Απαράδεκτες ρυθμίσεις για τα τετράμηνα

350

Αρνητικά θα τοποθετηθεί η Προοδευτική Κ.Κ. στο ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ

Απαράδεκτες είναι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις για τις εξετάσεις τετραμήνων, σύμφωνα με την Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών.

Όπως είναι γνωστό οι ρυθμίσεις που πρότεινε ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Χαμπιαούρης, θα είναι και το μοναδικό θέμα συζήτησης σε συνεδρία του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΕΛΜΕΚ την ερχόμενη Πέμπτη. Εκεί αναμένεται να τοποθετηθούν οι Κινήσεις των καθηγητών και αναλόγως θα ληφθούν αποφάσεις.

Ήδη όμως καταγράφονται οι πρώτες αντιδράσεις δεδομένου και του αποτελέσματος του δημοψηφίσματος, όπου το 76% των καθηγητών Μέσης τάχθηκαν κατά των εξετάσεων. Όπως επισημαίνει η Προοδευτική, ουσιαστικά το Υπουργείο Παιδείας δεν κατέθεσε τίποτα το νέο με την εν λόγω «πρόταση», απλά έδωσε έναν τρόπο ή παράδειγμα εφαρμογής των όσων προβλέπονται στους νέους Κανονισμούς Λειτουργίας των σχολείων για τις εξετάσεις τετραμήνων.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις όχι μόνο δεν μειώνουν τις δυσλειτουργίες που θα προκαλέσει η υλοποίηση των εξετάσεων τετραμήνων από την επόμενη σχολική χρονιά, αλλά αντίθετα κάνουν την εφαρμογή τους ακόμα χειρότερη.

Η μόνη αισθητή διαφοροποίηση της εν λόγω «πρότασης» σε σχέση με τους Κανονισμούς Λειτουργίας των Σχολείων είναι η επέκταση της εξεταστικής περιόδου σε όλο τον Δεκέμβριο.

Η αλλαγή αυτή οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός πως το Υπουργείο κατάλαβε ότι τα χρονοδιαγράμματα που προνοούνται στους Κανονισμούς Λειτουργίας των σχολείων για τη διενέργεια των εξετάσεων τετραμήνων είναι πρακτικά ανεφάρμοστα.

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, αντίθετα με τα όσα διατείνεται το Υπουργείο, θα μειωθεί περαιτέρω ο ωφέλιμος διδακτικός χρόνος. Μόνο όσοι δεν γνωρίζουν την πραγματικότητα των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης ή όσοι απέχουν χρόνια απ’ αυτήν δεν καταλαβαίνουν ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις θα χαθεί ολόκληρος ο Δεκέμβριος για σκοπούς διδασκαλίας.

Παράλληλα η Προοδευτική επισημαίνει και μια σειρά από λειτουργικά προβλήματα που θα προκληθούν στα σχολεία, αφού, πέρα από εξεταστικά κέντρα, θα μετατρέπονται τις εξεταστικές περιόδους σε κέντρα διερχομένων μαθητών, στα οποία κάποιοι μαθητές θα προσέρχονται για εξετάσεις, κάποιοι για διαγωνίσματα, κάποιοι για μαθήματα και κάποιοι για ανατροφοδότηση.

Επίσης οι καθηγητές θα είναι ταυτόχρονα, ίσως και την ίδια μέρα, θεματοθέτες και επιτηρητές, θα κάνουν μαθήματα, ανατροφοδότηση ή διαγωνίσματα, δεδομένου ότι οι πλείστοι καθηγητές διδάσκουν σε διαφορετικές τάξεις και έχουν εξεταζόμενα και μη εξεταζόμενα μαθήματα.

Το μόνο βέβαιο, προστίθεται στην ανακοίνωση, είναι πως οι εξετάσεις τετραμήνων και οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι πρακτικά ανεφάρμοστες και θα οδηγήσουν σε εικόνες διάλυσης των σχολείων, ειδικά στις εξεταστικές περιόδους. Ακόμη, αναφέρεται και ο «απαράδεκτος διαχωρισμός εξεταζόμενων και μη εξεταζόμενων μαθημάτων, απαξιώνοντας ουσιαστικά τα μη εξεταζόμενα μαθήματα».

Η Προοδευτική σημειώνει πως αυτό που θα γίνει είναι ουσιαστικά τα τετράμηνα σε τρίμηνα, ενώ εκτιμά ότι η παραπαιδεία θα καταγράψει κατακόρυφη αύξηση, επιβαρύνοντας σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Το μόνο θετικό που περιλαμβάνει η «πρόταση», σύμφωνα με την Προοδευτική, είναι η επίσημη παραδοχή του Υπουργείου Παιδείας ότι «εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα» στο φόρτο της ύλης βάσει δεικτών επιτυχίας και επάρκειας, πρόβλημα που ταλαιπωρεί εδώ και καιρό μαθητές και καθηγητές, το οποίο θα γιγαντωθεί αν εφαρμοστούν οι εξετάσεις τετραμήνων.

Σημειώνει, τέλος, ότι υποσχέσεις για αποφόρτιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων έχουν δοθεί πολλές φορές στο παρελθόν χωρίς να γίνονται πράξη, αφού αντί για μείωση σε πολλά μαθήματα καταγράφεται αύξηση της διδακτέας ύλης, την ίδια ώρα που συνεχίζουν να υπάρχουν ανεπίτρεπτα κενά στο συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό.

Ας σώσει ό,τι σώζεται!

Να αντιληφθεί και να επιλύσει τα τεράστια προβλήματα που κληρονόμησε από τον προκάτοχό του, λόγω των πρόχειρων και βεβιασμένων αλλαγών που έγιναν τα τελευταία χρόνια (π.χ. Παγκύπριες Εξετάσεις, Πλαίσια Πρόσβασης, Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα) καλεί τον νυν Υπουργό Παιδείας η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών.

Προσθέτει μάλιστα ότι οι αρνητικές αλλαγές θα φανούν ακόμη πιο έντονα τα επόμενα χρόνια. Τονίζει ακόμη ότι το Υπουργείο Παιδείας απέτυχε στις εξετάσεις διορισίμων και με τα νέα πλαίσια πρόσβασης των Παγκύπριων Εξετάσεων, αγνοώντας τις προειδοποιήσεις.

Καλεί μάλιστα τον κ. Χαμπιαούρη να προχωρήσει στη διόρθωσή όσων αλλαγών έχουν ήδη υλοποιηθεί και στην ανάκληση της καταστροφικής για το δημόσιο σχολείο απόφασης για τις εξετάσεις τετραμήνων.

«Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου και την περαιτέρω θυματοποίηση των μαθητών με τις εξετάσεις διορισίμων.

Αντίθετα, θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τον αγώνα, χρησιμοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο, για την κατάργηση αυτού του παιδαγωγικού εκτρώματος και για αλλαγή των Κανονισμών Λειτουργίας των Σχολείων, για το καλό των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.

Ως εκ τούτου, η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών θα καταθέσει τις πιο πάνω θέσεις για απόρριψη των προτεινόμενων ρυθμίσεων στα αρμόδια σώματα της ΟΕΛΜΕΚ» καταλήγει.

Σε ό,τι αφορά τις εξετάσεις διορισίμων να σημειώσουμε ότι μέχρι τα τέλη Μαρτίου αναμένονται τα αποτελέσματα.