Πρώτο κουδούνι για 8.500 πρωτάκια

247
Φωτογραφία: Φίλιππος Χρίστου

Βελτιωμένη σε σχέση με άλλες χρονιές η κατάσταση, υπάρχει όμως δρόμος για να κλείσουν ζητήματα της καθημερινότητας

      50.952 μαθητές στα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία και 11.749 παιδιά στην Προσχολική Εκπαίδευση

10 δημοτικά και 3 νηπιαγωγεία στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία

 

Αύριο Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου, επιστρέφουν πίσω στις τάξεις τους οι μαθητές των Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων. Πρώτο κουδούνι θα κτυπήσει για σχεδόν 8.500 παιδάκια στο δημοτικό, ενώ συνολικά αναμένεται να φοιτήσουν 50.952 μαθητές στα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία και 11.749 παιδιά στην Προσχολική Εκπαίδευση. Θετικά αποτιμά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας, ενώ η ΠΟΕΔΚ, αν και σημειώνει τη βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, επισημαίνει ότι υπάρχει ακόμη δρόμος, ώστε να κλείσουν σημαντικά ζητήματα της καθημερινότητας.

Όπως ανέφερε στη «Χαραυγή» ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Χρίστος Χατζηαθανασίου, δεν αναμένεται να υπάρξουν οποιαδήποτε προβλήματα, ενώ ευελπιστεί ότι αυτό θα φανεί και στην πράξη αύριο. Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές που εντοπίζονται φέτος στη Δημοτική Εκπαίδευση, ο Διευθυντής της, Χρίστος Χατζηαθανασίου, σημειώνει ότι από τη σχολική χρονιά 2017-2018 δίνεται η ευκαιρία στις σχολικές μονάδες να λειτουργούν περισσότερο αυτόνομα, καθώς φέτος δεν θα καθοριστούν κεντρικά από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού οι «Στόχοι της Σχολικής Χρονιάς», οι οποίοι –με βάση τη μέχρι και πέρσι πολιτική– καθόριζαν τις εμφάσεις της χρονιάς και συνεπώς τις δραστηριότητες και ενέργειες των σχολείων. «Από φέτος κάθε σχολείο θα καθορίζει τους δικούς του υπό έμφαση στόχους, οι οποίοι θα είναι προσαρμοσμένοι στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις των μαθητών του και της σχολικής μονάδας, στο πλαίσιο πάντα των πολιτικών του ΥΠΠ και της διαχρονικής προσπάθειας για μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και της καλλιέργειας στάσεων και δεξιοτήτων απαραίτητων για τη μάθηση και την περαιτέρω εξέλιξη των μαθητών», ανέφερε. Σημείωσε, παράλληλα, ότι με τη νέα χρονιά συνεχίζεται –και αναβαθμίζεται– η έμφαση στην επιμόρφωση. Σε κάθε σχολείο θα ορίζεται Συντονιστής Επαγγελματικής Μάθησης ένας/μία Βοηθός Διευθυντής, ο/η οποίος/α θα παρακολουθεί την εφαρμογή του σχεδίου. Εκτός των δράσεων της Επαγγελματικής Μάθησης που αφορούν την κάθε σχολική μονάδα, ετοιμάζεται σε κεντρικό επίπεδο ένα ενιαίο πλάνο επιμόρφωσης, το οποίο θα καλύψει τις πιο σημαντικές επιμορφωτικές ανάγκες στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση.

Άλλα το Υπουργείο, άλλα η ΠΟΕΔ                                     

Καλύτερη από την περσινή αναμένεται ότι θα είναι η φετινή χρονιά, σημειώνει ο αντιπρόεδρος της ΠΟΕΔ Χριστόφορος Θεοφάνους. Όμως, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η εικόνα πόρρω απέχει από αυτή που παρουσιάζει το Υπουργείο Παιδείας. Μπορεί κάποιος να το αντιληφθεί αυτό, σημειώνει, με το να ανατρέξει στις μετακινήσεις, μεταθέσεις και τοποθετήσεις που αφορούν τη Δημοτική και Προδημοτική Εκπαίδευση τις τελευταίες δέκα μέρες. Την ίδια ώρα, όπως τονίζει, δεν φαίνεται ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για να θεσμοθετηθούν συγκεκριμένα ζητήματα, τα οποία έχουν τεθεί από τους οργανωμένους δασκάλους εδώ και καιρό. Ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν και με την καθημερινότητα των σχολείων. Το Δ.Σ. της ΠΟΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει την ερχόμενη Πέμπτη για αξιολόγηση της όλης κατάστασης και αναλόγως θα ληφθούν αποφάσεις για το πώς θα αντιμετωπιστούν συγκεκριμένα ζητήματα που παραμένουν ανοικτά.

Για παράδειγμα, στασιμότητα φαίνεται να παρατηρείται σε ζητήματα όπως:

-η ολοκλήρωση της υλοποίησης του θεσμού του υπεύθυνου τμήματος στη Δημοτική Εκπαίδευση και η επιβαλλόμενη επέκτασή του στην Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση.

- η θεσμοθέτηση της μείωσης του διδακτικού χρόνου της διευθυντικής ομάδας και η αύξηση του διοικητικού της χρόνου στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική εκπαίδευση.

-η αποτελεσματική πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση της αποκλίνουσας/παραβατικής συμπεριφοράς των παιδιών με την ενίσχυση των δομών και των υποστηρικτικών μηχανισμών για όλες τις σχολικές μονάδες, στη βάση των αναγκών τους και των ιδιαιτεροτήτων τους.

-η ανάγκη για οριστική θεσμοθέτηση αναγκαίων πολιτικών που παραμένουν στάσιμες για πολλά χρόνια (Τ.Π.Ε., αναθεώρηση της πολιτικής για τη διαχείριση των αλλόγλωσσων παιδιών και η επέκτασή της στην Προδημοτική Εκπαίδευση βάσει των δεδομένων των τελευταίων χρόνων κ.ά.).

Επίσης η ΠΟΕΔ θεωρεί ότι με διάφορες αλλαγές που εφαρμόζει από φέτος το Υπουργείο Παιδείας απορρέει αυξημένος φόρτος εργασίας στον ήδη βεβαρημένο που υπάρχει σε κάθε σχολική μονάδα, ο οποίος θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης με τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Υπουργείο Παιδείας γενικότερα.

Σε ό,τι αφορά το Ειδικό Πρόγραμμα Υποστήριξης της Επαγγελματικής Μάθησης των Εκπαιδευτικών, αν και αρχικά είχε εκφραστεί η αντίθεση της ΠΟΕΔ, φαίνεται πως έχει σημειωθεί διαφοροποίηση σε κάποια σημεία. Ωστόσο και αυτό το θέμα θα ξεκαθαρίσει στην επόμενη συνεδρία του Δ.Σ.

Αύξηση των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων

Όσον αφορά τη σίτιση των μαθητών, ο κ. Χατζηαθανασίου είπε ότι συνεχίζεται και κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018 το πρόγραμμα προσφοράς δωρεάν προγεύματος σε μαθητές που χρήζουν βοήθειας.

«Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί και φέτος από την πρώτη μέρα παρουσίας των παιδιών στα σχολεία. Μέσω του προγράμματος, κάθε μαθητής που το χρειάζεται λαμβάνει καθημερινά δωρεάν ποιοτικό πρόγευμα, πάντοτε με διακριτικότητα και σεβασμό στην αξιοπρέπειά του», είπε.

Η δράση αυτή συντονίζεται και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Παιδείας και υποστηρίζεται από χρηματικές δωρεές που παρέχονται από διάφορους φορείς, ιδιωτικές εταιρείες και θεσμούς. Φέτος το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται, επίσης, από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Βοήθειας προς τους Απόρους (Τ.Ε.Β.Α.).

«Η ανθρωπιστική αυτή προσπάθεια στόχο έχει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών σε ένα βασικό αγαθό, όπως είναι το πρόγευμα, έτσι ώστε αυτοί να μπορούν να συμμετέχουν απρόσκοπτα, χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις, στη μαθησιακή διαδικασία και στη σχολική ζωή γενικότερα», τόνισε.

Επίσης όσον αφορά το Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, αυξάνονται φέτος κατά 13 (10 δημοτικά σχολεία και 3 νηπιαγωγεία).

Συγκεκριμένα θα λειτουργήσουν συνολικά 195 Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία παγκύπρια (131 δημοτικά σχολεία, 7 ειδικά σχολεία και 57 νηπιαγωγεία). Θα φοιτήσουν συνολικά περίπου 7.500 παιδιά (ενώ τη σχολική χρονιά 2016-2017 φοίτησαν 6.783 παιδιά).

Της Ελένης Κωνσταντίνου

 

 

Σχολιάστε την είδηση

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.