Σκέφτεστε; Παρανομείτε…

Του Γιώργου Κ. Γεωργίου*

 

Θα τον βόλευε πολύ τον Υπουργό της Παιδείας καθώς και τον λαλίστατο, τελευταίως, πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, η περσινή, παράνομη,  ΠΣΕΜ. Θα τους βόλευε να μην υπήρχαν γονείς να διαμαρτύρονται, κόμματα να ενίστανται και οργανώσεις εκπαιδευτικών να αποδομούν και να απομυθοποιούν τις μεγαλόστομες διακηρύξεις τους για τις ούτω καλούμενες μεταρρυθμίσεις του δημόσιου σχολείου.

Οι υπερβολές, βεβαίως, και τα επικοινωνιακά κόλπα έχουν κοντά ποδάρια. Μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης του τόπου, ο κ. Νίκος Αναστασιάδης και η κυβέρνηση του ΔΗΣΥ, συνεχίζουν αμείωτα την προσπάθεια της μεταρρύθμισης του δημόσιου σχολείου με ρυθμούς αντιμεταρρύθμισης, με βάση τις ιδεολογικές τους προτεραιότητες και τα τελεσίγραφα λιτότητας της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Δ.Ν.Τ. Πρόκειται για ένα αυταρχικό εγχείρημα που γίνεται μέσα από ένα προσχηματικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς εταίρους, και επηρεάζει αρνητικά εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές αλλά και την ίδια την εικόνα του δημόσιου σχολείου. Είμαστε, λοιπόν, μπροστά σε μια διαδικασία  που στοχεύει  να αλλάξει το χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης στον τόπο, αποβλέποντας σε λιγότερη και υποβαθμισμένη, ποιοτικά, δημόσια παιδεία.

Ο Υπουργός «τρέχει» να επιδείξει έργο. Θεωρεί, μάλιστα, ότι θα διορθώσει τα κακώς κείμενα μέσα από την κατάθεση ενός πακέτου αυταρχικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων. Οι νέοι κανονισμοί και οι εξετάσεις ανά τετράμηνο, όμως, εντατικοποιούν τη μαθησιακή διαδικασία, οδηγώντας σε ένα σχολείο- εργοστάσιο παραγωγής στείρων γνώσεων. Τους εμφανίζει ως θέσφατο κι όμως δέχτηκε καταιγισμό παρατηρήσεων απ’ όλους, όταν τους κατέθεσε στη Βουλή: Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, κόμματα, γονείς και μαθητές. Τους μαθητές τους απαξιώνει και τους απειλεί συνεπικουρούμενος από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας.

Ο τελευταίος εκδίδει και διατάγματα-τελεσίγραφα προς τα παιδιά: να μην ερωτεύεστε, να μη σκέφτεστε, να μη συνδικαλίζεστε, να μην οργανώνετε δημοψηφίσματα, είναι σκοτεινός ο ρόλος σας, υποσκάπτετε τη δημοκρατία, κάποιοι σας υποκινούν… Τα «σταγονίδια του κομμουνισμού», που έλεγαν οι εθνοπατέρες της εφταετίας…  Αν κάτι υποκινεί τα παιδιά μας, είναι το πάθος για ένα σχολείο της χαράς, της γνώσης και της κοινωνικής προκοπής. Κι εδώ μιλάμε όχι μόνο για την εκπαίδευση, αλλά για την παιδεία. Που σημαίνει σχολείο ανθρώπινο, δημοκρατικό, ευχάριστο για τους δασκάλους και τα παιδιά. Σχολείο που την τελευταία μέρα τα παιδιά δεν θα καίνε τα βιβλία. Σχολείο που να αναδεικνύει δεξιότητες, ταλέντα, ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Παιδιά με κριτική σκέψη, εμποτισμένα με τον πλούτο της δικής μας αλλά και της ξένης πνευματικής δημιουργίας. Ετοιμα να δεχτούν την ετερότητα και να αποκρούσουν κάθε τι το ρατσιστικό και μισάνθρωπο. Αρματωμένα με ήθος και γνώσεις για να πορευτούν στο μέλλον. Αυτό το σχολείο θέλουμε. Ο Υπουργός βάλθηκε να το αποδομήσει, έχοντας σταθερούς συμμάχους το ΔΝΤ και την Παγκόσμια Τράπεζα, ως απότοκο μιας νεοφιλελεύθερης πολιτικής κατεύθυνσης, που επιθυμεί μια εκπαίδευση, ένα πανεπιστήμιο και ένα σχολείο για λίγους, συνδεδεμένο με την αγορά αντί με την κοινωνία. Ως ΑΚΕΛ, αυτό το σχολείο θα υπερασπιστούμε.

Η παιδεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό και όχι προνόμιο για τους λίγους. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για ένα σχολείο σύγχρονο, ανθρώπινο και δημοκρατικό. Στόχος μας παραμένει η εξυπηρέτηση των παιδιών μας και της κοινωνίας ευρύτερα.

*Βουλευτής Λάρνακας

ΑΚΕΛ – Αριστερά – Ν.Δ

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy