Πακέτο μεταρρυθμίσεων από το υπουργείο Παιδείας

Αναδιαμόρφωση του λυκείου μέσα από τη διαμόρφωση κατευθύνσεων επιλογής μαθημάτων, διορισμούς στην εκπαίδευση στη βάση των γνώσεων, των προσόντων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και νέο σύστημα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, προτείνει προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος το υπουργείο Παιδείας.

Οι σχετικές προτάσεις, για τα τρία κεφαλαιώδους σημασίας ζητήματα για το εκπαιδευτικό σύστημα, παρουσιάστηκαν σήμερα από τον υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Καδή στις εκπαιδευτικές οργανώσεις.

Στη διαμόρφωση των προτάσεων λήφθηκαν υπόψη οι εισηγήσεις και οι προτάσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων και ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών οργανώσεων, μέσα από τον δομημένο διάλογο που ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο, δήλωσε, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, ο κ. Καδής.

Η πρώτη πρόταση αφορά τα ωρολόγια προγράμματα, τη διάρθρωση δηλαδή του σχολικού προγράμματος.

“Με την πρόταση αυτή, προσπαθούμε να διορθώσουμε τις στρεβλώσεις του υφιστάμενου συστήματος, ιδιαίτερα στη Μέση Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, προχωρούμε σε αναδιαμόρφωση του λυκείου μέσα από τη διαμόρφωση κατευθύνσεων επιλογής μαθημάτων” είπε ο υπουργός, σημειώνοντας πως “στόχος είναι η δημιουργία κατευθύνσεων επιλογής μαθημάτων σε σύγχρονους επιστημονικούς τομείς, οι οποίες θα δώσουν τις απαραίτητες βάσεις στα παιδιά μας για να μεταβούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά, παράλληλα, συνδέονται και με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας”.

Σε ό,τι αφορά την πρόταση για το νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση, ο υπουργός είπε ότι “η πολιτεία, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα που υπάρχει με τους μη μόνιμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ήδη στο εκπαιδευτικό σύστημα, κάνει κάποιες υπερβάσεις”.

Όπως ανέφερε, η συντριπτική πλειοψηφία των ήδη υπηρετούντων μη μόνιμων εκπαιδευτικών αναμένεται ότι θα διοριστούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια και στη συνέχεια θα εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα διορισμών το οποίο θα εντάσσει τους εκπαιδευτικούς στο σύστημα, στη βάση των προσόντων, της εμπειρίας και των γνώσεων τους, οι οποίες θα διαπιστώνονται μέσα από γραπτές εξετάσεις.

Η τρίτη πρόταση αφορά το σύστημα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, στο οποίο, όπως ανέφερε ο κ. Καδής, αποδίδεται μεγάλη σημασία καθώς συνδέεται με την ποιότητα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σήμερα στα σχολεία.

“Συγκεκριμένα, προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο το οποίο διασφαλίζει τρία βασικά χαρακτηριστικά: την καθολικότητα, τη συστηματικότητα και τη στόχευση της επιμόρφωσης” εξήγησε ο Υπουργός.

“Θεωρούμε ότι με τις τρεις αυτές προτάσεις βελτιώνουμε πολλά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Η υλοποίηση αυτών των προτάσεων θα αλλάξει την εικόνα του δημόσιου σχολείου, θα απαντήσει στις απαιτήσεις της κοινωνίας, των γονιών και των μαθητών και θα δώσει λύσεις σε προβλήματα που χρονίζουν” σημείωσε ο υπουργός και κάλεσε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές, την πολιτική ηγεσία και ολόκληρη την κοινωνία να μελετήσει τις προτάσεις και να συμβάλει εποικοδομητικά στον διάλογο που θα ακολουθήσει, αναλογιζόμενοι, όπως είπε, “το τίμημα που θα συνεχίσουν να πληρώνουν οι μαθητές του τόπου μας εάν δεν πάρουμε την απόφαση να εκσυγχρονίσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα σήμερα”.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy