Ιδιωτικό Φροντιστήριο Συνδικαλισμού

237

Δημήτρη Παλμύρη

Χθες το πρωί είχα την τύχη να ακούσω στο ραδιόφωνο του «Άστρα» τον σύμβουλο του Υπ. Παιδείας, Γιώργο Σκαλιά.

Ο κ. Σκαλιάς δεν είναι τυχαίος και αυτό φάνηκε.

Είναι παλαιός καθηγητής και βετεράνος συνδικαλιστής της ΟΕΛΜΕΚ.

Μιλώντας στους συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς φρόντισε να τους δώσει μία-δύο συμβουλές.

Ξεκινώντας τα μαθήματα συνδικαλισμού, ο κ. Σκαλιάς διερωτάτο γιατί να πάνε οι εκπαιδευτικοί να διαμαρτυρηθούν την Παρασκευή στο Υπουργείο Παιδείας και όχι στο Προεδρικό, αφού η απόφαση που προκάλεσε την οργή τους λήφθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Καθώς το ραδιόφωνο έκανε διακοπές, δεν μπορώ να είμαι σίγουρος τι ακριβώς εννοούσε ο κ. Σκαλιάς.

Φαντάζομαι όμως πως τις προτάσεις για θέματα Παιδείας τις μεταφέρει στο Υπουργικό ο καφετζής του Προεδρικού και όχι ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός.

Επομένως, ιδού το πρώτο μάθημα: Να ξέρεις τον εχθρό σου, τον Γιάννη τον καφετζή.

Το δεύτερο μάθημα συνδικαλισμού του κ. Σκαλιά ήλθε με τη δήλωσή του πως τα παιδιά θα βρεθούν ενώπιον απεργίας την 1η Σεπτεμβρίου, πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων, τη στιγμή, είπε, που οι εκπαιδευτικοί θα είναι για δύο μήνες διακοπές. Κάθονται δηλαδή οι καθηγητές όλο το καλοκαίρι και απεργούν όταν ανοίγουν τα σχολεία.

Βλέπετε, νόμιζα πως η απεργία είναι μορφή ενόχλησης της κρατικής ή εργοδοτικής εξουσίας, ούτως ώστε να μπορέσει ο απεργός να επιδείξει μέσω της παρεμπόδισης (συνήθως) τη δική του δύναμη.

Δεν γνώριζα πως μπορείς να κάνεις απεργία ενώ είσαι με άδεια, εκτός καθήκοντος ή με άλλο τρόπο που δεν ενοχλεί την εξουσία του αντιπάλου σου.

Πάλι μας έβαλε γυαλιά ο δάσκαλος.

Μάθημα τρίτο.

Ο κ. Σκαλιάς έκανε και μαθήματα Ιστορίας.

Ο ίδιος έκανε 12 χρόνια καθηγητής στην Ελλάδα.

Ξέρει από σκληρές απεργίες.

Εκεί -λέει- έκαναν απεργίες που διαρκούσαν ακόμη και δύο μήνες.

Τις μονοήμερες αυτές απεργίες που εξαγγέλλουν οι Κύπριοι εκπαιδευτικοί δεν θα τις λογάριαζαν καν τα ΜΜΕ στην Ελλάδα.

Εγώ βέβαια δεν θα το εκλάμβανα αυτό σαν κοροϊδία προς τους εκπαιδευτικούς αλλά σαν συμβουλή για πιο δυναμικές μορφές πάλης.

Μπορούν, παραδείγματος χάριν, να κάνουν κατάληψη του γραφείου του κ. καθηγητή και νυν συμβούλου στο Υπ. Παιδείας, όπως κάνουν και στην Ελλάδα.

Θα τους υποδεχθεί ικανοποιημένος που κατάλαβαν το μάθημά του.

Από την άλλη, εγώ θα τους συμβούλευα πως σε περίπτωση που προχωρήσουν σε τέτοιας μορφής σύγκρουση να μην ακολουθήσουν το μάθημα υπ’ αριθμόν ένα.

Μην πάνε δηλαδή να καταλάβουν την καντίνα του Γιάννη του καφετζή στο Προεδρικό. Τέτοια προνόμια μπουκαρίσματος στο εν λόγω κτίριο διατηρεί ιστορικά η παράταξη του κ. Σκαλιά.