Με τα μούτρα στη δουλειά το νέο ΔΣ των ΚΑ

Νέο σχέδιο επεξεργάζεται η διοίκηση των Κυπριακών Αερογραμμών, αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα.

Το σχέδιο, σημειώνει, ελπίζει να εφαρμοστεί με τη συνεργασία του προσωπικού.

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών, συνήλθε χθες σε συνεδρία και με την ανακοίνωσή του ομόφωνα θέλει να στείλει τις ευχαριστίες του στο επιβατικό κοινό για την εμπιστοσύνη, και τη συνεχιζόμενη στήριξη του παρά τις αντίξοες συνθήκες, τα προβλήματα και τα καθημερινά αρνητικά δημοσιεύματα για το μέλλον της εταιρείας.

“Αυτή η στήριξη επιτρέπει στο στόλο μας να συνεχίσει να πετά και να εξυπηρετεί τα καλώς νοούμενα συμφέροντα του τόπου μας”, τονίζει.

Στόχος μας παραμένει η προσφορά υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στους πελάτες μας στις καλύτερες τιμές, προστίθεται, ενώ αναφέρεται ότι διοίκηση της Εταιρείας επεξεργάζεται νέο σχέδιο, το οποίο ελπίζει να εφαρμοστεί με τη συνεργασία του προσωπικού.

Η σκυτάλη στον Καλλή

Νωρίτερα, το Υπουργικό Συμβούλιο  ανακοίνωσε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο στις Κυπριακές Αερογραμμές, μετά τις πρόσφατες παραιτήσεις των Μάκη Κωνσταντινίδη και Πανίκου Κουρίδη.

Νέος Πρόεδρος αναλαμβάνει ο Μαρίνος Καλλής, μέχρι πρότινος Αντιπρόεδρος, και μέλη παραμένουν οι Ανδρέας Παπαδόπουλος και Γιώργος Καλλής. Θα τους πλαισιώνουν ως μέλη υπηρεσιακοί διοικητικοί σύμβουλοι από τα Υπουργεία Συγκοινωνιών, Οικονομικών και Ενέργειας.

Ο Αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Βίκτωρας Παπαδόπουλος δήλωσε μετά τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου ότι το Διοικητικό Συμβούλιο χρήζει ριζικής αναβάθμισης και ότι μετά που η κυβέρνηση έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις των Κωνσταντινίδη και Κουρίδη, αποφασίστηκε νέα σύνθεση στο Διοικητικό Συμβούλιο.

“Λόγω της σοβαρής δυσλειτουργίας που πρόσφατα καταγράφηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών αλλά και λόγω της ανάγκης αποτελεσματικού χειρισμού της δύσκολης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί για την εταιρεία, επιβάλλεται η ριζική αναδόμηση του Διοικητικού Συμβουλίου και γι΄ αυτό το Υπουργικό Συμβούλιο, σύμφωνα με το καταστατικό, αποφάσισε να κάνει αποδεκτές τις παραιτήσεις των κυρίων Μάκη Κωνσταντινίδη και Πανίκου Κουρίδη και να αντικαταστήσει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (Πέτρου, Χειμώνα, Γαβριήλ και Γιαννάκη) με υπηρεσιακούς διοικητικούς συμβούλους από τα Υπουργεία Οικονομικών, Ενέργειας και Συγκοινωνιών”, εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος.

Το νέο ΔΣ διαμορφώνεται ως εξής:

Πρόεδρος διορίζεται ο μέχρι σήμερα Αντιπρόεδρος Μαρίνος Καλλής, μέλη παραμένουν ο Ανδρέας Παπαδόπουλος και Γιώργος Καλλής. Οι νέοι σύμβουλοι από τα τρία Υπουργεία είναι ο Αντώνης Λεμεσιανός από το Υπουργείο Συγκοινωνιών, ο Γιώργος Παντελή από το Υπουργείο Οικονομικών και ο Κωνσταντίνος Καραγιώργης από το Υπουργείο Εμπορίου.

Ο κ. Παπαδόπουλος, ερωτηθείς για δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου ότι η εταιρεία πρέπει να κλείσει και να ανοίξει με νέο όνομα, σημείωσε ότι η κυβέρνηση θεωρεί ότι η κατάσταση στις Κυπριακές Αερογραμμές είναι πολύ δύσκολη και ότι υπό τις παρούσες συνθήκες προχώρησε στο διορισμό στην ουσία νέου Διοικητικού Συμβουλίου, προσθέτοντας ότι “θα προσπαθήσει με όλα τα μέσα που διαθέτει να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα υπό τις παρούσες συνθήκες”.

“Οι Κυπριακές Αερογραμμές αν βρίσκονται σε αυτή τη δύσκολη θέση αυτή τη στιγμή είναι εξαιτίας του γεγονότος ότι κάποιοι άλλοι προηγουμένως χωρίς έγκριση και άδεια από την επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ παραχώρησαν δεκάδες εκατομμύρια επιχορήγηση για τα οποία σήμερα η Κυπριακή Δημοκρατία και οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι υπόλογες στους νόμους και τους κανονισμούς της ΕΕ και αυτό να μην το ξεχνάμε”, σημείωσε ο Αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.

Σε άλλη ερώτηση, ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι τις τελευταίες ημέρες έχει παρατηρηθεί ένα μεγάλο φαινόμενο δυσλειτουργίας, υπήρξαν και δύο παραιτήσεις, και το Υπουργικό προχώρησε στην αντικατάσταση κάποιων μελών και στο διορισμό νέων μελών. Πρόσθεσε ότι τα προβλήματα των Κυπριακών Αερογραμμών, της ρευστότητας και των ζημιών είναι γνωστά και καταβάλλεται προσπάθεια να επιλυθούν.

«Να υπενθυμίσω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τώρα οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι γιατί κάποιοι άλλοι σε κάποια άλλη στιγμή έδωσαν τεράστια επιχορήγηση χωρίς προηγούμενη έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού ως όφειλαν να ζητήσουν και χωρίς ικανοποιητικό σχέδιο και ναι εννοούμε τα 83 εκατομμύρια και αυτό φέρνει σε πάρα πολύ δύσκολη θέση τις Κυπριακές Αερογραμμές πέραν των άλλων υπαρκτών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν», είπε ο κ. Παπαδόπουλος.

Ζητούν κεφάλια οι πιλότοι
Από την πλευρά της πάντως, η Παγκύπρια Συντεχνία Πιλότων (ΠΑΣΥΠΙ) ζητά την παραίτηση των Υπουργών Οικονομικών και Συγκοινωνιών, λέγοντας ότι “δεν θέλουμε υπουργούς που να υποστηρίζουν με σθένος τα ανθρώπινα δικαιώματα των εταιρειών”.

Σε ανακοίνωση, η ΠΑΣΥΠΙ παραθέτει τους λόγους για τους οποίους θεωρεί ότι θα πρέπει να παραιτηθούν οι δύο υπουργοί.

Όπως αναφέρει, “η διαδικασία επιλογής στρατηγικού επενδυτή, την οποία οι ίδιοι ξεκίνησαν, χειραγωγήθηκε με απώτερο σκοπό να κλείσουν οι Κυπριακές Αερογραμμές και να παραδοθούν τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και του κράτους σχεδόν δωρεάν στις δύο ξένες εταιρείες που επέλεξαν, και μάλιστα χωρίς να εργοδοτήσουν κανένα υπάλληλο, κάτι που απαγορεύεται και από την κυπριακή νομοθεσία”.

“Απέκλεισαν επτά άλλους ενδιαφερόμενους επενδυτές βασιζόμενοι σε «ποιοτικά» κριτήρια και μετά αποφάσισαν να ξανακαλέσουν ορισμένους, τους οποίους όμως δεν υπάρχει κανένας για να ακούσει τί προτείνουν”, σημειώνει, προσθέτοντας ότι “δεν απάντησαν γραπτώς στις παρατηρήσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού” και ότι “ο Υπουργός Οικονομικών δηλώνει ότι έκανε πολλές προσπάθειες και μάλιστα είπε ότι πρόσφατα συναντήθηκε με τη νέα Επίτροπο Ανταγωνισμού και της είπε να μας πει τί πρέπει να κάνουμε για να περάσουμε τα κριτήρια”.

“Αν ενδιαφερόταν και ήθελε να περάσουμε τα κριτήρια, τότε θα απαντούσε στην πιο πάνω επιστολή και θα εξασκούσε πιέσεις για διαχείριση της εταιρείας από επαγγελματίες. Κατά την άποψη μας αυτό έγινε σκόπιμα έτσι ώστε να αυξάνονται οι πιθανότητες αρνητικής απάντησης στο αίτημα της Κύπρου για έγκριση των κρατικών ενισχύσεων. Δεν θέλουν και δεν ήθελαν ποτέ να περάσουμε τα κριτήρια οι υπουργοί”, αναφέρει.

Η ΠΑΣΥΠΙ σημειώνει ότι “δεν έλαβαν καθόλου υπόψη τον πρώην σύμβουλο του Προέδρου της Δημοκρατίας για τις αερομεταφορές, ο οποίος παραιτήθηκε όταν ο Υπουργός Συγκοινωνιών συμπεριφέρθηκε αλαζονικά όταν συναντήθηκε μαζί του, ούτε καν τον ενδιέφερε να ακούσει με ποιο τρόπο θα διασωθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές και να μην βγουν οι 560 εργαζόμενοι στο δρόμο”.

“Δεν έχουν προβεί στις δέουσες ενέργειες όπως έχουν προβεί οι υπουργοί αριθμού χωρών της ΕΕ, οι οποίοι υποστήριξαν τους εθνικούς τους αερομεταφορείς στις Βρυξέλλες και εγκρίθηκαν οι κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν από τα αντίστοιχα κράτη”, αναφέρει.

Επίσης, αναφέρει ότι “παραπλανούν τους πολίτες ότι σε περίπτωση μη έγκρισης των κρατικών ενισχύσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τότε η εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει άμεσα ολόκληρο το ποσό που πήρε από το κράτος” και “παραπλανούν τους πολίτες ότι δίνουν συνεχώς λεφτά στις Κυπριακές Αερογραμμές, οι οποίες δεν πήραν καμία ενίσχυση τα τελευταία δύο χρόνια, αντιθέτως δίνουν κάθε χρόνο κρατικές ενίσχυσης και λεφτά σε ξένες εταιρίες μέσω του ΚΟΤ και των αεροδρομίων”.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy