15 χρόνια στην αναμονή για ολοκλήρωση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη!

Προειδοποιεί με κινητοποιήσεις ο Δήμος Λειβαδιών 

Το αίτημα για συνέχιση και ολοκλήρωση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη επαναφέρει ο Δήμος Λειβαδιών με την… υποσημείωση ότι είναι ένας δρόμος ο οποίος παραμένει μισοτελειωμένος εδώ και 15 χρόνια!

Ο δήμαρχος Μάριος Αρμένης έθεσε το θέμα σε αντιπροσωπεία των επαρχιακών οργανώσεων ΑΚΕΛ Λάρνακας και Αμμοχώστου σε πρόσφατη συνάντηση και μάλιστα συμπεριέλαβε την ολοκλήρωση του δρόμου στην πρώτη θέση του σχετικού υπομνήματος, ενδεικτικό του ότι το έργο αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τον Δήμο Λειβαδιών. Ο δήμαρχος τόνισε ότι η σημασία του έργου είναι ουσιαστική, καθώς σχετίζεται με δύο παραμέτρους, την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας και το γεγονός ότι η τροχαία κίνηση διοχετεύεται σε εσωτερικό δρόμο του Δήμου Λειβαδιών στον οποίο διακινείται μεγάλος αριθμός μαθητών. Αυτή η κατάσταση δημιουργεί και δευτερεύον πρόβλημα που αφορά την κατάσταση των δρόμων και την ανάγκη συχνών συντηρήσεων το κόστος των οποίων επιβαρύνει τη δημοτική Αρχή, με τον δήμαρχο να θέτει επίσης θέμα οικονομικής ενίσχυσης από το κράτος για κάλυψη αυτών των δαπανών.

Η Β’ Φάση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη αρχίζει από το τέρμα της Α’ Φάσης, δηλαδή στο ύψος της εκκλησίας του Αγίου Σάββα στα Λειβάδια και από κει ο νέος δρόμος τετραπλής κατεύθυνσης διακλαδώνεται από τη μια πλευρά μέχρι το δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας με τον οποίο ενώνεται και από την άλλη πλευρά μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς – Δεκέλειας με τον οποίο επίσης συνδέεται στο ύψος της αερογέφυρας των Κελιών. Η μεγάλη του αξία είναι ότι συνδέει τη λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού στη Λάρνακα με τον αυτοκινητόδρομο παρακάμπτοντας από τη μια τους εσωτερικούς δρόμους παρά τα σχολεία των Λειβαδιών και από την άλλη τον παραλιακό δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας.

Το έργο θα συμβάλει τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση της ιδιαίτερα βεβαρημένης κυκλοφοριακά περιοχής των σχολείων στα Λειβάδια και σε μικρότερο βαθμό του δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας. Παρ’ όλα αυτά και ενώ η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε από το 2006, το έργο παραμένει «σκουριασμένο» στις ελληνικές καλένδες, χωρίς μάλιστα να φαίνεται προοπτική προώθησής του άμεσα αφού οι διαδικασίες δεν έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό πέραν του ρυθμιστικού σχεδίου που αποτελεί πρώιμο στάδιο.

Στη συζήτηση που έγινε, η αντιπροσωπεία του ΑΚΕΛ ανέλαβε να προβεί σε διαβήματα, ωστόσο η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στην κυβέρνηση, όπως ξεκαθαρίστηκε, με τον Δήμο Λειβαδιών να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων εάν δεν ληφθούν σύντομα αποφάσεις για ολοκλήρωση του δρόμου.

Στην ίδια συνάντηση, ο Δήμος Λειβαδιών έθεσε και ένα δεύτερο σημαντικότατο οδικό έργο, την ανάπλαση της λεωφόρου Μακαρίου που είναι ο κεντρικός δρόμος του δήμου. Το έργο έχει εγκριθεί ως πολεοδομικό αλλά ζητείται επίσπευση των διαδικασιών αφού θα βοηθήσει τα μέγιστα στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων κατά μήκος του εμπορικού άξονα και στον κεντρικό πυρήνα του δήμου. Το σχέδιο περιλαμβάνει σχεδιασμένες επεμβάσεις συντήρησης, ανάπλασης και κυκλοφοριακής διαχείρισης και υπογειοποίηση των υπηρεσιών κοινής ωφελείας. Το συνολικό μήκος προς αναβάθμιση είναι μόλις 700 μέτρα και το κόστος υπολογίζεται περίπου στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, ο Δήμος Λειβαδιών ζήτησε τη βοήθεια του ΑΚΕΛ και για την προώθηση των έργων επιδιόρθωσης και εξωραϊσμού του αντιπλημμυρικού καναλιού, με τον κ. Αρμένη να θυμίζει ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε εξαγγείλει ολοκλήρωση του έργου εντός του 2021!

Ο δήμαρχος αποκάλυψε πρόσφατα ότι το έργο εγκρίθηκε για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι έτοιμο για προκήρυξη προσφορών όταν υπάρξει ενημέρωση ότι τα χρήματα είναι διαθέσιμα. Για την ακρίβεια, όπως πληροφορούμαστε, ο Δήμος Λειβαδιών αιτήθηκε κονδύλι τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ και έλαβε έγκριση για τρία εκατομμύρια ευρώ.

Το αντιπλημμυρικό κανάλι αποτελεί το τελευταίο τμήμα του ποταμού Αρχάγγελου – Καμίτση και ρέει σε μήκος 2,7 χιλιομέτρων διαμέσου οικιστικών περιοχών των Λειβαδιών προτού καταλήξει στη θάλασσα. Στην περιοχή Λειβαδιών δεν υπάρχει ζώνη προστασίας της κοίτης και εδώ εστίασε η πρόταση, η οποία χωρίζεται στην προστασία της κοίτης και σε δεύτερο στάδιο σε εξωραϊστικά έργα με τη δημιουργία Γραμμικού Πάρκου το οποίο θα αγγίζει και δημοτικά όρια Λάρνακας.

Τάσος Περδίος

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy