχάνημα: Καινοτόμος εφεύρεση στη μεταποίηση γεωργικού προϊόντος

Οι μαθητές δημιούργησαν ένα αυτόματο μηχάνημα το οποίο τσακίζει τις ελιές εύκολα και γρήγορα, χωρίς να σπάει το κουκούτσι τους. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τοποθετήσει ο ελαιοπαραγωγός την ποσότητα των ελιών στον ειδικό υποδοχέα του μηχανήματος. Το μηχάνημα αυτό αποσκοπεί στο να βοηθήσει στη βιομηχανοποίηση του προϊόντος και στη μείωση του κόστους παραγωγής σε εργατοώρες, με αποτέλεσμα το προϊόν να διατίθεται στην αγορά πιο εύκολα και πιο φθηνά.

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Ανδρέου Ανδρέας, Άνταμ Ρασβάν, Αντωνίου

Χρίστος, Θεοδώρου Μιχάλης, Μανουκιάν Έντουαρντ, Μιλένοβ Γκενάτι, Ντίρρη

Παναγιώτης.



ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Χρήστος Παππάς, Δημητράκης Κωνσταντίνου, Αναστασία Μπισιάρα, Ελένη Σιαμέλη.

 

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.