Όταν το Α,Β,Γ… γίνεται εφιάλτης και προκαλεί δυστυχία

Της Ελένης Κωνσταντίνου

Πιεσμένοι και δυστυχισμένοι από τον φόρτο εργασίας και τα απογευματινά φροντιστήρια δήλωσαν πως είναι οι μαθητές στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη σε σχολεία της Λεμεσού.

Μάλιστα, μετά την ωμή παραδοχή των ίδιων των μαθητών ο κ. Χαμπιαούρης έσπευσε με τη σειρά του να δηλώσει προβληματισμένος, αναστατωμένος, ενώ θα ψάξει τρόπους για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό. Βέβαια η παραδοχή αυτή δεν θα έπρεπε να ξενίσει τον αρμόδιο Υπουργό της Παιδείας, αφού ο ίδιος πριν αναλάβει τη θέση αυτή ήταν εμπλεκόμενος στα ζητήματα παιδείας και γνώστης για το τι συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό μέσα στα σχολεία. Απλά η παραδοχή εκ μέρους των μαθητών επιβεβαιώνει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι κυρίως εξετασιοκεντρικό με ένα μεγάλο φόρτο εργασίας για τα παιδιά, που από το δημοτικό σχολείο ακόμη καλούνται να παρακάθονται σε διαγωνίσματα. Ενώ με την εισαγωγή τους στο Γυμνάσιο το χάσμα μεταξύ δημοτικού και γυμνασίου οδηγεί την πλειοψηφία στο να αναζητά λύσεις αλλού, όπως είναι τα απογευματινά μαθήματα. Ένα σύστημα που όχι μόνο βαρυφορτώνει τους μαθητές, αλλά τους οδηγεί στην παραπαιδεία την οποία συνεχίζει να συντηρεί εδώ και δεκαετίες.

Είναι γεγονός ότι το θέμα αυτό απασχολεί έντονα και την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του προέδρου της, Κυριακού Νικηφόρου, στην εφημερίδα μας είχε δηλώσει ότι μια από τις κύριες προκλήσεις των ημερών είναι «η καθημερινότητα των μαθητών με το βαρυφορτωμένο πρόγραμμα του σχολείου και των φροντιστηρίων». Ο κ. Νικηφόρου είχε περιγράψει τους μαθητές σαν ρομπότ με συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο εξαντλείται στο σχολείο και τα φροντιστήρια. Επιθυμία των οργανωμένων γονιών είναι ακριβώς να υπάρξει ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο να βοηθήσει ώστε να  λιγοστέψουν τα φροντιστήρια. Για να γίνει αυτό θα πρέπει μεταξύ άλλων να μειωθεί η ύλη, η κατ’ οίκον εργασία αλλά και να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης του μαθητή. «Για να έχουμε χαμογελαστούς μαθητές πρέπει να μειωθούν τα φροντιστήρια», είπε ο κ. Νικηφόρου και εμείς προσθέτουμε ότι για να έχουμε χαμογελαστούς μαθητές θα πρέπει να μάθουμε κυρίως να τους ακούμε και έπειτα να τους προσφέρουμε γνώση και όχι να τους οδηγούμε στη βαθμοθηρία…

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy