Στήνοντας ένα αυτοκίνητο από το μηδέν…

Το εγχείρημα του Πανεπιστημίου Frederick να τρέξει στο διαγωνισμό Formula Student

Του Κώστα Α. Κωνσταντίνου

Τι μπορεί να φτιάξει κάποιος με έναν κινητήρα μοτοσικλέτας Honda CBR600, με μια κορώνα ενός Mini, με μπόλικη δουλειά και κάμποσες ώρες μελέτης; Την απάντηση τη δίνουν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Frederick. Ένα αγωνιστικό όχημα τύπου Formula 1 που να μπορεί να τρέχει σε μεγάλες πίστες με συναγωνιστές πανεπιστήμια ξένων χωρών.
Η ιδέα αυτή γεννήθηκε από έναν νεαρό ο οποίος ολοκλήρωσε τις σπουδές του στον κλάδο μηχανολογίας του Πανεπιστημίου. Όταν έφτασε η ώρα για την πτυχιακή εργασία του, το 2013, ο Γιώργος Νικολαΐδης είχε την ιδέα να περιλάβει σε αυτήν το έργο δημιουργίας ενός τέτοιου οχήματος. Απορροφημένος στο ακριβότερο άθλημα του κόσμου, τη Formula 1, ο Γιώργος έψαχνε να φτιάξει κάτι που να προσεγγίζει αυτό που όλοι βλέπουν στις τηλεοράσεις τους. Ο καθηγητής μηχανολογίας του Πανεπιστημίου Αντώνης Λόντος τον βοήθησε, βρήκαν το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό και το 2015 φτιάχτηκε η FUF Racing Team του Πανεπιστημίου Frederick.
Η “Χ” επισκέφτηκε το εργαστήριο μηχανολογίας του Πανεπιστημίου στη Λευκωσία και συνομίλησε με τον καθηγητή Αντώνη Λόντο, τον Γιώργο Νικολαΐδη και τον τρίτο της ομάδας, Ονησίφορο Γεωργιάδη.

 

05112017.pdf - Adobe Acrobat Pro

Το στήσιμο από το μηδέν

Όπως ανέφεραν στη “Χ” , το αγωνιστικό αυτοκίνητο του Πανεπιστημίου φτιάχτηκε κυριολεκτικά από το μηδέν. Ο καθηγητής των παιδιών, Αντώνης Λόντος, ανέφερε ότι το να φτιάξει κάποιος ένα αυτοκίνητο είναι πολύ δύσκολο, καθώς, όπως είπε, πρέπει να συμπέσουν πολλές φάσεις του έργου μαζί. “Αυτό που απαιτείται είναι μια δυνατή ομάδα στην οποία ο καθένας να αναλαμβάνει ξεκάθαρους ρόλους”. Συνεχίζοντας υπέδειξε ότι στην Κύπρο υπάρχει μια δυσκολία που δεν παρατηρείται σε άλλες χώρες και αφορά τη δυσκολία να βρει κάποιος εξειδικευμένα εργαστήρια που να προσφέρουν υπηρεσίες κατασκευής κομματιών ενός αυτοκινήτου τέτοιου επιπέδου. Έστω και για μια βίδα, ανέφερε ο κ. Λόντος, μπορεί να προκύψει πρόβλημα καθώς πρέπει να τη φέρει κάποιος απ’ έξω, είτε από την Αγγλία είτε από την Ιαπωνία, αφού στην Κύπρο δεν υπάρχει, όπως και αρκετά άλλα εξαρτήματα. “Αντίθετα με άλλες χώρες, που έχουν κοντά τους κάτι σε μια μέρα, εμείς μπορεί να έχουμε στα χέρια μας ένα εξάρτημα σε οκτώ μέρες” ανέφερε, σημειώνοντας ότι πλέον με τις απαραίτητες γνωριμίες εντοπίστηκαν οι κατάλληλες πόρτες στις οποίες μπορούν να κτυπήσουν για να κάνουν τη δουλειά τους καλύτερα.

05112017.pdf - Adobe Acrobat Pro

Η εξέλιξη του μονοθέσιου

Μέρα με τη μέρα το αυτοκίνητο γίνεται καλύτερο, καθώς τα μέλη της ομάδας καθημερινά εργάζονται για να πετύχουν καλύτερες επιδόσεις στο διαγωνισμό. Ο Ονησίφορος ανέφερε στη “Χ” ότι το κύριο μέλημα είναι η βελτίωση της μηχανής για καλύτερη απόδοση, η βελτίωση των αναρτήσεων και ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών και του βάρους του αυτοκινήτου. Στο αυτοκίνητο, όπως μας εξήγησαν τα παιδιά, από το σασί μέχρι και τα πεντάλ της βενζίνης και των φρένων και το τιμόνι, τα κομμάτια φτιάχτηκαν στο εργαστήριο του Πανεπιστημίου. Τα μέλη της ομάδας έκοψαν μέταλλο για να φτιάξουν το τιμόνι και κατέληξαν στο τελικό σασί μετά από εννέα εξελίξεις. Το εξωτερικό περίβλημα που σήμερα “φοριέται” από το μονοθέσιο είναι το τρίτο στη σειρά. “Η ανάρτηση έπρεπε να συνάδει με την απόδοση του κινητήρα, ενώ την ίδια ώρα χρειαστήκαμε ελαστικά slick και μια καλή κορώνα”, εξήγησε ο Γιώργος.

Η ιδέα πίσω από το Formula Student

Το μονοθέσιο του Frederick έτρεξε για πρώτη φορά στο Formula Student στην πίστα της Πάρμα στην Ιταλία. Παρόμοιοι αγώνες πραγματοποιούνται στις πίστες της Formula 1 του Χόκενχαϊμ και του Σίλβερστοουν. Σκεπτικό του διαγωνισμού είναι ότι ένα πανεπιστήμιο πρέπει να δημιουργήσει μια ομάδα αγωνιστικής Formula, έναν οργανισμό δηλαδή στον οποίο να περιλαμβάνονται όλα τα τμήματα μιας ομάδας Formula, από το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός αυτοκινήτου μέχρι την εξεύρεση χορηγών και την προβολή της ομάδας. Οι φοιτητές πρέπει να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν ένα μικρό αγωνιστικό μονοθέσιο. Το πρωτότυπο αγωνιστικό αυτοκίνητο αξιολογείται για τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την αποδοτικότητά του, κατά πόσον μπορεί να περάσει στην παραγωγή και αν υπάρχουν έξυπνες ή και πρωτοποριακές λύσεις στα διάφορα προβλήματα. Η αποστολή του κυπριακού πανεπιστημίου, παρά τα προβλήματα, εξασφάλισε μετά από διαδοχικές δοκιμασίες την 39η θέση από τις 60 ομάδες. Ομάδες με περισσότερη εμπειρία πήγαν στο διαγωνισμό μόνο με σχέδια ενώ το Frederick πήγε και με αυτοκίνητο. Τα επόμενα χρόνια, οι συνομιλούντες μας ευελπιστούν ότι θα έχουν καλύτερη κατάταξη.

 

05112017.pdf - Adobe Acrobat Pro

Το καλεντάρι

Κάθε επιτυχία του μονοθέσιου είναι για τους συνομιλούντες μας επιτυχία τόσο του Πανεπιστημίου όσο και της Κύπρου. Στοίχημα από τούδε και στο εξής η επόμενη σεζόν και ήδη αναζητούνται τα παιδιά που θα στελεχώσουν τη νέα ομάδα. Οι αγώνες ξεκινούν τον Μάιο και τελειώνουν τέλος Αυγούστου. Οι αγώνες πραγματοποιούνται στις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Ευρώπη και η κάθε ομάδα επιλέγει έναν ή περισσότερους αγώνες, αναλόγως του μπάτζετ που διαθέτει.

Τα μέλη του FUF RacingTeam

Υπεύθυνος καθηγητής της ομάδας είναι ο Αντώνης Λόντος. Τeam Leader είναι ο Παναγιώτης Παύλου, o Γιώργος Χριστοδούλου είναι υπεύθυνος για τα ηλεκτρονικά συστήματα, ο Γιώργος Μιλτιάδους είναι υπεύθυνος για το μάρκετινγκ και ο Μόδεστος Χριστοδούλου εκτελεί χρέη υπεύθυνου κατασκευής του περιβλήματος φάιμπεργκλας. Οι τέσσερις είναι και οι οδηγοί της ομάδας, την οποία συμπληρώνουν οι Ονησίφορος Γεωργιάδης, Μηνάς Μιχαήλ, Γιώργος Νικολαΐδης και Βασίλης Κουρράς.
Πέραν της συμμετοχής στον διεθνή διαγωνισμό, η ομάδα του Πανεπιστημίου Frederick έχει ως στόχο τη συνεργασία με την Αστυνομία Κύπρου σε εκστρατείες για την εμπέδωση της οδικής συνείδησης και της υπεύθυνης οδήγησης.

Σχολιάστε την είδηση

Σχόλια | Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και μόνο. Μη κόσμια ή/και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.