Κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας για ετσιθελισμό

Ετσιθελισμό χρεώνει στο υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ο Επικεφαλής Γραφείου Παιδείας της κεντρικής επιτροπής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, για τις προτάσεις του ΥΠΠΟ για τα νέα ωρολόγια προγράμματα στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση.

Χαρακτηρίζει τα ωρολόγια προγράμματα «προϊόν πολιτικής λιτότητας», προσθέτοντας ότι δεν υπήρξε η αναγκαία διασύνδεση με τα αναλυτικά προγράμματα.

Ο κ. Χριστοφίδης προειδοποιεί για τον «κίνδυνο χάους» που ελλοχεύει από την επιμονή του υπουργείου Παιδείας να εφαρμοστούν άμεσα (τον Σεπτέμβριο) τα νέα προγράμματα.

Διαβάστε αναλυτικά τη δήλωση του κ. Χριστοφίδη:

Δυστυχώς, για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα όπως τα ωρολόγια προγράμματα στη Μέση και Δημοτική Εκπαίδευση, το ΥΠΠΟ παρουσιάζεται με πρωτόγνωρο ετσιθελισμό, προχειρότητα και μια προσέγγιση «ράβε- ξήλωνε», χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση και μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία πίσω από τις προτάσεις του. Ενώ λοιπόν φαίνεται ότι οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού δεν συγκεντρώνουν την αναγκαία στήριξη των πολιτικών δυνάμεων και των εκπαιδευτικών οργανώσεων, το ΥΠΠΟ αρνούμενο το διάλογο προχωρά μονομερώς. Προχωρά πολύ βιαστικά και απρογραμμάτιστα.

Τα ωρολόγια προγράμματα, κυρίως της Μέσης Εκπαίδευσης, είναι προϊόν της πολιτικής λιτότητας, αφού ενώ όλοι αναγνωρίζουν ότι η πρόταση του 2012 αποτελεί σαφώς καλύτερη βάση για διάλογο, το ΥΠΠΟ την απορρίπτει λόγω κόστους. Το ΑΚΕΛ ήταν το πρώτο κόμμα που ζήτησε νέο τύπο Λυκείου στηριγμένο στα προγράμματα εμβάθυνσης. Αλλά ένα νέο τύπο Λυκείου που θα είμαστε σίγουροι ότι μας πάει μπροστά.

Οι ξεχωριστές επιτροπές για τη διαμόρφωση νέων ωρολογίων προγραμμάτων για τη Μέση Εκπαίδευση και τη Δημοτική Εκπαίδευση, εκ των πραγμάτων δεν κατάφεραν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ Δημοτικής και Μέσης, που ήταν ένα από τα βασικά ζητούμενα.

Δεν υπήρξε η αναγκαία διασύνδεση με τα Αναλυτικά Προγράμματα. Τα Αναλυτικά Προγράμματα είναι η ουσία και βρίσκονται ακόμα υπό διαμόρφωση, μετά την απόφαση των κυβερνώντων να προβούν σε αλλαγές.

Στη Δημοτική Εκπαίδευση το ΥΠΠΟ αφαιρεί τις καινοτομίες που επιτεύχθηκαν με τα μαθήματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Ζωής- Αγωγή Υγείας, ενώ καταργεί πλήρως το χρόνο που παρεχόταν στους εκπαιδευτικούς και μαθητές για την Εμπέδωση. Καλούμε τον Υπουργό να επαναφέρει τα μαθήματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (υπενθυμίζουμε ότι φέτος το ΥΠΠΟ έθεσε ως υπό έμφαση στόχο την Αειφόρο Ανάπτυξη) και της Αγωγή Ζωής- Αγωγή Υγείας και να ξαναπροβληματιστεί για την έννοια της χρήσιμης εμπέδωσης.

Ενώ βρισκόμαστε ήδη στο Μάιο, το ΥΠΠΟ επιμένει τα νέα ωρολόγια προγράμματα να εφαρμοστούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, δεδομένο που ενέχει τον κίνδυνο να προκληθεί χάος στα σχολεία κατά την επόμενη σχολική χρονιά, αφού υπάρχουν μια σειρά από ανυπέρβλητα προβλήματα. Εάν τα νέα ωρολόγια προγράμματα εφαρμοστούν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη δεν θα γίνει οποιαδήποτε ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν θα ενημερωθούν γονείς και μαθητές, ενώ δεν υπάρχει επαρκής χρόνος για δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού εκεί όπου χρειάζεται.

Παρά το γεγονός ότι το ΥΠΠΟ επιμένει προκλητικά να αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο με τις πολιτικές δυνάμεις, θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή του Υπουργείου Παιδείας στο γεγονός ότι για την εφαρμογή των νέων ωρολογίων, ιδιαίτερα στη Μέση Εκπαίδευση, θα χρειαστεί η τροποποίηση κανονισμών από τη Βουλή.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy