Σήμανση με λέιζερ βάζει τέλος σε πλαστικές συσκευασίες και αυτοκόλλητα σε φρούτα και λαχανικά

Μια νέα τεχνολογική καινοτομία ίσως βάλει τέλος μια και καλή στα πλαστικά αυτοκόλλητα, στις πλαστικές συσκευασίες των προϊόντων στο σούπερ μάρκετ, αλλά και τις σημάνσεις πάνω στα φρούτα και λαχανικά.

Η σουηδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ ICA σε συνεργασία με τον διανομέα Eosta δοκιμάζει αυτή την περίοδο μια καινοτομία ξεκινώντας από τις γλυκοπατάτες και τα αβοκάντο. Μοιάζει σαν να τους βάζει φυσική ετικέτα, με τη βοήθεια ενός λέιζερ χαμηλής ενέργειας. Αφαιρεί το χρώμα από τη φλούδα του φρούτου ή του λαχανικού.

«Είναι μια νέα τεχνική. Ψάχνουμε να βρούμε έναν πιο έξυπνο τρόπο για να δημιουργήσουμε σήμανση στα προϊόντα μας. Πιστεύουμε ότι έχουμε πάρα πολύ άχρηστο πλαστικό υλικό ή πλαστικές συσκευασίες περιτυλίγματος στα προϊόντα μας» εξηγεί ο Πέτερ Χεγκ, διευθυντής του σούπερ μάρκετ ICA.

Τα πρώτα τεστ ξεκίνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο και κράτησαν για πέντε εβδομάδες. Συνεχίζονται μέχρι τέλη Μαρτίου. Σύμφωνα με τους ειδικούς η σήμανση του ονόματος, της χώρας παραγωγής και του κωδικού με τη νέα μέθοδο δεν έχει κανένα αρνητικό αποτέλεσμα στο προϊόν, ούτε όσον αφορά τη μυρωδιά, τη γεύση ή τη διάρκεια ζωής του στο ράφι.

«Δίνει στο προϊόν μια φυσική λάμψη, που κάνει τις χρωστικές ουσίες της φλούδας του φρούτου να εξαφανίζονται και αφήνει ένα μικρό σημάδι. Είναι πολύ διακριτικό, καθώς δεν διαπερνά την επιφάνειά του. Δεν επηρεάζει την ποιότητα ή τη γεύση του προϊόντος» υπογραμμίζει ο Πέτερ Χεγκ.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ICA δοκίμασε την νέα μέθοδο στις γλυκοπατάτες και τα αβοκάντο, γιατί η φλούδα τους δεν τρώγεται και συχνά αντιμετώπιζε δυσκολίες, καθώς τα αυτοκόλλητα έπεφταν. Την ενδιέφερε πάρα πολύ η μείωση της χρήσης πλαστικού στα αυτοκόλλητα και στις συσκευασίες.

«Η πλαστική σήμανση έχει και τα καλά της. Βοηθάς μερικά προϊόντα να έχουν μεγαλύτερη ζωή στο ράφι. Δεν είναι εχθρός για μας. Για κάποια άλλα είδη όμως είναι άχρηστη, γιατί δεν προσφέρει καλύτερη ζωή στο ράφι. Φέρνει μόνο επιπλέον κόστος» ανέφερε ο Πέτερ Χεγκ.

Στη συνέχεια θα κάνουν τεστ σε προϊόντα που τρώγεται η φλούδα, για παράδειγμα μήλα, για να δουν και τις αντιδράσεις των καταναλωτών.

Δεν είναι όμως πανάκεια για όλα τα προϊόντα. Και το βασικό είναι αν ο κόσμος θέλει να καταναλώσει κάτι που έχει χαραχτεί με λέιζερ.

«Είναι η πρώτη φορά που βλέπω αυτή τη σήμανση. Εάν όμως είναι μια εναλλακτική πρόταση βιώσιμης ανάπτυξης, την υποστηρίζω με όλη μου την ψυχή» εξηγεί ο αγοραστής Γιόνας Κούλεντορφ. Η Έμα Γιέπσον τονίζει:

«Έχω δύο παιδιά. Είναι πολύ σημαντικά για μένα. Ψάχνω πάντα να βρω καλά προϊόντα για αυτά, σκέφτομαι την προστασία του περιβάλλοντος. Γι’ αυτό πιστεύω ότι είναι τέλεια για μας».

Μπορεί να φαίνεται ότι είναι κάτι μικρό, αλλά οι περιβαλλοντολόγοι θεωρούν ότι και τα απλά πλαστικά αυτοκόλλητα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον.

«Υπάρχει ένας τεράστιος όγκος σκουπιδιών, που παράγεται από την αλυσίδα παραγωγής, πριν φτάσουμε στις συσκευασίες που βλέπουμε στα ράφια. Ξέρουμε ότι οι κατασκευαστές και οι διανομείς έχουν προσπαθήσει να τον μειώσουν, αλλά δεν πρόκειται να τον μηδενίσουν, εκτός και αν προχωρήσουμε σε άλλες μορφές συσκευασίας που είναι βιοδιασπώμενες, που είναι φυσικές, που δεν θα πετιούνται στη χωματερή, αφού τις χρησιμοποιήσουμε» τονίζει η Κιέρα Μποξ, από την οργάνωση «Φίλοι της Γης».

Η εταιρία διανομής Eosta πούλησε 725.000 πακέτα οργανικών αβοκάντο στην σουηδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ το 2015. Το πακετάρισμά τους απαίτησε 217 χιλιόμετρα πλαστικής συσκευασίας.

Είναι αντιληπτό λοιπόν τι θα προσφέρει η καινοτομία αυτή.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy