Ο ΘΟΚ στοχεύει με το ρεπερτόριο του στην προσέλκυση καινούργιων θεατών

Του Νικόλα Νικόλα

Τον πρώτο του καλλιτεχνικό προγραμματισμό για τη θεατρική σεζόν 2017-18 παρουσίασε σήμερα σε διάσκεψη ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΘΟΚ, Σάββας Κυριακίδης, θέτοντας ως στόχο την προσέλκυση καινούργιων θεατών «μέσα από παραστάσεις που, χωρίς να κάνουν ποιοτικές εκπτώσεις, παραμένουν ”προσβάσιμες” για το ευρύ κοινό».

Ικανοποίηση για τη θερμή υποδοχή στους «Πέρσες»

Ανοίγοντας τη διάσκεψη στη Νέα Σκηνή, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΘΟΚ, Γιάννης Τουμαζής, έκανε εκτενείς αναφορές στην καλοκαιρινή περιοδεία της παράστασης «Πέρσες» σε Κύπρο και Ελλάδα, εκφράζοντας την ικανοποίηση του κρατικού θεάτρου για τη θερμή αποδοχή που είχε η παράσταση σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη στο κοινό και τους κριτικούς και των δύο χωρών. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε για το θερμό χειροκρότημα στην Επίδαυρο και στο Ηρώδειο.

Ρεπερτόριο που «καλύπτει μια μεγάλη βεντάλια αισθητικών γραμμών»

Ο κ. Κυριακίδης σημείωσε την πρόκληση να λαμβάνει τη σκυτάλη μετά από μια τέτοια επιτυχία. Ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΘΟΚ, ανάμεσα σε άλλα σημείωσε ότι η χειμερινή θεατρική περίοδος έχει δύο νέα χαρακτηριστικά. Μια κοινή θεματική για την Κεντρική και τη Νέα Σκηνή γύρω από τον «Άλλο» (κατανόηση, αποδοχή, συνύπαρξη) και μια παρέμβαση στην ταυτότητα του χώρου των Αποθηκών, με την παράδοσή τους σε δύο ταλαντούχους δημιουργούς και στόχο τη μετατροπή τους, μέσα από ποικίλες εκδηλώσεις, σε ένα συνεχές πεδίο καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Αφού παρουσίασε εκτενέστερα το ρεπερτόριο του ΘΟΚ για την περίοδο 2017-18, δίνοντας το λόγο και σε κάποιους εκ των σκηνοθετών και συντελεστών, ο κ. Κυριακίδης αναφέρθηκε στη διατήρηση θεσμών όπως το ΝΤ Live και οι «Φιλοξενίες του ΘΟΚ» για παραστάσεις από το εξωτερικό.
Παράλληλα ως προς την παιδική σκηνή, πέραν της επανάληψης της πετυχημένης περσινής παραγωγής «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου», ανακοίνωσε την επαναφορά του «θεάτρου-βαλίτσα» (παραστάσεις σε σχολεία αντί στον ΘΟΚ) που φέτος θα απευθυνθεί σε παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Ως προς το ρεπερτόριο της νέας σεζόν, ο κ. Κυριακίδης, ανάμεσα σε άλλα, τόνισε ότι «καλύπτει μια μεγάλη βεντάλια αισθητικών γραμμών» και ότι δεν φοβήθηκαν να λάβουν ρίσκα. Έθεσε επίσης το στόχο της παρουσίασης παραγωγών εκτός του αναμενόμενου. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΘΟΚ ανέφερε ότι έδωσε την ευκαιρία στους σκηνοθέτες, εκεί όπου είχαν στο μυαλό τους συγκεκριμένους ηθοποιούς για να ενσαρκώσουν ρόλους, να προχωρήσουν σε ανάθεση, παρά να γίνουν «στημένες» ακροάσεις. Όπως είπε, υπήρξαν για κάποια έργα ακροάσεις και για κάποια άλλα ένας συνδυασμός ανάθεσης και ακροάσεων.

Επιστροφή Χάους και βήμα σε νέους δημιουργούς

Όλοι οι συντελεστές που έλαβαν το λόγο αναφέρθηκαν επιγραμματικά στις παραστάσεις και τις δράσεις που θα παρουσιάσουν και τους στόχους τους. Ο Γερμανός σκηνοθέτης Χάιντς-Ούβε Χάους, λαμβάνοντας το λόγο, εξέφρασε τη χαρά του που επιστρέφει για πολλοστή φορά στην Κύπρο, την οποία χαρακτήρισε «δεύτερο σπίτι» του. Υπενθύμισε δε ότι βιώνοντας την εισβολή του 1974 επί του εδάφους, διατηρεί συναισθήματα και ανησυχίες ανάλογες με αυτές του κυπριακού λαού. Σημείωσε δε ότι είναι πρωτόγνωρο για τον ίδιο να σκηνοθετεί Ερρίκο Ίψεν. Ο βραβευμένος με το μεγάλο βραβείο Θεάτρου Κύπρου, συνθέτης Μιχάλης Χριστοδουλίδης, εξέφρασε την ικανοποίησή του που επιτέλους έχει την ευκαιρία να συνεργαστεί με τον Χάους, αφού τις προηγούμενες φορές τον «έκλεβαν» άλλοι συνθέτες. Η Λέα Μαλένη εξέφρασε την ικανοποίησή της που επιστρέφει στα θεατρικά δρώμενα με μια συνεργασία με τον ΘΟΚ, ενώ ο βραβευμένος Κώστας Σιλβέστρος στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι του δόθηκε η ελευθερία επιλογής έργου. Ο Ανδρέας Αραούζος σημειώνοντας ότι πρόκειται για την πρώτη του συνεργασία με τον ΘΟΚ, ανέδειξε τη συνεργασία του με τη συγγραφέα Κωνσταντία Σωτηρίου για το έργο που θα παρουσιάσουν. Ο Στέφανος Δρουσιώτης στάθηκε στο άνοιγμα του ΘΟΚ και σημείωσε ότι οι δράσεις που θα επιμεληθεί θα αποτελούν ένα μικρό θεατρικό φεστιβάλ, ενώ ο Παναγιώτης Λάρκου χαρακτήρισε «δώρο» την ευκαιρία που του δίνεται και ότι θέλει να ανταποδώσει αυτό το δώρο σε καλλιτέχνες και κοινό, ξεφεύγοντας από τα ρηχά.

Το ρεπερτόριο του ΘΟΚ για τη θεατρική περίοδο 2017-2018

Κεντρική Σκηνή

• «Η κυρά της θάλασσας» του Ερρίκου Ίψεν σε σκηνοθεσία Χάιντς-Ούβε Χάους από τις 11/11/2017 σε παγκύπρια πρώτη.
Δεν έχετε παρατηρήσει πως οι άνθρωποι που ζουν κοντά στη θάλασσα ξεχωρίζουν; Είναι σαν να ζουν τη ζωή της θάλασσας. Είναι σαν το κύμα – την άμπωτη και την πλημμυρίδα. Στον νου και στη συνείδηση. Και δεν μπορούν να ζήσουν πουθενά αλλού.
Σαν μια σειρήνα του ωκεανού, εγκλωβισμένη στον κόσμο των ανθρώπων και σε ένα γάμο χωρίς απολαύσεις, η Ελίντα Βάνγκελ ακούει το κάλεσμα της θάλασσας -που έρχεται με τη μορφή ενός προσώπου από το παρελθόν- και δοκιμάζεται μπροστά στο δίλημμα: ελευθερία ή κοινωνικός συμβιβασμός;
Ο Γερμανός σκηνοθέτης Χάιντς-Ούβε Χάους, που σημάδεψε με τις ιστορικές παραστάσεις του την κυπριακή σκηνή, προσεγγίζει ένα από τα σημαντικότερα έργα του Ίψεν, που, αν και δεν παίζεται συχνά, περιέχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που εξηγούν γιατί ο μεγάλος Νορβηγός συγγραφέας είναι ο πατριάρχης του σύγχρονου θεάτρου. Στην παράσταση συμμετέχει μια πλειάδα σημαντικών καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων και ο βραβευμένος με το μεγάλο βραβείο Θεάτρου Κύπρου Μιχάλης Χριστοδουλίδης, που θα συνθέσει τη μουσική για την παράσταση.
Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Χάιντς-Ούβε Χάους
Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης
Σκηνικά: Λάκης Γενεθλής
Κοστούμια: Στέφανος Αθηαινίτης
Χορογραφία/Κίνηση: Παναγιώτης Ττοφή
Παίζουν: Νεκτάριος Θεοδώρου, Στυλιάνα Ιωάννου, Ντίνος Λύρας, Νεοκλής Νεοκλέους, Νεόφυτος Νεοφύτου, Αστέρης Πελτέκης, Στέλα Φυρογένη, Έλενα Χατζηαυξέντη

• «Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη και μουσική Σταμάτη Κραουνάκη από τις 20/1/2018.
Πέφτω σαν τυφλή, τα δίνω όλα, τους πιστεύω, ενώ αυτοί μελετάνε μέσα τους πώς να με κάνουνε άλλη! Όχι, αγαπημένες μου, εγώ δεν ξεγέλασα κανένα, αυτοί με ξεγελάσανε.
Πλασμένη με υλικά που δεν ταιριάζουν με τα ήθη και της αντιλήψεις της εποχής της, η Στέλλα, ένα αγρίμι που δεν φυλακίζεται, παραδίδεται στον ακραίο έρωτα χωρίς αναστολές και επιλέγει μια ρήξη με οδυνηρό τέλος αντί για την πλαστή ευτυχία μιας αδιάφορης συμβίωσης.
Εμβληματικό και ιδιαίτερα αγαπητό –τόσο στη θεατρική του μορφή όσο και από την κινηματογραφική προσαρμογή του Μιχάλη Κακογιάννη- το έργο του Καμπανέλλη είναι ένας ύμνος στην αντισυμβατικότητα. Η γραφή του σημαντικότερου έλληνα συγγραφέα του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα συνδυάζει το σφυγμό της ζωντανής γλώσσας με τη συναισθηματική φόρτιση. Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, που σκηνοθετεί το έργο, φωτίζει τη διαχρονικότητα του θέματος, σε μια παράσταση με ζωντανή μουσική, γραμμένη από τον Σταμάτη Κραουνάκη.
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Σκηνικά: Έλενα Κοτασβήλι
Κοστούμια: Κωνσταντίνα Ανδρέου
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Χορογραφία/Κίνηση: Έλενα Χριστοδουλίδου
Παίζουν: Κίκα Γεωργίου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος Ευαγόρου, Έρικα Μπεγέτη-Λύρα, Ηρόδοτος Μιλτιάδους, Γιάννης Μίνως, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Ιωάννα Σιαφκάλη, Ελένη Σιδερά

• «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» του Σάιμον Στήβενς στη βάση του ομώνυμου μυθιστορήματος του Μάρκ Χάντον σε σκηνοθεσία Λέας Μαλένη από τις 21/4/2018 σε παγκύπρια πρώτη.
Εγώ δεν λέω ψέματα. Η Μητέρα έλεγε ότι δεν λέω ψέματα επειδή είμαι καλός άνθρωπος. Όμως δεν είναι επειδή είμαι καλός άνθρωπος. Είναι επειδή δεν μπορώ να πω ψέματα.
Αναζητώντας σχεδόν εμμονικά την απάντηση στο ερώτημα «Ποιος σκότωσε τον σκύλο της γειτόνισσας», ο Κρίστοφερ, ένα ξεχωριστό αγόρι με ειδικές ικανότητες, θα ανακαλύψει, έχοντας ως όπλο του την αθωότητα, αλήθειες που θα ωριμάσουν τον ίδιο και θα κάνουν καλύτερους όσους βρίσκονται κοντά του.
Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της αγγλικής σκηνής τα τελευταία χρόνια, ένα μυθιστόρημα βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό, μεταγράφεται για το θέατρο από τον Σάιμον Στήβενς, έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς της ευρωπαϊκής δραματουργίας. Η συνεχής εναλλαγή μεταξύ δράσης και αφήγησης δημιουργεί έναν καλπάζοντα ρυθμό, που καθηλώνει τον θεατή. Η Λέα Μαλένη οδηγεί με την εμπειρία της τους συνεργάτες της, σε μια παράσταση συνόλου.
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη
Μουσική: Χριστίνα Γεωργίου
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Γιάννου
Κίνηση: Φώτης Νικολάου – Βάλια Παπαχρήστου (σε συνεργασία με τη σκηνοθέτιδα)
Πολυμέσα: Νικολέτα Καλαθά
Παίζουν: Έλενα Δημητρίου, Λουκάς Ζήκος, Θανάσης Ιωάννου, Φώτης Καράλης, Ανδρέας Κουτσόφτας, Μαρία Μιχαήλ, Αλέξανδρος Παρίσης, Ελένη Σμυρνιού, Γιώργος Τζωρτζής, Στέλα Φυρογένη, Μυρσίνη Χριστοδούλου

Νέα Σκηνή

• ”Cock” του Μάικ Μπάρτλετ σε σκηνοθεσία Κώστα Σιλβέστρου από τις 20/10/2017 σε παγκύπρια πρώτη.
Γκέι, στρέιτ, λέξεις από τη δεκαετία του 60. Ακούγονται τόσο παλιές. Φρικτές φρικτές λέξεις… Γιατί μου λες πως το με τι κοιμάμαι είναι πιο σημαντικό από το με ποιόν άνθρωπο κοιμάμαι!
Μια ομοφυλοφιλική σχέση σε κρίση: όταν ο Τζων ερωτεύεται ξαφνικά την Γ., ο σύντροφός του, μετά από το πρώτο σοκ, αντιδρά, επιχειρώντας να τον κερδίσει ξανά με κάθε δυνατό μέσο. Η διεκδίκησή του δεν έχει όρια ούτε αναστολές.
Ένα έργο που ξεκινά σαν κωμωδία γύρω από το σεξουαλικό προσανατολισμό και καταλήγει σε έναν βαθύ προβληματισμό για την αγάπη και τους κανόνες της, ανεξάρτητα από ερωτικές προτιμήσεις. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει το κείμενο του Μπάρτλετ ξεχωριστό: οι σεξουαλικές επιλογές δεν αντιμετωπίζονται με «τηλεοπτικούς» όρους ή εύκολα στερεότυπα. Την ιδιαίτερα αιχμηρή γλώσσα και το προκλητικό πνεύμα του συγγραφέα καλείται να ζωντανέψει θεατρικά ο βραβευμένος με το περσινό βραβείο σκηνοθεσίας Κώστας Σιλβέστρος, με τη συνδρομή μιας δυναμικής ομάδας συντελεστών.
Μετάφραση: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνοθεσία: Κώστας Σιλβέστρος
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρίνα Χατζηλουκά
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Κίνηση: Αλέξης Βασιλείου
Παίζουν: Προκόπης Αγαθοκλέους, Κώστας Καζάκας, Σοφία Μαρία Κικιλίντζια, Ανδρέας Τσέλεπος

• «Φυλές» της Νίνα Ρέιν σε σκηνοθεσία Αθηνάς Κάσιου από τις 26/1/2018 σε πρώτη παρουσίαση στην ελληνική γλώσσα.
Ο Μπίλυ λέει ότι αποφάσισε να πάψει να σας μιλά. Πιστεύει ότι πρέπει όλοι σας να μάθετε να μιλάτε στη νοηματική. Λέει ότι ξόδεψε όλη του τη ζωή προσπαθώντας να σας καταλάβει και τώρα πιστεύει ότι πρέπει να προσπαθήσετε εσείς να τον καταλάβετε.
Ο νεαρός Μπίλυ, εκ γενετής κωφός, έχει μεγαλώσει «φυσιολογικά» μέσα σε μια οικογένεια που έχει κάνει τα πάντα για να μαλακώσει τις συνέπειες της ιδιαιτερότητάς του. Τι συμβαίνει όμως όταν έρχεται η στιγμή που κάποιος από την «φυλή» του τον προσκαλεί να ενταχτεί σε αυτήν; Πώς θα αντιδράσει στο κάλεσμα να βρεθεί εκεί που τον οδηγεί η φύση του;
Η Νίνα Ρέιν, μια νέα δυναμική φωνή του βρετανικού θεάτρου, επεξεργάζεται, με ισορροπία ανάμεσα στο χιούμορ και τη δραματικότητα, το ευαίσθητο θέμα μιας οργανικής «αναπηρίας». Με ανατρεπτική ματιά και μακριά από μελοδραματισμούς, η συγγραφέας διεισδύει στην ψυχοσύνθεση των ηρώων της, προβάλλοντας τελικά πολλές εκδοχές της διαφορετικότητας. Η Αθηνά Κάσιου, μια σκηνοθέτης με εμπειρία σε κείμενα ουσίας, έχει κληθεί να αναδείξει τις πτυχές του κειμένου, που βραβεύτηκε το 2012 με το Drama Desk award for Outstanding Play και το New York Drama Critics Circle Award.
Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Αθηνά Κάσιου
Σκηνικά – Κοστούμια: Λυδία Μανδρίδου
Μουσική – Σχεδιασμός Ήχου: Αντώνης Αντωνίου
Παίζουν: Δήμητρα Δημητριάδου, Λάμπρος Κωνσταντέας, Μάριος Κωνσταντίνου, Σπύρος Σταυρινίδης, Αντωνία Χαραλάμπους, Νιόβη Χαραλάμπους

• «Το κέλυφος» της Κωνσταντίας Σωτηρίου (με ανάθεση στην Κύπρια συγγραφέα) σε σκηνοθεσία Ανδρέα Αραούζου από τις 27/4/2018.
Ω, μα είναι σαν να πέθανε, ο άνθρωπος μου πέθανε Πάνο. Έφυγε από μέσα του. Άδειασε. Εκεί που βρισκόταν υπάρχει τώρα ένα κενό. Τώρα πια έχει απομείνει ένα κέλυφος.
Όταν ο σύντροφός της πλήττεται από μια ασθένεια που τον αποκόπτει βίαια από τον υπόλοιπο κόσμο, η Άννα βρίσκεται αντιμέτωπη με το ερώτημα: άραγε η ύπαρξή της «τελειώνει» μαζί με τη δική του; Πόσο εγωιστικό είναι να θέλει να συνεχίσει μια κανονική ζωή, ξεπερνώντας τις προκαταλήψεις;
Μια από τις ταλαντούχες φωνές της νέας κυπριακής συγγραφικής γενιάς, η Κωνσταντία Σωτηρίου, ασχολείται με το ευαίσθητο θέμα του Αλτσχάιμερ. Δεν είναι όμως ο ασθενής που βρίσκεται στο επίκεντρο της παρατήρησής της. Είναι όσοι τον περιβάλλουν και υφίστανται, μαζί του, τις συνέπειες της κατάστασής του. Το έργο γράφτηκε μετά από ανάθεση του ΘΟΚ στη συγγραφέα και εξελίχτηκε με τη δημιουργική συνεργασία του Ανδρέα Αραούζου, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία του, έχοντας κοντά του πολύ σημαντικούς και έμπειρους καλλιτέχνες.
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Αραούζος
Σκηνικά – Κοστούμια: Έλενα Κατσούρη
Παίζουν: Φώτης Αποστολίδης, Βαρνάβας Κυριαζής, Παναγιώτα Παπαγεωργίου, Ανδρέας Τσέλεπος
Διανομή και συντελεστές σε εξέλιξη.

Θέατρο Αποθήκες

• Δράσεις Α περιόδου, Οκτώβρης – Δεκέμβρης 2017. Καλλιτεχνική επιμέλεια: Στέφανος Δρουσιώτης.
Dubitanda
/ du:bi:ꞌtændǝ /
ονομαστική ουδέτερου πληθυντικού, γερουνδιακός τύπος του λατ. dubitare (αμφιβάλλω)
1 αυτά για τα οποία πρέπει ή είναι δυνατόν να αμφιβάλλουμε
2 αυτά που είναι προς συζήτηση, υπό αίρεση
“De omnibus dubitandum est” | “Για όλα πρέπει να αμφιβάλλουμε”
SørenKierkegaard (1841-1846)
Dubitanda, τα προς αμφισβήτηση. Κάτω από αυτόν τον τίτλο, ο Στέφανος Δρουσιώτης, μαζί με μια δυνατή καλλιτεχνική ομάδα, εισέρχονται στον χώρο των Αποθηκών και προτείνουν ένα πρόγραμμα δράσεων: μικρό θεατρικό φεστιβάλ με φιλοξενίες παραστάσεων από το εξωτερικό, 2 πλατφόρμες νέων δημιουργών, 3 νέα μικρά έργα σε σκηνοθεσία του ιδίου, συναντήσεις του κοινού με σημαντικούς θεατρικούς σκηνοθέτες, προβολές παραστάσεων-που διαμόρφωσαν το σύγχρονο θεατρικό τοπίο και άλλα πολλά.
Το πλήρες πρόγραμμα της dubitanda θα ανακοινωθεί στο τέλος του Σεπτέμβρη.
Ομάδα συνεργατών: Μαρίνα Αργυρίδου, Άρης Καλλέργης, Αλεξάνδρα Ματθαίου, Γιώργος Πούλιος, Μαρίνος Χαραλάμπους

• Δράσεις Β περιόδου, Φλεβάρης – Μάης 2018. Καλλιτεχνική επιμέλεια: Παναγιώτης Λάρκου
Το σαλόνι των ξένων
Υπάρχει σε κάθε σπίτι ένα δωμάτιο κλειστό στους ενοίκους του. ένα δωμάτιο με απαγορευμένη την πρόσβαση. το δωμάτιο αυτό είναι σκοτεινό, χωρίς ζωή, είναι ένα δωμάτιο βιτρίνα. τα έπιπλα μέσα είναι ακριβά αλλά κανείς δεν κάθεται σ’ αυτά. το δωμάτιο αυτό καθαρίζεται ενδελεχώς αλλά κανείς δεν το λερώνει. έχει κλειστά τα φώτα και τα παράθυρα. σπάνια μπαίνει κανείς σ’ αυτό αλλά και όταν ακόμη το κάνει φοράει μια μάσκα ειδική γι’ αυτό το δωμάτιο. κανείς δεν είναι αρκετά καθαρός, αρκετά άξιος, αρκετά σημαντικός γι’ αυτό. το δωμάτιο αυτό είναι πιο σημαντικό από τους ανθρώπους που το φτιάξανε, είναι ένα άβατο. Είναι το σαλόνι των ξένων.
Κάλεσμα σε νέους δημιουργούς να δοκιμάσουν σκηνικά τις ιδέες τους, εικαστική πλατφόρμα, παραστάσεις βασισμένες σε αρχειακό υλικό του Οργανισμού, masterclasses και μια ομότιτλη παράσταση στο τέλος του τριμήνου, είναι κάποιες από τις δράσεις που θα παρουσιαστούν στις Αποθήκες, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Παναγιώτη Λάρκου. Ποικίλες δράσεις που συνομιλούν με το θέατρο, τις πλαστικές τέχνες, την ποίηση, τη μουσική και τον χορό συνθέτουν «το σαλόνι των ξένων», μέσα στο οποίο ο θεατής μπορεί να γίνει αυτός ο αδιάκριτος παρατηρητής, ο ξένος επισκέπτης που θα ξεκλειδώσει αυτόν τον άβατο χώρο.
Το αναλυτικό πρόγραμμα των Δράσεων B τριμήνου θα ανακοινωθεί τον Φλεβάρη του 2018.
Ομάδα συνεργατών: Βασιλική Κυπραίου, Γιώργος Κυριάκου, Παναγιώτης Μπρατάκος, Τζωρτζίνα Τάτση, Παναγιώτης Ττοφή

Σκηνή 0-18

• «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» της Άλκης Ζέη σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά σε επανάληψη από τις 15/10/2017.
Εγώ σαν ήμουνα μικρός βγήκα διαδήλωση στους δρόμους. Το πανό μας ήταν το πιο μεγάλο απ’ όλα και τα γράμματα πράσινα-πράσινα, κι ο κόσμος φώναζε για ψωμί δυνατά-δυνατά και για λευτεριά σιγανά-σιγανά
Όταν ξεσπάει ο πόλεμος στην Ελλάδα του 1940, ο Πέτρος είναι μόλις 9 χρονών. Τα χρόνια που θα ακολουθήσουν θα τον οδηγήσουν σε μια περιπέτεια γεμάτη εμπειρίες, συναισθήματα και γνώσεις. Όταν θα τελειώσει η κατοχή, ο Πέτρος θα μπορεί να περπατάει ελεύθερος. Και να χαίρεται, χωρίς φόβο, την πιο μεγάλη του αγάπη: την αγάπη για την πατρίδα.
Το υπέροχο μυθιστόρημα της πολυαγαπημένης Άλκης Ζέη, που αγκαλιάστηκε από μικρούς και μεγάλους θεατές, επανέρχεται στη σκηνή του ΘΟΚ, καλώντας όσους δεν το παρακολούθησαν, αλλά και εκείνους που θέλουν να το ξαναθυμηθούν, σε μια συνάντηση με τους ήρωές του: τον Πέτρο, την οικογένειά του, τους φίλους του. Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά απέσπασε εγκωμιαστικά σχόλια, γνωρίζοντας την αποδοχή και την αγάπη από το κοινό.
Δραματοποίηση: Σάββας Κυριακίδης – Τάκης Τζαμαργιάς
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Σκηνικά – Κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου
Μουσική: Δημήτρης Ζαβρός
Στίχοι Τραγουδιών: Δημήτρης Ζαβρός/Νέβι Κανίνια
Μουσική διδασκαλία: Χριστίνα Αργύρη
Κίνηση: Έλενα Χριστοδουλίδου
Video Art: Χρήστος Δήμας
Σχεδιασμός Φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς
Παίζουν: Ηλίας Ανδρέου, Πηνελόπη Βασιλείου, Ανδρέας Βασιλείου, Άννα Γιαγκιώζη, Άντρεα Δημητρίου, Μικαέλλα Θεοδουλίδου, Στέλιος Καλλιστράτης, Γιάννης Καραούλης, Αντρέας Μακρής, Δημήτρης Μαχαίρας, Ντίνα Μιχαηλίδη, Ελένη Μολέσκη, Σώτος Σταυράκης Αντώνης Χαντζής

• «Σοφία η μέλισσα» (θέατρο-βαλίτσα, για παιδιά του δημοτικού) του Δημήτρη Μπασλάμ σε σκηνοθεσία του ιδίου από τις 9/1/2018 σε παγκύπρια πρώτη
Ο γνωστός τραγουδοποιός Δημήτρης Μπασλάμ μας συστήνει τη Σοφία, μια μέλισσα που της άρεσε να διαβάζει, σε μια περιπέτεια γνώσης και αγάπης για την επιστήμη. Τα υπέροχα τραγούδια του θα συνοδέψουν το τρυφερό αυτό παραμύθι, με μια ομάδα μουσικών και νέων ηθοποιών που θα συστήσουν τη φιλομαθή Σοφία σε παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού στους χώρους του σχολείου.
Κείμενο – Σκηνοθεσία – Μουσική – Μουσική διδασκαλία: Δημήτρης Μπασλάμ
Σκηνικά – Κοστούμια – Κούκλες: Μάρθα Φωκά
Διανομή σε εξέλιξη

NTLIVE

O ΘΟΚ συνεχίζει τη συνεργασία του με το National Theatre Live και προβάλλει στην Κεντρική του Σκηνή επιλεγμένες παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας.
• 19/9/2017: Obsession, διασκευή του Jan Peter Gerrits από το σενάριο της ομώνυμης ταινίας του Luchino Visconti. Σκηνοθεσία: Ivo van Hove.
• 26/9/2017: Δωδέκατη νύχτα του William Shakespeare. Σκηνοθεσία: Simon Godwin
• 10/10/2017: Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ; του Edward Albee Σκηνοθεσία: James Macdonald.
• 17/10/2017: Ο Ρόζενγκραντζ και ο Γκίλντερστερν του Tom Stoppard. Σκηνοθεσία: David Leveaux.
• 21/11/2017: Γέρμα, διασκευή του Simon Stone από το ομώνυμο θεατρικό έργο του Federico Garcia Lorca. Σκηνοθεσία: Simon Stone.
• 23/12/2017: Πήτερ Παν του James Matthew Barrie. Σκηνοθεσία: Sally Cookson.
• 23/1/2018: Άγγελοι στην Αμερική (μέρος 1) του Tony Kushner. Σκηνοθεσία: Marianne Elliot.
• 30/1/2018: Άγγελοι στην Αμερική (μέρος 2) του Tony Kushner. Σκηνοθεσία: Marianne Elliot.
• 20/2/2018: Σαλώμη του Yaël Farber. Σκηνοθεσία: Yaël Farber.
Όλες οι παραγωγές συνοδεύονται από ελληνικούς και τουρκικούς υπότιτλους

Μετακλήσεις – Φιλοξενίες

Συνεχίζοντας την πολιτική της πρόσκλησης παραστάσεων με ιδιαίτερο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, ο ΘΟΚ θα φιλοξενήσει στις σκηνές του επιλεγμένες παραγωγές, με τη συμμετοχή σημαντικών δημιουργών. Ενημέρωση για τις παραγωγές και τις ημερομηνίες θα δίνεται με ειδικές ανακοινώσεις.
Όπως επισήμανε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΘΟΚ, Σάββας Κυριακίδης, ο οργανισμός βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τα δύο εθνικά θέατρα της Ελλάδας, ενώ αποκάλυψε ότι μετά την επιτυχημένη φιλοξενία του «Αλαβροστοισειώτη», ο ΘΟΚ βρίσκεται κοντά σε συμφωνία για φιλοξενία τον ερχόμενο Γενάρη της παράστασης «Στέλλα κοιμήσου» του Γιάννη Οικονομίδη από το Εθνικό Θέατρο Ελλάδος.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy