Μετεκλογικό το δημοψήφισμα της ΟΕΛΜΕΚ για τα τετράμηνα

497

Τη διενέργεια δημοψηφίσματος στις 22 Φεβρουαρίου 2018 για τις εξετάσεις τετραμήνων αποφάσισε χθες το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ. Κατά της πρότασης για τη διενέργεια δημοψηφίσματος τάχθηκε η κίνηση Καθηγητών «Αλλαγή», θέση της οποίας είναι να γίνονται εξετάσεις στο τέλος κάθε τετραμήνου. Μάλιστα, όπως αναφέρει και σε σχετική ανακοίνωση, το όποιο δημοψήφισμα για το θέμα, εφόσον υπάρχει και σχετική νομοθεσία, είναι αχρείαστο και θα οδηγήσει την Οργάνωση σε περιπέτειες και θα την εκθέσει.

Να υπενθυμίσουμε ότι και η Παγκύπρια Συνέλευση Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες και τον προβληματισμό που έχει προκαλέσει η απόφαση για εισαγωγή εξετάσεων τετραμήνων στη Μέση Εκπαίδευση από τη σχολική χρονιά 2018 – 2019, αποφάσισε να θέσει το εν λόγω θέμα σε δημοψήφισμα, μέσα από το οποίο θα δοθεί η δυνατότητα να εκφραστεί η βούληση της βάσης των καθηγητών, το αποτέλεσμα του οποίου, σύμφωνα με την πρόσφατη καταστατική τροποποίηση, θα είναι δεσμευτικό και θα καθορίσει τη στάση της ΟΕΛΜΕΚ στον επερχόμενο διάλογο μεταξύ ΥΠΠ και Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας για επανεξέταση των νέων Κανονισμών Λειτουργίας των σχολείων.

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν κυρίως τη διαφωνία τους γιατί θεωρούν πως η εφαρμογή των εξετάσεων έρχεται σε σύγκρουση με τη φιλοσοφία των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Δεικτών Επάρκειας και Επιτυχίας.

Η εφαρμογή τους δε θα οδηγήσει στην επίτευξη των στόχων που φιλοδοξεί να επιτύχει όπως είναι η μείωση των διαγωνισμάτων, μείωση του άγχους και της πίεσης μαθητών/τριών. Δημιουργείται ένα εξαιρετικά πιεστικό και βεβαρημένο σχολικό πρόγραμμα, που εκ των πραγμάτων θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στους/στις εκπαιδευτικούς, στους/στις μαθητές/τριες και στη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Τα χρονοδιαγράμματα που τίθενται είναι τόσο ασφυκτικά, που όχι μόνο δε θα λειτουργήσουν, αλλά θα προκαλέσουν αγκυλώσεις και στρεβλώσεις σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες, δημιουργώντας πολλά οργανωτικά προβλήματα και δυσλειτουργίες στις σχολικές μονάδες.

Μειώνεται δραματικά ο διδακτικός χρόνος, μετατρέποντας ουσιαστικά τα τετράμηνα σε τρίμηνα, την ίδια στιγμή που ο όγκος της διδακτέας ύλης παραμένει τεράστιος.

Συνεπώς η διδασκαλία θα αναγκαστεί να ευθυγραμμιστεί με τα παραδοσιακά δασκαλοκεντρικά μοντέλα, καθώς δε θα υπάρχει ο χρόνος για καινοτόμες μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις, για βιωματικές και ενεργητικές μορφές μάθησης, για project κ.λπ.

Ελένη Κωνσταντίνου

Σχολιάστε

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.