Πρόστιμα 546 εκ. ευρώ για σύσταση καρτέλ σε κατασκευαστές ανταλλακτικών

Πρόστιμα συνολικού ύψους 546 εκ. ευρώ επέβαλε σήμερα η Κομισιόν σε θαλάσσιους μεταφορείς αυτοκινήτων και κατασκευαστές ανταλλακτικών, για τρεις ξεχωριστές υποθέσεις σύστασης καρτέλ για καθορισμό εναρμονισμένων τιμών, πρακτική που έβλαψε τελικώς τους καταναλωτές.

Όπως ανακοίνωσε η Επίτροπος Μαγκρέτ Βεστάγκερ, η Κομισιόν διαπίστωσε ότι ο ναυτιλιακός μεταφορέας της Χιλής CSAV, οι ιαπωνικοί μεταφορείς “K” Line, MOL και NYK και ο νορβηγικός / σουηδικός μεταφορέας WWL-EUKOR συμμετείχαν σε μια σύμπραξη σχετικά με τις διηπειρωτικές θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων. Στις συγκεκριμένες εταιρείες η Κομισιόν επέβαλε πρόστιμο €395 εκατομμύρια.

Για σχεδόν 6 χρόνια, από τον Οκτώβριο του 2006 έως τον Σεπτέμβριο του 2012, οι πέντε θαλάσσιοι μεταφορείς σχημάτισαν καρτέλ στην αγορά μεταφορών βαρέων οχημάτων για νέα αυτοκίνητα, φορτηγά και άλλα μεγάλα οχήματα όπως θεριζοαλωνιστικές μηχανές και ελκυστήρες, σε διάφορες διαδρομές μεταξύ Ευρώπης και άλλων ηπείρων.

Από την έρευνα της Κομισιόν προέκυψε ότι για τον συντονισμό του καρτέλ, οι διαχειριστές πωλήσεων των μεταφορέων συναντήθηκαν σε γραφεία, μπαρ, εστιατόρια ή άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις, και έρχονταν σε επαφή μέσω τηλεφώνου, σε τακτική βάση. Συγκεκριμένα, συντόνιζαν τις τιμές, κατένειμαν τους πελάτες και αντάλλασσαν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες. Το καρτέλ επηρέασε τόσο τους Ευρωπαίους εισαγωγείς αυτοκινήτων όσο και τους τελικούς πελάτες.

Το 2016, περίπου 3,4 εκατομμύρια μηχανοκίνητα οχήματα εισήχθησαν από τρίτες χώρες, ενώ η ΕΕ εξήγαγε περισσότερα από 6,3 εκατομμύρια οχήματα σε χώρες εκτός ΕΕ το 2016. Σχεδόν τα μισά από αυτά τα οχήματα μεταφέρθηκαν από τους αερομεταφορείς στους οποίους επιβλήθηκε πρόστιμο σήμερα.

Σε μια δεύτερη απόφαση, η Κομισιόν διαπίστωσε ότι η Bosch (Γερμανία), η Denso και η NGK (και η Ιαπωνία) συμμετείχαν σε σύμπραξη σχετικά με την προμήθεια μπουζί στις επιχειρήσεις κατασκευής αυτοκινήτων στον ΕΟΧ και τους επέβαλε συνολικό πρόστιμο ύψους 76 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμπραξη διήρκεσε από το 2000 έως το 2011 και αποβλέπει στην αποφυγή του ανταγωνισμού. Οι τρεις εταιρείες αντάλλασσαν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, συμφώνησαν σχετικά με τις τιμές. Ο συντονισμός αυτός πραγματοποιήθηκε μέσω διμερών επαφών μεταξύ της Bosch και της NGK, και μεταξύ της Denso και της NGK.

Η Denso έλαβε πλήρη ασυλία για να αποκαλύψει την ύπαρξη της σύμπραξης, αποφεύγοντας έτσι ένα πρόστιμο περίπου 1 εκ. ευρώ. Η Bosch και η NGK επωφελήθηκαν από τη μείωση των προστίμων τους για τη συνεργασία τους με την έρευνα. Τέλος η Κομισιόν εφάρμοσε μείωση 10% στα πρόστιμα που επιβλήθηκαν για να αναγνωριστεί από τα μέρη η συμμετοχή τους στη σύμπραξη και η ευθύνη τους ως προς αυτήν.

Επιπλέον η Κομισιόν ανακάλυψε και δύο καρτέλ σχετικά με τα συστήματα πέδησης (φρένα αυτοκινήτων). Το πρώτο αφορούσε την παροχή υδραυλικών συστημάτων πέδησης (HBS) και συμμετείχαν η TRW, η Bosch και η Continental. Η δεύτερη σύμπραξη αφορούσε την παροχή ηλεκτρονικών συστημάτων πέδησης (EBS) και αφορούσε την Bosch και την Continental. Η Κομισιόν επέβαλε συνολικό πρόστιμο ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ.

Και στις δύο συμπράξεις, οι τρεις προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων αποσκοπούσαν στον συντονισμό της συμπεριφοράς τους στην αγορά με την ανταλλαγή ευαίσθητων πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων τιμολόγησης. Ο συντονισμός πραγματοποιήθηκε σε διμερείς συναντήσεις και μέσω τηλεφωνικών συνδιαλέξεων ή ηλεκτρονικών ανταλλαγών.



Η TRW τελικώς έλαβε πλήρη ασυλία για την αποκάλυψη του καρτέλ στον τομέα “HBS”, αποφεύγοντας κατ `αυτόν τον τρόπο πρόστιμο ύψους περίπου 54 εκ. ευρώ. Η Continental απέκτησε ασυλία για την αποκάλυψη του καρτέλ στα συστήματα “EBS”, αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό πρόστιμο περίπου €22 εκ. για αυτό το καρτέλ. Bosch και Continental επωφελήθηκαν από τη μείωση των προστίμων τους για τη συνεργασία τους με την έρευνα.

Σχολιάστε

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.