Ερωτήματα Χαραλαμπίδου για δαπάνες της ΑΛΚ

Η βουλευτής του ΑΚΕΛ Ειρήνη Χαραλαμπίδου δήλωσε σήμερα ότι εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τους φιλικούς διακανονισμούς, που έχουν γίνει με εργολάβους, οι οποίοι ανέλαβαν έργα για το παλιό και το νέο λιμάνι Λεμεσού, καθώς και ερωτήματα που εντοπίστηκαν στον προϋπολογισμό της Αρχής Λιμένων Κύπρου, για πολύ αυξημένες επενδυτικές δαπάνες.

Σε δηλώσεις της, μετά από τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου, η οποία εξέτασε την ετήσια έκθεση του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας του Υπουργείου Μεταφορών, για το 2013, η κ. Χαραλαμπίδου είπε: “Εγείρονται σοβαρά ερωτήματα. Εντοπίσαμε ότι στον προϋπολογισμό της ΑΛΚ προβλέπονται πολύ αυξημένες επενδυτικές δαπάνες και αυτό συμβαίνει τη στιγμή που υποτίθεται θα υπάρξει ιδιωτικοποίηση και θα έρθουν ιδιώτες επενδυτές”.

“Αν λοιπόν”, διερωτήθηκε, “θα έρθουν ιδιώτες επενδυτές, για ποιο λόγο να πληρώνει για επενδύσεις ο Κύπριος φορολογούμενος και μάλιστα αυτού του επιπέδου. Δεν έχουμε λάβει ικανοποιητικές απαντήσεις γι` αυτό”.

Σε ό,τι αφορά το θέμα των φιλικών διακανονισμών, που έχουν γίνει με εργολάβους, που ανέλαβαν έργα για το παλιό και το νέο λιμάνι Λεμεσού, είπε συγκεκριμένα ότι “υπήρχε σύμβαση αξιοποίησης και ανάπλασης του χερσαίου χώρου στο παλιό λιμάνι Λεμεσού και υπήρχε σύμβαση ανέγερσης αίθουσας επιβατών στο νέο λιμάνι Λεμεσού”, για να προσθέσει ότι “και για τις δύο εργασίες η πρόοδος των έργων είχε παρουσιάσει πάρα πολλές καθυστερήσεις και μάλιστα η συμπλήρωση τους ήταν ανέφικτη στο πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα το οποίο είχε τεθεί”.

“Για την ανάπλαση του χερσαίου χώρου στο παλιό λιμάνι Λεμεσού το συμβόλαιο ανερχόταν στα 17,877,220 εκατομμύρια. Για το δεύτερο έργο το συμβόλαιο ανερχόταν στα 14.433,012 εκατομμύρια. Το χρονικό διάσημα εκτέλεσης του κάθε ενός από αυτά τα έργα ήταν δύο χρόνια. Το Μάιο του 2013 η ΑΛΚ υπέγραψε με ανάδοχο έργου, για την ανάπλαση του χερσαίου χώρου, συμπληρωματική συμφωνία, για να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τις 30/8/2013, χωρίς να εγερθούν οποιεσδήποτε απαιτήσεις για οικονομικές αποζημιώσεις, στα πλαίσια όπως μας είπαν φιλικού διακανονισμού”, ανέφερε.

Συνέχισε λέγοντας ότι “τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2013 η ΑΛΚ παραχώρησε στον ανάδοχο άλλες δυο παρατάσεις στην ημερομηνία παράδοσης των εργασιών, χωρίς αποζημιώσεις, ενώ το Μάρτιο του 2014 υπέγραψε με τον ανάδοχο δεύτερη συμπληρωματική συμφωνία, στα πλαίσια και πάλι όπως μας είπαν φιλικού διακανονισμού, μεταθέτοντας την ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών για τις 15 Μαρτίου του 2014”.

Όσον αφορά στο έργο της αίθουσας επιβατών στο νέο λιμάνι Λεμεσού, η κ. Χαραλαμπίδου είπε πως “ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΑΛΚ μας πληροφόρησε ότι η συμπλήρωση του έργου από τον ανάδοχο μέχρι τις 16 Ιουνίου του 2014 ήταν ανέφικτη και ως εκ τούτου η Αρχή θα εφάρμοζε τις πρόνοιες του συμβολαίου, για αποκοπή ρήτρας καθυστέρησης. Δεν έγινε αυτό”.

“Αντιλαμβάνεστε”, είπε, “ότι εγείρονται ερωτήματα γι` αυτούς τους φιλικούς διακανονισμούς. Άλλοι επέρριπταν ευθύνες στους αρχιτέκτονες, άλλοι επέρριπταν ευθύνες σε συμβούλους μηχανικούς. Η ουσία είναι ότι το έργο δεν παραδιδόταν. Υπήρχαν ρήτρες συμβολαίων, αλλά ουδέποτε αιτήθηκε η Δημοκρατία αυτές τις αποζημιώσεις”.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Αριστοτέλης Μισός, είπε για τους φιλικούς διακανονισμούς ότι δόθηκαν απαντήσεις από το Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών και από τον Γενικό Ελεγκτή.

“Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι γίνεται σοβαρό και παραγωγικό έργο στο Υπουργείο Μεταφορών. Ως βουλευτές οφείλουμε να ελέγχουμε το έργο του κάθε Υπουργείου πλην όμως πρέπει να εξαίρουμε και τις προσπάθειες για να ενθαρρύνουμε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο”, είπε.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy