Ριζικές αλλαγές με το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών

Το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης (ΝΣΑ) των εκπαιδευτικών έδωσε πριν από λίγο το Υπουργείο Παιδείας. 

Η πρόταση έχει ήδη αποσταλεί στις εκπαιδευτικές οργανώσεις, οι οποίες έχουν κληθεί σε τρεις συναντήσεις εντός Ιανουαρίου για συζήτησή της. Επίσης, έχει αποσταλεί στα μέλη του Συμβουλίου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, τα οποία κλήθηκαν, στο πλαίσιο διεξαγωγής δομημένου διαλόγου, να καταθέσουν τις απόψεις τους μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2017. Στις 13 Φεβρουαρίου 2017, θα πραγματοποιηθεί συνεδρία του Συμβουλίου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, στο οποίο θα παρουσιαστεί η Πρόταση και θα κατατεθούν οι απόψεις και προτάσεις όλων των μελών, με στόχο τη διεξαγωγή παραγωγικής και εποικοδομητικής συζήτησης, ώστε στη συνέχεια να διαμορφωθεί το τελικό Σχέδιο.

Ο άμεσος εκσυγχρονισμός του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζεται από πλευράς Υπουργείου ως μονόδρομος.

Στο πολυσέλιδο έγγραφο αναλύεται και το υφιστάμενο σύστημα καθώς και τα μειονεκτήματα καθώς και το νέο σύστημα που επιδιώκει σε εκασυγχρονισμό και επικαιροποίηση των διαδικασιών αξιολόγησης, βελτίωσης, ανάπτυξης, μονιμοποίησης και προαγωγής των εκπαιδευτικών λειτουργών καθώς και αντιμετώπισης του φαινομένου της εκπαιδευτικής ανεπάρκειας. 

Ως τελικός στόχος του Νέου συστήματος πρέπει να θεωρείται η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. 

Σε ότι αφορά την αξιολόγηση αυτή θα είναι πολυδιάστατη αλλά και συμμετοχική. Πλέον θα αξιολογούν περισσότεροι του ενός αξιολογητές με αυτούς να φθάνουν τους τρεις. Ο ίδιος ο αξιολογούμενος θα συμμετέχει στην όλη διαδικασία μέσω τς Εκθεσης Αυτοαξιολόγησης. 

Στις περιπτώσεις του μη μόνιμου εκπαιδευτικού, του μόνιμου επί δοκιμασία εκπαιδευτικού, του μόνιμου εκπαιδευτικού, του Βοηθού Διευθυντή και του Βοηθού Διευθυντή Α’, η αριθμητική αξιολόγηση θα πραγματοποιείται από δυο επιθεωρητές και τον διευθυντή. Ενισχυμένος θα είναι ο αξιολογικός ρόλος του διευθυντή. 

Επίσης προνοούνται και διαδικασίες μετα-αξιολόγησης ειδικότερα για σκοπούς αριθμητικής αξιολόγησης. 

Θα προάγονται οι ικανότεροι

Οι υποψήφιοι για θέσεις προαγωγής θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει συγκεκριμένη διάρκεια προϋπηρεσίας στη θέση. Στόχος της διαδικασίας αυτής είναι η επιλογή και προαγωγή των ικανοτέρων κατά θέση. Τα χρόνια υπηρεσίας δεν θα είναι πλέον το κυρίαρχο κριτήριο για την προαγωγή των εκπαιδευτικών. 

Επίσης προτείνεται η δημιουργία Δημόσιας Σχολής Εκπαιδευτικής Ηγεσίας. 

Πρώτες αντιδράσεις από ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ

Χρόνο για να το μελετήσουν πριν τοποθετηθούν συγκεκριμένα θέλουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις. Ωστόσο όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρης Ταλιαδώρος θα έπρεπε πρώτα ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Καδής να είχε συνάντηση με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις αναλύοντας τους, το Σχέδιο για επεξήγηση τυχόν αποριών και έπειτα να το έδινε στη δημοσιότητα. Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ Μιχάλης Τσιάρλιστος σημείωσε ότι πριν τη συνάντηση με τον Υπουργό θα προηγηθεί μελέτη και σύγκλιση του Δ.Σ όπου θα πάρει τις αποφάσεις του. Επίσης και η ΟΛΤΕΚ ανέμενε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας πριν τη δημοσιοποίηση του Σχεδίου.

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy