«Θαύμα», «άνοιξη», «success story»… όλα είν’ εκεί

Του

Δημήτρη Στρατή

Στο πιο κάτω άρθρο επιχειρούμε να σκιαγραφήσουμε την επικοινωνιακή πολιτική του κυβερνητικού στρατοπέδου με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις του εκπροσώπου Τύπου του ΔΗΣΥ, Πρόδρομου Προδρόμου. Κατάφερε ο Πρόδρομος μέσα σε μια δήλωση για την οικονομία να χρησιμοποιήσει πέντε φορές τη λέξη «θαύμα» για να περιγράψει, με αριθμούς πάντα, το πόσο καλά πάει η οικονομία της Κύπρου.

Είναι πάντως φανταστικό το παιχνίδι των λέξεων. Από την «άνοιξη», πήγαμε στο «οικονομικό θαύμα». Από το «οικονομικό θαύμα» στο «success story». Από το «success story» στο σκέτο «θαύμα».

Η επικοινωνιακή πολιτική του λόφου του Προεδρικού και της Πινδάρου περιστρέφεται, λοιπόν, γύρω από την ίδια κατασκευή με διαφορετικές λέξεις κάθε φορά. Γίνεται προσπάθεια να πειστεί ο κόσμος ότι η πραγματικότητα που ζει μπορεί ν’ αντικατασταθεί από μια εικονική πραγματικότητα που υπάρχει μόνο στο φανταστικό κόσμο της χώρας των «θαυμάτων».

Το πιο αισχρό και συνάμα προκλητικό, όμως, είναι να επικαλείται κανείς τις θυσίες του κυπριακού λαού για να τον πείσει ότι έπιασαν τόπο. Λες και ευθύνεται ο κοσμάκης που οι τραπεζίτες έπαιζαν τζόγο με ομόλογα στην Ελλάδα. Λες και είναι ο κόσμος που δεσμευόταν για τα κουρέματα. Λες και την κρίση την δημιούργησε ο λαός. Λες και «το φιλότιμο, η εργατικότητα και επινοητικότητα των Κυπρίων», για τα οποία μίλησε χθες ο κ. Προδρόμου, έδωσαν στο λαό τα δικαιώματά του πίσω. Επικαλούνται δηλαδή τις θυσίες του κόσμου, από τις οποίες βεβαίως κέρδισαν μόνο οι μεγαλόσχημοι που κατέχουν τον πλούτο, που είδαν τις τσέπες να γεμίζουν λόγω της κρίσης.

Πάμε όμως πίσω στην επικοινωνιακή πολιτική: Το επιτελείο Αναστασιάδη έχει εισαγάγει διά της εκπροσώπου Τύπου του νέα πολιτικά ήθη. Ό,τι στρέφεται κατά των πολιτικών της κυβέρνησης, καθώς και τα σκάνδαλα που αποκαλύπτονται το ένα μετά το άλλο και αφορούν τον Πρόεδρο προσωπικά, βαφτίζονται «fakenews». Πες ένα «μαύρη προπαγάνδα» και… καθάρισες.

Μόνο που ο κόσμος θέλει απαντήσεις και για τα εκατομμύρια που έβγαλε ο συμπέθερος και για τα Nicos Plots, όπου ο επιχειρηματίας απ’ όλα τα «αρκάτζια» της ορεινής Λεμεσού προτίμησε αυτό της οικογένειας του Προέδρου.

Απαντήσεις για το πώς γίνεται μέχρι σήμερα να προωθείται η ιδιωτικοποίηση της ΑΗΚ και της ΑΤΗΚ, παρά τη σαφή «δέσμευση» για το αντίθετο. Απαντήσεις για την κρατική γη που θέλουν να ξεπουλήσουν και πολλά άλλα.

Με όποιο μανδύα κι αν ντυθεί, για επικοινωνιακούς σκοπούς, η πενταετία που τελειώνει, η ουσία δεν αλλάζει. Η εκμετάλλευση στους χώρους δουλειάς είναι εκεί. Η ευνοιοκρατία υπέρ «των αρίστων» είναι εκεί. Ο Ρίκκος ακόμα κάνει αιτήσεις για αποφυλάκιση, παρά την κατάθεση υπέρ του από τον Πρόεδρο. Ο Νεοκλέους είναι ακόμα στο Μέλαθρον. Ενώ ο Ιωνάς είναι εκεί… ακόμα Υπουργός. Εκεί είναι και η έκθεση Γκουτέρες για να δείχνει τους χειρισμούς του Κυπριακού.

Όλα είναι εκεί… όποιο επικοινωνιακό τέχνασμα κι αν σκαρφιστούν!

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy