Μηχανισμός διαχείρισης κρίσεων στον ΚΟΤ σε περίπτωση επεισοδίου στην ΑΟΖ

Μέχρι στιγμής δεν διαφάνηκε πρόβλημα από συνεργάτες στο εξωτερικό

Μηχανισμό διαχείρισης κρίσεων έστησε ο ΚΟΤ για την περίπτωση που υπάρξει επεισόδιο στην κυπριακή ΑΟΖ, ενώ διαθέτει και έμπειρους οίκους δημοσίων σχέσεων για συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Προς το παρόν πάντως δεν έχει διαφανεί οποιοδήποτε πρόβλημα αλλά ούτε έγινε αναφορά από τους συνεργάτες του Οργανισμού στο εξωτερικό.

Τα πιο πάνω αναφέρει ο ΚΟΤ σε γραπτό σημείωμα το οποίο κατέθεσε χθες στη Βουλή, σε απάντηση σε σχετικά ερωτήματα τα οποία έθεσαν τα μέλη της Επιτροπής Οικονομικών κατά την εξέταση του προϋπολογισμού του Οργανισμού για το 2018. Τα μέλη της Επιτροπής Οικονομικών είχαν ρωτήσει κατά πόσο υπήρξαν επιπτώσεις στις κρατήσεις λόγω των εξελίξεων στην κυπριακή ΑΟΖ αλλά και κατά πόσο υπάρχει μηχανισμός διαχείρισης κρίσεων.

Στην απαντητική του επιστολή ο ΚΟΤ αναφέρει ότι: «Μέχρι στιγμής δεν έχει διαφανεί κάποιο πρόβλημα, ούτε έγινε αναφορά από τους συνεργάτες μας κατά τις επαφές μας σε μεγάλες εκθέσεις Λονδίνου, Βερολίνου και Μόσχας». Επίσης αναφέρει ότι «πέραν των σχετικών εσωτερικών διαδικασιών, ο Οργανισμός συμβουλεύεται δεόντως και από έμπειρους οίκους δημοσίων σχέσεων, σε ενδεχόμενες περιπτώσεις κρίσεων».

Σύμφωνα με τον ΚΟΤ υπάρχει «μηχανισμός συνεργασίας και αλληλοενημέρωσης με το Υπουργείο Εξωτερικών και άλλες αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς και τους τουριστικούς εταίρους, για την αντιμετώπιση και διαχείριση κρίσεων και περιστατικών που αφορούν στον τουρισμό, όπως π.χ. πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών και Οργανωτών Ταξιδίων».

Σημειώνεται επίσης ότι «ο Οργανισμός έχει συστήσει τη δική του διατμηματική ομάδα διαχείρισης κρίσεων, ενώ λειτουργεί παράλληλα εκτάκτως, όταν χρειαστεί, και ομάδα (task force), αποτελούμενη από εκπροσώπους των Επαγγελματικών Συνδέσμων (ΠΑΣΥΞΕ, ΣΤΕΚ, ACTA) και τη διαχειρίστρια εταιρεία αεροδρομίου (Hermes Airports)».

Αύξηση των παραπόνων

Εν τω μεταξύ παρατηρείται αύξηση των παραπόνων εναντίον τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και για άλλα θέματα όπως οι παραλίες και οι θάλασσες, η καθαριότητα των δημοσίων χώρων, η ηχορύπανση, η κακοποίηση ζώων, η παγίδευση πουλιών, η κατάσταση του οδικού δικτύου, τα αυτοκίνητα ενοικίασης και τα ταξί.

Σύμφωνα με το σημείωμα του ΚΟΤ, το 2017 λήφθηκαν 145 παράπονα από Κύπριους και ξένους, τα οποία αφορούσαν επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Οργανισμού, δηλαδή ξενοδοχειακές και επισιτιστικές μονάδες καθώς και ταξιδιωτικά γραφεία, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 4% σε σύγκριση με το 2016. Τα παράπονα διερευνήθηκαν και διαπιστώθηκε ότι 106 από αυτά (ποσοστό 73%) ήταν δικαιολογημένα.

Με βάση τα αποτελέσματα της διερεύνησης, όπως αναφέρεται, λήφθηκαν δικαστικά μέτρα σε 13 περιπτώσεις, εκδόθηκαν 8 εξώδικα πρόστιμα και έγινε επιστροφή χρημάτων σε 7 παραπονούμενους.

Επίσης λήφθηκαν στον Οργανισμό 80 παράπονα τα οποία αφορούσαν θέματα θάλασσας και παραλίας, τα οποία παραπέμφθηκαν στις Τοπικές Αρχές για διερεύνηση και λήψη διορθωτικών μέτρων

. Ακόμη όπως αναφέρεται λήφθηκε σημαντικός αριθμός παραπόνων για θέματα τα οποία δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ΚΟΤ, τα οποία παραπέμφθηκαν στα ανάλογα κυβερνητικά τμήματα.

Κωνσταντίνος Ζαχαρίου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy