Πρόσωπα του κυπριακού θεάτρου: Εύης Γαβριηλίδης, Μόνικα Βασιλείου

Εύης Γαβριηλίδης, Μόνικα Βασιλείου, Πειραματική Σκηνή και Νέο Θέατρο

του Μηνά Τίγκιλη

Ο Εύης και η Μόνικα… παρόντες, απόντες. Τους ήξερα. Εντός και εκτός σκηνής… Μίλησα μαζί τους για τα παλιά και τα επίκαιρα, για τα… καλώς και τα κακώς κείμενα. Κι όμως δεν πρόλαβα να τους ρωτήσω (μ’ ένα μαγνητοφωνάκι) δυο-τρία πράγματα που αποτελούν κομβικά -κατά την ταπεινή μου γνώμη- γεγονότα στην πορεία, την εξέλιξη του θεάτρου στην Κύπρο. Μιαν ιστορία που αγνοούν οριζοντίως και καθέτως οι νεότεροι παρά την πολυλογία στο fb…

1962, καλοκαίρι στη Λεμεσό, η Μόνικα Βασιλείου δημιουργεί το Νέο Θέατρο και ανεβάζει το Παραμύθι Χωρίς Όνομα παρόντος του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Στο Κηποθέατρο.… Θα θελα να ‘χαμε μιλήσει για την ατμόσφαιρα της μικρής πόλης πριν μισό αιώνα, τις αντιδράσεις του κόσμου, τότε που η ανεξαρτησία ήταν προχτεσινή. Να μιλήσουμε λοιπόν για μνήμες καλλιτεχνικές, έχοντας υπόψη την περιρρέουσα κοινωνική, πολιτική, οικονομική και πολιτιστική ατμόσφαιρα. Και με τον Εύη τον Γαβριηλίδη, το ίδιο, σχεδόν δέκα χρόνια μετά… για τη Λούλα Αναγνωστάκη του ΡΙΚ (Διανυκτέρευση) και της Πειραματικής Σκηνής στους Άγιους Ομολογητές (Η Παρέλαση), του Ευτύχιου και της Σορόκου, διερευνώντας τα πώς και τα γιατί, την υποδοχή του κοινού, την πρόσληψη ενός αλλιώτικου θεάτρου για εκείνη την εποχή, μεσούσης της δικτατορίας στην Ελλάδα, δύο ανάσες πριν το πραξικόπημα και τα μελλούμενα στην Κύπρο.

Ο Εύης Γαβρηλίδης μαζί με τα ανθρώπους της Πειραματικής Σκηνής (1972-1974): Κώστας Χαραλαμπίδης, Λένια Σορόκου, Ευτύχιος Πουλλαΐδης. Από το ημερολόγιο της Θεατρικής Πορείας Λεμεσού, 2013. Αρχείο Εύη Γαβριηλίδη
Ο Εύης Γαβρηλίδης μαζί με τα ανθρώπους της Πειραματικής Σκηνής (1972-1974): Κώστας Χαραλαμπίδης, Λένια Σορόκου, Ευτύχιος Πουλλαΐδης. Από το ημερολόγιο της Θεατρικής Πορείας Λεμεσού, 2013. Αρχείο Εύη Γαβριηλίδη

Η 27η Μαρτίου γιορτάζεται ως η Παγκόσμια Mέρα Θεάτρου και αποφασίσαμε να ζητήσουμε από ανθρώπους που σχετίζονται με το θέατρο να μας μιλήσουν για μια σημαντική για τον καθένα/την καθεμιά στιγμή –μια στιγμή που είτε την έζησαν, είτε άκουσαν ή διάβασαν γι’ αυτήν– ή για ένα σημαντικό γι’ αυτούς πρόσωπο του κυπριακού θεάτρου.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy