Θα κλείσουμε πρώτα τ’ αυτιά μας στον ίδιο

Του Κώστα Μηλικούρη

Σε πρόσφατες του δηλώσεις (21/5/2015) ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου προσέφυγε για άλλη μια φορά στην προσφιλή του τακτική της διαστρέβλωσης γεγονότων.
Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στο θέμα εθνικής ασφάλειας εξαιτίας της ιδιωτικοποίησης της Cyta, είπε πως «η Κύπρος ιδιωτικοποίησε τα αεροδρόμια που είναι η μόνη είσοδος και έξοδος στην Κυπριακή Δημοκρατία και δεν ηγέρθησαν θέματα εθνικής ασφάλειας».

Αν όμως στρέψουμε το ρολόι του χρόνου πίσω, θα δούμε ότι τα γεγονότα τον διαψεύδουν πανηγυρικά.

Το θέμα της ασφάλειας των αεροδρομίων είχε τεθεί πολλές φορές στις αρμόδιες Κοινοβουλευτικές Επιτροπές κατά τη συζήτηση του θέματος ανάθεσης των αεροδρομίων σε στρατηγικό επενδυτή με τη μέθοδο του ΒΟΤ, όταν ο κ. Νεοφύτου ήταν Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων.

Μάλιστα, η τότε κυβέρνηση, για να κατευνάσει τις αντιδράσεις των κομμάτων είχε προχωρήσει στην πρόσληψη ειδικών αστυνομικών για την ασφάλεια των αεροδρομίων. Στις 23/5/2000, κατά τη συζήτηση σχετικού θέματος στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής μ. Νίκος Πιττοκοπίτης κατηγόρησε το κράτος ότι παρανομεί αφού όπως είπε προσέλαβε με κονδύλι που ενέκρινε η Bουλή ειδικούς αστυφύλακες για την ασφάλεια των αεροδρομίων, τους οποίους όμως απέσπασε στη Λεμεσό. «Mήπως έχουμε και στη Λεμεσό αεροδρόμιο και δεν το ξέρουμε;», διερωτήθηκε τότε ο μ. Πιττοκοπίτης;

Οι αντιδράσεις για την ασφάλεια αλλά και την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων βρέθηκαν τότε στην ημερήσια διάταξη των αντιδράσεων των εργαζομένων.

Μάλιστα, για να κατευνάσει τις αντιδράσεις ο κ. Νεοφύτου, τότε Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων, είχε παραδεχθεί σε δηλώσεις του στις 28/11/ 2001 ότι είχε «μυστικές συνομιλίες» για το θέμα του ΒΟΤ των αεροδρομίων με την ΣΕΚ, προκαλώντας ξεσηκωμό των εργαζομένων στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, οι οποίοι του απέδωσαν προσπάθεια διάσπασης τους.

Οι εργαζόμενοι τότε είχαν κατέλθει σε καθημερινές στάσεις εργασίας από τις 3.00 μ.μ. έως τις 7.00 μ.μ. και όταν συνδικαλιστής της ΠΕΟ αποκάλυψε τις «μυστικές συνομιλίες» του κ. Νεοφύτου, ο τότε Υπουργός είπε «δεν θα μου απαγορεύσει κανένας να ενεργήσω έτσι ώστε να εξυπηρετήσω τον κύπριο πολίτη», παραδεχόμενος με αυτό τον τρόπο τις παρασκηνιακές του ενέργειες.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι ο κ. Νεοφύτου είχε αποκαλέσει στις 28/10/2001 τους διαμαρτυρόμενους εργαζόμενους στους αερολιμένες, με δηλώσεις του που μεταδόθηκαν από όλα τα τηλεοπτικά κανάλια, «Tαλιμπάν», «αλήτες», «αναρχικούς». Φυσικά την επομένη ο κ. Νεοφύτου αρνήθηκε ότι είπε κάτι τέτοιο λέγοντας πως «δεν αναγιώθηκε έτσι».

Σημειώνουμε πάντως πως οι σχετικές δηλώσεις, κατά διαβολική σύμπτωση, «εξαφανίστηκαν» από τα αρχεία κάποιων τηλεοπτικών σταθμών στους οποίους είχαμε αποταθεί τότε!

Και επειδή οι δηλώσεις όντως έγιναν, την 1/11/2001, όταν ψηφιζόταν στη Βουλή το επίμαχο νομοσχέδιο, οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια, μέλη των Συντεχνιών ΠΕΟ, ΣΕΚ, ΔΕΟΚ και ΠΑΣΥΔΥ, που πραγματοποιούσαν δυναμική εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή φώναζαν στον κ. Νεοφύτου «είμαστε εργάτες και όχι τρομοκράτες».

Αυτές λοιπόν ήταν μερικές μόνο από τις αντιδράσεις για την εκχώρηση των αεροδρομίων σε στρατηγικό επενδυτή, η οποία αποτέλεσε καθαρά «προσωπική» υπόθεση του τότε Υπουργού Συγκοινωνιών και νυν προέδρου του ΔΗΣΥ.

Πάντως θα συμφωνήσουμε απόλυτα με τον κ. Νεοφύτου, όσον αφορά την έκκληση του «να κλείσουμε τα αυτιά στις σειρήνες του λαϊκισμού», κλείνοντας τα πρωτίστως στα όσα ο ίδιος λέει προκειμένου να χαϊδέψει τα αυτιά των εργαζομένων στους ημικρατικούς οργανισμούς που προτίθεται το κόμμα και η κυβέρνηση του να ξεπουλήσει.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy