Όταν η κοινωνική ευαισθησία γίνεται τέχνη…

unnamed

 Ο Χρίστος Κακουλλής προβληματίζει και συγκινεί μέσα από τα έργα του

Της Ελένης Κωνσταντίνου

Στην καρδιά της παλιάς Λευκωσίας στη Λαϊκή Γειτονιά βρήκαμε τον Χρίστο Κακουλλή, έναν νεαρό καλλιτέχνη που όμως έχει καταφέρει να ξεχωρίσει για το ταλέντο του και να αναγνωριστεί ιδιαίτερα στο εξωτερικό. Στην Gallery 37, όπου στεγάζονται κάποια από τα έργα του Χρίστου, μπορεί εύκολα κάποιος να διακρίνει το πάθος που διακατέχει τον 24χρονο αυτοδίδακτο εικαστικό όχι μόνο για τη δουλειά του αλλά και για τα μηνύματα που θέλει να δώσει στον κόσμο μέσα από τα έργα του.

18042017.pdf - Adobe Acrobat Pro

Ήδη έχει διακριθεί σε παγκόσμιους διαγωνισμούς, ενώ βρίσκεται και στη διαδικασία λειτουργίας της νέας του γκαλερί, η οποία θα στεγαστεί σε ένα αρχοντικό στην οδό Σόλωνος, όπου ζούσε σε αυτό ο Θεμιστοκλής Δέρβης. Πρόκειται για ένα όνειρό του, το οποίο περιμένει με ανυπομονησία να πραγματοποιηθεί, αφού εκεί ένα νέο παιδί, ένας νέος καλλιτέχνης θα στεγάσει τις φιλοδοξίες και τους στόχους του.

Όπως ομολογεί ο Χρίστος από την ηλικία των 14 ετών εξασκούσε την τέχνη του graffiti, αυτή τον είχε μαγέψει και ήθελε να εξελίξει την τεχνική του. Όπως θυμάται είχε αρκετό κυνηγητό αλλά και αποβολές από το σχολείο, αφού γέμιζε τους τοίχους με έργα τέχνης, τα οποία ωστόσο δεν εκτιμούνταν αναλόγως από τους μεγαλύτερους. «Το graffiti για μένα ήταν μια μορφή επαναστατικής τέχνης, ένα χτύπημα στην κοινωνία και τις διάφορες μορφές διάκρισης». Τώρα πλέον ο Χρίστος δεν γεμίζει τους τοίχους αλλά πίνακες με πολλούς αποδέκτες.

18042017.pdf - Adobe Acrobat Pro

Η δική του τεχνική είναι κυρίως το σπρέι μπογιά και ο αερογράφος. «Διαφέρει από τις άλλες, γιατί δεν χρησιμοποιώ το κοινό πινέλο, με το οποίο γίνονται οι περισσότεροι πίνακες» σημειώνει.  Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενό τους, όπως σημειώνει, θέλει να περάσει τα δικά του μηνύματα. Μηνύματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τις πανανθρώπινες αξίες. «Σε μια κοινωνία που καθετί διαφορετικό περιθωριοποιείται, το έργο μου έχει ως σκοπό την αφύπνιση της κοινωνίας σε θέματα όπως η φτώχεια, οι πρόσφυγες, η ΛΟΑΤ κοινότητα και ευρύτερα η κάθε μορφή ρατσισμού». Ενδεικτικό, άλλωστε, είναι το γεγονός ότι ο νεαρός καλλιτέχνης πριν ένα χρόνο περίπου σε μια κίνηση ανθρωπιάς και συμπαράστασης προς τους πρόσφυγες της Συρίας είχε γεμίσει δρόμους της παλιάς Λευκωσίας με πίνακες που είχαν την ανάλογη θεματολογία, ενώ συνοδεύονταν και με ένα γράμμα από ανθρώπους που είχαν βιώσει την προσφυγιά.

Οι πίνακες δίνονταν δωρεάν στο κοινό και έτσι ο καθένας που έπαιρνε τον πίνακα είχε την ευκαιρία να διαβάσει το γράμμα του πρόσφυγα και να αντιληφθεί όσα βίωνε ο άνθρωπος αυτός. Στην γκαλερί είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και τον μικρότερο πίνακα στον κόσμο. Ο Χρίστος κατάφερε να αποκτήσει η χώρα μας το ρεκόρ και να περιληφθεί στους καταλόγους του παγκόσμιου Record Setter. Με το έργο «Το καταραμένο καράβι του Θησέα» -εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία- επιχείρησε να ξεπεράσει τις ίδιές του τις δυνατότητες, βάζοντας στον εαυτό του μια δύσκολη αποστολή, απλά και μόνο για να μετρήσει μέχρι πού μπορεί να φτάσει ο ίδιος με την τέχνη του. Η προσπάθεια κράτησε έναν ολόκληρο μήνα με το αποτέλεσμα να τον δικαιώνει. Ο πίνακας έχει διαστάσεις 0,69 x 0,71 εκατοστά και είναι ένα έργο σε καμβά.

Οι διακρίσεις του Χρίστου βέβαια δεν σταματούν εδώ, αφού έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο και σε παγκόσμιους διαγωνισμούς με διακρίσεις, ενώ παράλληλα έργα του εκτίθενται σε γκαλερί στο εξωτερικό στην Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία κ.ά. Χαρακτηριστικό είναι ακόμη και το έργο του «1974» με το οποίο συμμετείχε στον παγκόσμιο διαγωνισμό Stencil Art Awards. Πρόκειται για μια προσωπογραφία γιαγιάς, λίγο μετά την εισβολή του 1974, η οποία καταγράφει το παράπονο στα βουρκωμένα μάτια της.

18042017.pdf - Adobe Acrobat Pro

Η φωτογραφία είναι παλιά και τραβήχτηκε λίγο πριν τον πόλεμο, γι’ αυτό και η γιαγιά έχει αυτό το βλέμμα. Ο Χρίστος τη βρήκε σε ένα άλμπουμ και αποφάσισε να δημιουργήσει τον συγκεκριμένο πίνακα.

Μάλιστα με τον πίνακα αυτό θα συμμετάσχει και στο μεγαλύτερο Street Art Φεστιβάλ της Ευρώπης που θα διοργανωθεί στο Bristol στην Αγγλία στις 29, 30 και 31 Ιουλίου 2017. Tο UPFEST φεστιβάλ δέχεται πάνω από 20.000 αιτήσεις παγκοσμίως ανάμεσα στους οποίους επιλέγονται μόνο οι 300 καλύτεροι καλλιτέχνες ανά το παγκόσμιο.