Tρεις πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση στην ΕΕ παρουσιάζει η Κομισιόν

Δύο μήνες μόνο μετά τη Σύνοδο του Γκέτεμποργκ, που έλαβε τη σχετική απόφαση, ο Επίτροπος Ναβράσκις και η Κομισιόν παρουσίασαν σήμερα ένα πακέτο προτάσεων για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης της και τον εναρμονισμό μεταξύ των Κρατών Μελών. Συγκεκριμένα, η Κομισιόν προτείνει στο μέλλον οι μαθητές να έχουν τουλάχιστον “μια πρώτη επαφή με την επιχειρηματικότητα” πριν από την αποφοίτησή τους, ενώ ταυτόχρονα θα τους παρέχεται μια πιο περιεκτική εκπαίδευση, που θα προωθεί τις κοινές αρχές και αξίες της ΕΕ.

Αναλυτικά, ο πρώτος στόχος της πρότασης είναι να βελτιώσει την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων ατόμων όλων των ηλικιών καθ όλη τη διάρκεια της ζωής τους και να παράσχει καθοδήγηση στα κράτη μέλη σχετικά με τον τρόπο επίτευξης αυτού του στόχου.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην προώθηση της επιχειρηματικότητας και της νοοτροπίας με γνώμονα την καινοτομία, προκειμένου “να ξεκλειδώσει αυτό το δυναμικό η δημιουργικότητα και η αυτο-πρωτοβουλία”.

Επιπλέον, η Κομισιόν συνιστά μέτρα για την ενίσχυση των ικανοτήτων στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) και να παρακινήσει περισσότερους νέους να ξεκινήσουν μια σταδιοδρομία σε αυτούς τους τομείς. Οι προτάσεις που υποβλήθηκαν σήμερα πρέπει επίσης να θεωρηθούν ως μέρος της απάντησης για την επειγόντως βελτίωση των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων για την αντιμετώπιση των πολλών προκλήσεων που επισημάνθηκαν στην τελευταία έρευνα “PISA”.

Γενικότερα, τα μέτρα θα στηρίξουν τα κράτη μέλη για την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για την αλλαγή των αγορών εργασίας και για την ενεργό συμμετοχή των πολιτών σε πιο διαφοροποιημένες, κινητές, ψηφιακές και παγκόσμιες κοινωνίες.

Επιπλέον, η Κομισιόν προτείνει και ένα “Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση” που περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τα εκπαιδευτικά συστήματα να προσαρμοστούν καλύτερα στη ζωή και να εργαστούν “σε μια εποχή ταχείας ψηφιακής αλλαγής”. Το πλάνο προβλέπει καλύτερη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για τη διδασκαλία και τη μάθηση, ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη ζωή και την εργασία σε μια εποχή ψηφιακού μετασχηματισμού και βελτίωση της εκπαίδευση μέσω καλύτερης ανάλυσης δεδομένων και προοπτικής.

Οι πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν τη στήριξη σχολείων με ευρυζωνικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας, τη δημιουργία ενός νέου εργαλείου αυτο-αξιολόγησης για τα σχολεία σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας για τη διδασκαλία και τη μάθηση (SELFIE) και μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, την παιδεία στα μέσα και την υγιεινή στον κυβερνοχώρο.

Τέλος σε ό,τι αφορά τη σύσταση του Συμβουλίου σχετικά με τις κοινές αξίες, τη συνεκπαίδευση και την ευρωπαϊκή διάσταση της διδασκαλίας: η πρωτοβουλία  προτείνει τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τους νέους να κατανοήσουν τη σημασία και την τήρηση των κοινών αξιών που ορίζονται στο άρθρο 2 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης .

Στόχος της είναι “η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η συμβολή στην καταπολέμηση της άνοδος του λαϊκισμού, της ξενοφοβίας, του διχαστικού εθνικισμού και της διάδοσης ψεύτικων ειδήσεων”.

Η πρόταση ενισχύει επίσης τη συνεκπαίδευση για την προώθηση της ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές καθώς και “την ευρωπαϊκή διάσταση της διδασκαλίας, ώστε τα παιδιά να μάθουν επίσης για την κοινή κληρονομιά και την ποικιλομορφία της Ευρώπης και να κατανοούν καλά τη λειτουργία της ΕΕ”. Για να υποστηρίξει αυτούς τους στόχους, η Επιτροπή θα λάβει “μέτρα για την αύξηση των εικονικών ανταλλαγών μεταξύ των σχολείων”, ιδίως μέσω του “επιτυχημένου δικτύου ηλεκτρονικής αδελφοποίησης και την ενίσχυση της κινητικότητας των μαθητών μέσω του προγράμματος Erasmus”.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy