Στην Ολομέλεια της Βουλής οδηγείται ο προϋπολογισμός για 2017 της ΑΛΚ

Ολοκληρώθηκε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών η συζήτηση του προϋπολογισμού για το 2017 της Αρχής Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ), ο οποίος θα τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής την ερχόμενη Παρασκευή για να τοποθετηθούν τα κοινοβουλευτικά κόμματα.

Στα πλαίσια της συζήτησης του προϋπολογισμού της ΑΛΚ, ο οποίος προβλέπει έλλειμμα 27,05 εκατομμύρια ευρώ, η Αρχή ζητεί την αποπαγοποίηση 15 θέσεων ώστε να μπορέσει να επιτελέσει και τον πρόσθετο ρόλο του Ρυθμιστή/Επόπτη των τριών ιδιωτών διαχειριστών του Εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Λεμεσού, πέραν του ρόλου που διαδραματίζει ως διαχειριστής λιμένων (Λάρνακας, Πάφου, Λατσί, Βασιλικό, παλιό λιμάνι και μέρος λιμανιού Λεμεσού).

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι μόνιμες θέσεις της Αρχής έχουν μειωθεί, σύμφωνα με την αναδιαρθρωμένη δομή, από 393 σε 192, εκ των οποίων οι 144 είναι συμπληρωμένες θέσεις και οι 48 κενές θέσεις.

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών, σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων λιμανιού της Λεμεσού το μέλος του ΔΣ της ΑΛΚ Θράσος Τσαγγαρίδης είπε ότι οι νέες αρμοδιότητες απαιτούν αναγκαίο αριθμό προσωπικού που να διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, εμπειρία και σχετικά προσόντα ώστε η Αρχή να επιτελέσει “τον πολύ σημαντικό” ρυθμιστικό και εποπτικό της ρόλο έγκαιρα, αποτελεσματικά και με επιτυχία.

Είπε ακόμη ότι όλα τα έξοδα συντήρησης του εξοπλισμού ή των μηχανημάτων που παραχώρησε η ΑΛΚ αλλά και οποιεσδήποτε επενδύσεις βαρύνουν τους αναδόχους του λιμανιού.

Αναφορικά με τη δημιουργία θέσεων Λιμενάρχη, ο κ. Τσαγγαρίδης είπε ότι ο Λιμενάρχης έχει να παίξει το ρόλο της εύρυθμης λειτουργίας εντός της λιμενικής περιοχής και θα εποπτεύει τους επενδυτές ότι γίνονται όλα σύμφωνα, μεταξύ άλλων, και με τους κανονισμούς ασφάλειας και του περιβάλλοντος.

“Χωρίς αυτές τις θέσεις κινδυνεύουμε να μην μπορέσουμε να επιτελέσουμε αυτό τον πάρα πολύ σημαντικό ρόλο”, προειδοποίησε, υπογραμμίζοντας ότι κατά τις τελευταίες εξελίξεις στο λιμάνι Λεμεσού “με κόπο και μόχθο και μετά την πάροδο 15 ημερών είχαμε κατορθώσει να επιβάλουμε για πρώτη φορά πρόστιμο (40.000 ευρώ), εξασκώντας το ρόλο του Ρυθμιστή σε ένα από τους ανάδοχους λόγω των προβλημάτων που προκάλεσε στο λιμάνι και στην οικονομία”.

Ο κ. Τσαγγαρίδης είπε ότι “αν τυχόν αυτά τα προβλήματα υπάρξουν και αύριο η ΑΛΚ δεν έχει το προσωπικό αυτή τη στιγμή να επιτελέσει αυτό το ρόλο. Δεν έχει ούτε στελεχωμένο το Τμήμα του Ρυθμιστή αλλά δεν έχει ούτε και τις ειδικότητες, οι οποίες προβλέπονται από τη νέα οργανωτική δομή για να επιτελέσει το ρόλο του Ρυθμιστή”.

Στο σημείο αυτό, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αβέρωφ Νεοφύτου είπε ότι από διαχειριστής να γίνεις επόπτης δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεσαι προσωπικό, προσθέτοντας ότι χρειάζεσαι και μάλιστα πιο καλά επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό αν θέλεις να προβαίνεις σε έλεγχο.

Ανέφερε επίσης ότι η ΑΛΚ δεν έχει εκχωρήσει όλα τα λιμάνια της και όλους τους χώρους τους που θα μπορούσαμε να πούμε σήμερα ότι έχει σωρεία εργαζομένων που έχουν άλλα καθήκοντα, ενώ αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση παλαιότερα των αεροδρομίων, είπε ότι δεν διώξαμε τους υπαλλήλους του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας αλλά τους ενισχύσαμε για να γίνουν από διαχειριστές των αεροδρομίων σε επόπτες.

Αναφορικά με το έλλειμμα της Αρχής, το οποίο ανέρχεται στα 27 εκ. ευρώ, αναφέρθηκε ότι τα συνολικά έσοδα της ΑΛΚ υπολογίζονται στα 34,49 εκ. ευρώ, τα τακτικά έξοδα ανέρχονται στα 24,34 εκ. ευρώ και τα απρόβλεπτα έξοδα στο 1,0 εκ. ευρώ και ως αποτέλεσμα υπάρχει πλεόνασμα 9,14 εκ. ευρώ.

Τα αναπτυξιακά έξοδα της Αρχής υπολογίζονται στα 36,19 εκ. ευρώ ως εκ τούτου εάν προστεθεί το πλεόνασμα των 9,14 εκ. ευρώ μείον τα αναπτυξιακά έξοδα των 36,19 εκ. ευρώ δημιουργείται έλλειμμα 27,05 εκ. ευρώ.

 

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy