ΠΟΕΔ: Η στελέχωση των σχολείων εκ των βασικών προτεραιοτήτων

Διεκδίκηση στελέχωσης των σχολείων στη βάση των εκπαιδευτικών αναγκών και όχι προσεγγίσεων με καθαρά οικονομικό χαρακτήρα, ώστε να στηρίζονται αποτελεσματικά οι μαθητές, οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί για να ασκήσουν το πολυσχιδές εκπαιδευτικό τους έργο, είναι μία εκ των βασικών προτεραιοτήτων του διεκδικητικού πλαισίου της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ) για την επόμενη τριετία.
 
Το διεκδικητικό πλαίσιο της ΠΟΕΔ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, αποφασίστηκε στην τακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών της Αντιπροσώπων σε δύο διαδοχικές συνεδρίες της που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2017 και το Σάββατο, 13 Ιανουαρίου του 2018.
 
Η ΠΟΕΔ διεκδικεί «έλεγχο της επιβάρυνσης του εκπαιδευτικού έργου από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού που έχει ως αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό του δημόσιου σχολείου από τους στόχους της στοιχειώδους εκπαίδευσης και αναφέρει ότι «όπου τεκμηριωμένα  κρίνεται αναγκαία η εισαγωγή νέων πρακτικών ή καινοτομιών, να παραχωρείται ανάλογος διοικητικός χρόνος στις σχολικές μονάδες».
 
Στις διεκδικήσεις της ΠΟΕΔ περιλαμβάνεται και η «θεσμοθέτηση και υλοποίηση συμφωνιών, όπως αυτή του υπεύθυνου τμήματος, της εισαγωγής της τεχνολογίας της πληροφορίας (ΤΠΕ), του προγράμματος αναλφαβητισμού, τη στελέχωση με γραμματειακό προσωπικό σε όλες τις βαθμίδες και την επαναφορά ενισχυτικής διδασκαλίας».
 
Προσθέτει όλα τα πιο πάνω «πρέπει να εφαρμοστούν ισότιμα από μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού σε όλα τα δημόσια σχολεία (δημοτικά, νηπιαγωγεία, ειδικά σχολεία)».
 
Η ΠΟΕΔ για την επόμενη τριετή διεκδικεί επίσης «προώθηση και επίλυση των ιδιαίτερων ζητημάτων που αφορούν την αναβάθμιση της Προδημοτικής και Ειδική Εκπαίδευσης καθώς και αύξηση του διοικητικού χρόνου του Διευθυντή και του βοηθού Διευθυντή με αντίστοιχη μείωση του διδακτικού τους χρόνου».
 
Αναφέρει ότι στόχος είναι «ο μηδενισμός του διδακτικού χρόνου του Διευθυντή και η σοβαρή μείωση του διδακτικού χρόνου του Βοηθού Διευθυντή, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στον πολύ σημαντικό διοικητικό και παιδαγωγικό τους ρόλο μέσα στις σχολικές μονάδες».
 
Στις διεκδικήσεις της ΠΟΕΔ περιλαμβάνεται και η «εφαρμογή επιστημονικά τεκμηριωμένης πολιτικής για τους μαθητές με κίνδυνο να καταστούν αναλφάβητοι και τους μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία, με στόχο την αποτελεσματική στήριξή τους και με την παράλληλη στήριξη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών».
 
Επίσης, η ΠΟΕΔ διεκδικεί και «εκσυγχρονισμό του Σχεδίου Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου προς όφελος του μαθητή, του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου γενικότερα καθώς και τον σχεδιασμό Εθνικής Στρατηγικής για πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων της Παιδικής Παραβατικότητας και της Σχολικής Βίας».
 
Τέλος η ΠΟΕΔ, θα εργαστεί άοκνα «για αναβάθμιση της λειτουργίας του θεσμού του υποχρεωτικού Ολοήμερου Σχολείου  και του Προαιρετικού Ολοήμερου και επίλυση των σχετικών ζητημάτων μετά από επαναξιολόγηση των δύο θεσμών».
 
Αναφορικά με εργασιακά και συνδικαλιστικά θέματα η ΠΟΕΔ διεκδικεί συμμετοχή σε όλα τα θεσμικά όργανα διαλόγου ως ισότιμου εταίρου με τον εργοδότη, με στόχο την άμεση προώθηση των αιτημάτων των μελών της καθώς και επίλυση εκπαιδευτικών και  συνεπαγόμενων εργασιακών ζητημάτων μέσα από τη σύγκληση των θεσμοθετημένων σωμάτων διαλόγου ΜΕΠΕΥ – ΜΙΤΕΠΕΥ».
 
Η ΠΟΕΔ σημειώνει την αδήριτη ανάγκη «προάσπισης του επαγγελματικού κύρους του εκπαιδευτικού και απαιτεί και από την εργοδοτική πλευρά όπως πράξει το ίδιο» ενώ θα λάβει όλα τα μέτρα «για διασφάλιση θέσεων εργασίας και θέσεων προαγωγής στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση».
 
Θα προωθήσει επίσης τα αιτήματα των Μουσικών στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης αλλά και διευκόλυνσης του έργου τους και θα αγωνιστεί για βελτίωση των όρων και συνθηκών εργασίας των εκτάκτων και διασφάλιση των αντικαταστατών.
 
Η ΠΟΕΔ  θα εργαστεί «για κατάργηση όλων των μισθολογικών και συνταξιοδοτικών αποκοπών και μειώσεων που επιβλήθηκαν τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν στους νεοεισερχομένους εκπαιδευτικούς και της μείωσης που επιβάλλεται στη σύνταξη και το εφάπαξ φιλοδώρημα στην περίπτωση πρόωρης αφυπηρέτησης».
 
Στις προτεραιότητες της ΠΟΕΔ για την τριετία είναι και η «αποτροπή της αποδόμησης του υφιστάμενου τρόπου υπολογισμού του μισθού των εκπαιδευτικών μέσα από προτεινόμενα νομοσχέδια που αφορούν στο κρατικό μισθολόγιο και η ένταξη των εκπαιδευτικών δημοτικής, προδημοτικής και ειδικής εκπαίδευσης που έχουν μονιμοποιηθεί μετά την 30η Σεπτεμβρίου 2011 όπως ενταχθούν  στο κυβερνητικό ή σε ανάλογο σχέδιο συντάξεων».
 
Τέλος, η ΠΟΕΔ διεκδικεί «κατάργηση της μείωσης στις κλίμακες εισδοχής στην κρατική υπηρεσία, για τους νεοεισερχομένους, κατά 10% και κατοχύρωση των συνταξιοδοτικών ωφελημάτων στο επαγγελματικό σχέδιο σύνταξης».

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy