Στον Ειδικό Διαχειριστή… κλωτσά την μπάλα η ΚΤΚ

Φωτογραφία: Φίλιππος Χρίστου

Η Εκπρόσωπος Τύπου της Κεντρικής Τράπεζας Αλίκη Στυλιανού, ανέφερε σε σχέση με ερωτήματα εκπροσώπων ΜΜΕ για την εξέλιξη στη διαπραγμάτευση με το προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME, ότι αρμοδιότητα και ευθύνη για το θέμα έχει ο Ειδικός Διαχειριστής, “ο οποίος ενεργεί στη βάση δικών του νομικών συμβουλών”.

Σε γραπτή της δήλωση, η κ. Στυλιανού αναφέρει ότι η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, σημειώνει η κ. Στυλιανού, ανέλαβε διαμεσολαβητική προσπάθεια προσφέροντας τις καλές της υπηρεσίες προς εξεύρεση νόμιμης και κοινά αποδεκτής λύσης.

Προσθέτει ότι σχετικά, εκπρόσωποι του προσωπικού του υποκαταστήματος της FBME, είχαν υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση, η οποία στη συνέχεια είχε τεθεί ενώπιον του Ειδικού Διαχειριστή σε κοινή συνάντηση των τριών μερών.

Η πρόταση αυτή, αναφέρει, η οποία έγινε αποδεκτή, προνοούσε την άμεση καταβολή στους εργαζόμενους των ποσών που αναλογούν στην προειδοποίηση τερματισμού απασχόλησης, της ετήσιας άδειας και 13ου μισθού, καθώς, επίσης, και τα ωφελήματα που αναλογούν σε εγκύους και μέλη του προσωπικού σε άδεια τοκετού.

“Η εν λόγω πρόταση, η οποία ανέρχεται σε περίπου €1,3 εκατ. έχει ήδη τύχει υλοποίησης σήμερα. Πέραν από τα προαναφερόμενα, ο Ειδικός Διαχειριστής έχει καταβάλει σήμερα στο προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME ποσό ύψους €2,3 εκατ. που αναλογεί στο 75% των οφειλόμενων φιλοδωρημάτων (Bonus)” προσθέτει η κ. Στυλιανού.

Επισημαίνει, επίσης, ότι οφειλόμενα από το Ταμείο Προνοίας, ύψους €3 εκατ., έχουν ήδη κατανεμηθεί στο προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME από τον Οκτώβριο του 2015.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα αιτήματα και ειδικότερα την καταβολή Loyalty Scheme (το οποίο συνολικά ανέρχεται σε πέραν των €12 εκατ. για 165 υπαλλήλους και το οποίο για ορισμένα μέλη του διευθυντικού προσωπικού ξεπερνά το €1 εκατ.), αναφέρει ότι ο Ειδικός Διαχειριστής είχε λάβει νομικές γνωματεύσεις ότι δεν αποτελεί προνομιακή οφειλή, δηλαδή οφειλή που μπορεί να ικανοποιηθεί κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις οφειλές προς τους καταθέτες και άλλους πιστωτές του υποκαταστήματος της FBME.

“Παρά ταύτα, συμφωνήθηκε όπως το προσωπικό του υποκαταστήματος της FBME, μέσω του δικηγόρου του, αποταθεί στο Εργατικό Δικαστήριο προκειμένου το Δικαστήριο να αποφανθεί αν το Loyalty Scheme αποτελεί προνομιακή οφειλή ή όχι. Οπωσδήποτε θα υπάρξει πλήρης σεβασμός στην οποιαδήποτε απόφαση του Δικαστηρίου” προσθέτει.

“Σημειώνεται ότι, με την κατάθεση αίτησης από την ΚΤΚ για την έκδοση Διατάγματος Εκκαθάρισης, ως η κείμενη νομοθεσία, θεωρείται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία εκκαθάρισης του υποκαταστήματος της FBME και, συνεπώς, οποιεσδήποτε πληρωμές για εξόφληση πιστωτών, περιλαμβανομένων οφειλών προς τους υπαλλήλους, θα πρέπει να γίνεται με βάση τη σειρά προτεραιότητας που θέτει ο νόμος, αλλιώς θα υπάρξει παρανομία” καταλήγει.

ΚΥΠΕ

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy