Μεγάλος δρόμος από τα λόγια μέχρι τα έργα

 

Το ότι οι κόμβοι της Λεμεσού αποτελούν τα τελευταία χρόνια το μαύρο στίγμα του αυτοκινητόδρομου αφού καταταλαιπωρούν παρά εξυπηρετούν, κανένας δεν μπορεί να το αμφισβητήσει. Και η αναζήτηση τρόπων απάμβλυνσης του προβλήματος, θα έπρεπε να είχε γίνει προ πολλού, έστω και με τη λήψη κάποιων ενδιάμεσων μέτρων, μέχρι να αποφασιστεί η δημιουργία υποδομών και η κατασκευή έργων που θα δώσουν οριστική λύση στο κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί καθημερινά.

Τα όσα αναφέρει η Υπουργός Μεταφορών απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή της Λεμεσού, σίγουρα ακούγονται ωραία και εφαρμόσιμα και δημιουργούν μια ανακούφιση και μια ελπίδα στον κόσμο ότι τα βάσανά του τελειώνουν.

Όμως, ας μην ξεχνούμε ότι από τις εύηχες και ωραίες εξαγγελίες, υποσχέσεις και δεσμεύσεις των κρατικών αρμοδίων για κάποια, ακόμα και ζωτικής σημασίας έργα, μέχρι την υλοποίησή τους, υπάρχει μια τεράστια απόσταση που συνήθως ποτέ δεν διανύεται. Και οι εμπειρίες και τα παραδείγματα είναι πολλά. Αρκεί να θυμίσουμε την περίπτωση του δρόμου Λεμεσού-Σαϊττά που βρισκόταν στις προτεραιότητες του Νίκου Αναστασιάδη, από την πρώτη προεκλογική εκστρατεία, αλλά μέχρι σήμερα δεν έγινε το παραμικρό.

Γι’ αυτό,ας κρατούμε μικρό καλάθι. Ας μην περιμένουμε ότι στη διάρκεια της θητείας αυτής της κυβέρνησης, θα γίνουν έργα στους κόμβους της Λεμεσού. Άλλωστε, εκ των πραγμάτων δεν είναι δυνατόν κάτι τέτοιο αν αναλογιστούμε τις χρονοβόρες τεχνικές και άλλες διαδικασίες που απαιτούνται, αλλά και το μεγάλο κόστος που σίγουρα θα απαιτηθεί για νέες υπέργειες ή υπόγειες συνδέσεις, όπως τις περιγράφει η υπουργός.

Άρα επιβάλλεται και είναι πιο άμεσα και ευκολότερα υλοποιήσιμο να εφαρμοστούν κάποια μέτρα που θα δώσουν ανάσα στις επίμαχες οδικές αρτηρίες.

Οι ίδιοι οι πολίτες που όλα αυτά τα χρόνια βιώνουν το πρόβλημα έχουν εκφράσει αρκετές φορές συγκεκριμένες εισηγήσεις που καλό θα ήταν να μελετηθούν από τα αρμόδια τμήματα και υπηρεσίες. Για παράδειγμα, θα μπορούσε στις ώρες αιχμής, να υπάρχουν στους πιο προβληματικούς κόμβους τροχονόμοι για καλύτερη διοχέτευση της κυκλοφορίας.

Ουσιαστική αστυνόμευση, που σήμερα είναι ανύπαρκτη, απαιτείται και στους κύριους δρόμους Αγίας Φυλάξεως, Νίκου Παττίχη αλλά και Μακαρίου στη Μέσα Γειτονιά οι οποίοι ενώ μπορούν να απορροφήσουν την κυκλοφορία από και προς τους αντίστοιχους κόμβους, αυτό δεν μπορεί να γίνει αφού οι δύο λωρίδες (παρά τις απαγορευτικές σημάνσεις) είναι συνέχεια κατειλημμένες από σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Χρήστος Χαραλάμπους

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy