Ο γύρος της Ευρώπης με μια Βέσπα

1651

* Ο Κυριάκος Τσιηφτές απολαμβάνει τα ταξίδια του και δεν νιώθει καμιά μοναξιά

Του Κώστα Α. Κωνσταντίνου

Για πολλούς μια μοτοσικλέτα είναι απλά ένα μεταφορικό μέσο, κυρίως εντός πόλεως. Ανεξαρτήτως του brand στην πρόσοψη της μηχανής. Για τον Κυριάκο Τσιηφτέ, η Vespa δεν είναι απλά μια μηχανή. Είναι ιδέα. Παλεύοντας με τις καιρικές συνθήκες μιας ολόκληρης ηπείρου, έβαλε με τον εαυτό του ένα δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο στοίχημα. Ένα ευρωπαϊκό ταξίδι με τη Vespa του, σε 60 ημέρες.
Μεσούσης της διαδρομής του, ο Κυριάκος είναι στην Κύπρο και βρήκε λίγο χρόνο για να μιλήσει στη «Χ» για το στόχο που έθεσε, ο οποίος πλέον δεν περιορίζεται στα στενά όρια ενός οδικού ταξιδιού για σκοπούς αναψυχής.

Γιατί με Vespa;
Γιατί με Vespa; Η απάντηση του Κυριάκου Τσιηφτέ ήταν ξεκάθαρη. «Η Vespa είναι τρόπος ζωής. Εδώ και τρία χρόνια δεν έχω οδηγήσει αυτοκίνητο στην Κύπρο. Η μηχανή σού δίνει τη δυνατότητα να απολαμβάνεις το ταξίδι και γενικότερα τον τόπο σου. Με τους φίλους μου στην Κύπρο ταξιδέψαμε παντού». Μέχρι στιγμής ο Κυριάκος επισκέφτηκε 12 χώρες και 78 πόλεις της Ευρώπης και συμμετείχε σε τρεις ευρωπαϊκές συναντήσεις φίλων της Vespa. Αυτή τη στιγμή η μηχανή είναι αποθηκευμένη στην Οστένδη του Βελγίου. Ο ίδιος τακτοποιεί κάποιες δουλειές στην Κύπρο και στις 28 Ιουλίου θα επιστρέψει στο Βέλγιο, για να καλύψει τα παράλια της Γαλλίας, την Ισπανία από το Μπιλμπάο μέχρι τη Βαρκελώνη και μετά με φέριμποτ θα συνεχίσει για Σαρδηνία και έπειτα κεντρική Ιταλία. Θα τερματίσει στις Ράχες Λαμίας. Ο ίδιος δηλώνει ότι πάνω στη μηχανή ουδέποτε ένιωσε μοναξιά, ενώ εξάλλου πολλές φορές συνταξιδεύει με μέλη άλλων κλαμπ. Χαρακτηριστικά από την Αυστρία μέχρι την Μπρατισλάβα της Σλοβακίας συνταξίδεψε με έναν επικεφαλής του Vespa club της Λευκορωσίας.

Η αποτύπωση στο χαρτί
Ο Κυριάκος έχει πλέον γνωρίσει πολύ κόσμο και όντας αρκετά περπατημένος στην Ευρώπη αποφάσισε να κάνει το επόμενό του βήμα. Θα αποτυπώσει στο χαρτί τις εμπειρίες που μάζεψε από τα ταξίδια του κάνοντας ένα βιβλίο, τα έσοδα του οποίου θα πάνε σε ιερό σκοπό. Ήδη ο Κυριάκος κάνει κάποιες σκέψεις για το περιεχόμενο και τη δομή και έπειτα θα καταλήξει στο ποιο ίδρυμα θα στηριχτεί μέσα από αυτή την προσπάθεια.

Ο σχεδιασμός
Μιλώντας με τον Κυριάκο Τσιηφτέ κάποιος μπαίνει εύκολα στα παπούτσια ενός ανθρώπου που εργάζεται μεθοδικά και που τηρεί συγκεκριμένο πλάνο, για να καλύψει τους στόχους του. Το ταξίδι του στην Ευρώπη άρχισε να το σχεδιάζει από τον Οκτώβριο του 2016. Κατόπιν πολλής δουλειάς, η οποία του πήρε έξι ολόκληρους μήνες, οργάνωσε το ταξίδι του με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να γνωρίζει από τώρα πού θα ταξιδέψει, το δρομολόγιο που θα ακολουθήσει, το μοτέλ ή το ξενοδοχείο διαμονής, ποιο συνεργείο είναι εξειδικευμένο σε κάθε περιοχή για μοτοσικλέτες όπως τη δική του. Για τις ανάγκες του ταξιδιού του καθόρισε το ημερήσιο μπάτζετ του, το οποίο ανέρχεται στα 60 ευρώ. «Τα λεφτά που ξοδεύω καθημερινά κατανέμονται σε 15 ευρώ για καύσιμα, 15 ευρώ για γεύματα και τα υπόλοιπα για τη διαμονή. Κάποιες φορές η διαμονή είναι ακριβότερη, κάποιες φορές φτηνότερη. Συνειδητά δεν επέλεξα να μένω σε κάμπινγκ, καθώς κάτι τέτοιο θα μου δημιουργούσε επιπλέον φορτίο για το αντίσκηνο. Οπόταν με λίγες αποσκευές και με ρούχα που με φτάνουν για μια βδομάδα κάνω τα ταξίδια μου. Τα ξενοδοχεία ενημερώνονται ότι θα χρειαστώ πλύσιμο και σιδέρωμα, για να μπορέσω να συνεχίσω την πορεία μου» ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στη «Χ».

Ο ανεφοδιασμός
Σημαντικό ρόλο στο ταξίδι με μια μοτοσικλέτα παίζει η συχνότητα των σταθμών ανεφοδιασμού. Εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Κυριάκος δεν ταξιδεύει μέσω αυτοκινητοδρόμων αλλά περιφερειακών οδικών δικτύων, το να βρίσκει βενζινάδικα, το λες και πολυτέλεια. «Η Vespa μου, 250 κυβικών, έχει αυτονομία 260 χλμ. Κατά τη διάρκεια ημέρας πρέπει να πάω για ανεφοδιασμό. Υπήρξαν περιστατικά που το βενζινάδικο δεν βρισκόταν στα 260 χλμ. αλλά στα 70, οπόταν ένα παουράκι εφεδρικό πεντάλιτρο προβλέπεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Η απόσταση που κάνω καθημερινά φτάνει τα 8-9 λίτρα κατανάλωση». Συνήθως τα ταξίδια του Κυριάκου ξεκινούν στις 8, ή 9, το πολύ δέκα το πρωί και διαρκούν ως τις 7 το πολύ το βράδυ. Δεν κινείται κατά τις βραδινές ώρες. Όσο για τους σταθμούς του, ο ίδιος μας λέγει ότι σταματά «οπουδήποτε του αρέσει εν ώρα οδήγησης». «Έχω την ευχέρεια να δω κόσμο, έχω επικοινωνία με τα τοπικά κλαμπ Vespa που είναι πολλά σε όλες τις χώρες, ανταλλάσσουμε αναμνηστικά και μου δίδεται η ευκαιρία να δοκιμάσω την τοπική κουζίνα κάθε χώρας μαζί με τις μπίρες της. Στα ταξίδια μου φροντίζω να εμπλουτίσω τις γεύσεις μου αλλά και τις γνώσεις μου για κάθε χώρα ξεχωριστά» αναφέρει ο Κυριάκος, σημειώνοντας ότι πολλές ήταν οι περιπτώσεις που ο κόσμος τον φιλοξένησε απλά γιατί ήταν Κύπριος. Χαρακτηριστική ήταν η φιλοξενία ενός Σέρβου. «Γενικά όταν έβλεπαν μηχανή με κυπριακά νούμερα έρχονταν και μου μιλούσαν» αναφέρει. Ήταν συγκινητικό το ότι έζησε σε ένα χωριό 500 κατοίκων έξω από το Βελιγράδι. Εκεί ήρθε ένας Σέρβος και με άπταιστα Κυπριακά τού μίλησε. Ήταν εργάτης στη Λεμεσό για 13 χρόνια. «Σε 15 λεπτά ήρθε η οικογένειά του, απλά επειδή τους ενημέρωσε ότι βρήκε έναν Κύπριο στο χωριό. Το να σου λένε σε μια χώρα ότι η Κύπρος είναι η δεύτερη πατρίδα τους και να σου περιγράφουν τις εντυπώσεις τους είναι πολύ σημαντικό. Είναι από τις στιγμές που λες ότι αξίζει το ταξίδι» εξιστορεί ο Κυριάκος, του οποίου φυσικά οι εμπειρίες έφτασαν και στο άλλο άκρο κατά το μεγάλο ταξίδι του. «Στα σύνορα της Κροατίας προς Σλοβενία, είχα σταματήσει να δείξω ταυτότητα για να περάσω. Δεν ήξεραν καν ότι υπάρχει τέτοια χώρα. Μου πήρε 40 λεπτά εν τω μέσω καταιγίδας για να εξηγήσω στους εκεί αστυνομικούς ότι αυτό που τους δείχνω, δηλαδή η ταυτότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας, είναι επίσημο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Ένωσης» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι κλιματικές αλλαγές
Η εμπειρία του Κυριάκου να ταξιδέψει με τη μηχανή του στις Αυστριακές Άλπεις και το Ζέλαμζε ήταν μια ευκαιρία για τον ίδιο να δει από κοντά το λιώσιμο των παγετώνων. Για τον ίδιο η περιβαλλοντική είναι σημαντική πτυχή ενός ταξιδιού. Ανάμεσα στους μελλοντικούς του στόχους, η επίσκεψη στο Nordkop της Νορβηγίας, το βορειότερο άκρο της Ευρώπης και βορειότερο κατοικήσιμο μέρος του πλανήτη. Παράλληλα, έστειλε το μήνυμά του ότι ως Κύπριοι πρέπει να βρούμε τον τρόπο να απελευθερώσουμε το πνεύμα μας κάνοντας κάτι που θα μας ταξιδέψει μακριά από την καθημερινότητα. Ο ίδιος τονίζει ότι «πρέπει να καταλάβουμε ότι η Κύπρος δεν είναι το κέντρο του πλανήτη».

 

 

 

 

Σχολιάστε την είδηση

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.