Αγανακτισμένη η νότια Μαραθάσα με την παρατεταμένη κρατική κοροϊδία

Δέκα κοινότητες της περιοχής προειδοποιούν με δυναμικές κινητοποιήσεις με αφορμή την πολύχρονη αναβλητικότητα στην εκτέλεση ενός σημαντικού οδικού έργου.

Η παρατεταμένη κρατική κοροϊδία που δέχονται εδώ και πολλά χρόνια οι κοινότητες της περιοχής του Τροόδους και ιδιαίτερα τα μικρά χωριά της νότια Μαραθάσας, που όλο ακούνε υποσχέσεις από την κυβέρνηση χωρίς όμως να βλέπουν έργα, έχει φτάσει τον κόμπο της υπομονής τους στο χτένι και δεν τους αφήνει άλλα περιθώρια ανοχής.

Μέσα σε όλα τα άλλα προβλήματα που ταλανίζουν την συγκεκριμένη περιοχή εξαιτίας της κυβερνητικής αδιαφορίας και του εμπαιγμού, περιλαμβάνεται και ένα μικρό σε έκταση αλλά πολύ σημαντικό οδικό έργο, που αφορά ειδικότερα ένα τμήμα του δρόμου που συνδέει τις Κάτω Πλάτρες με το Φοινί και τα υπόλοιπα χωριά της νότιας Μαραθασας.

Βλέποντας ότι η κυβερνητική κοροϊδία συνεχίζεται, δέκα συνολικά επηρεαζόμενες κοινότητες (Μανδριά, Κάτω και Πάνω Πλάτρες, Φοινί, Άγιος Δημήτριος, Παλιόμυλος, Τρεις Ελιές, Καμινάρια, Λεμύθου και Πρόδρομος) εκφράζουν την αγανάκτησή τους μέσα από μια επιστολή των τοπικών Αρχών προς τον αρμόδιο Υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων, Γιάννη Καρούσο, στην οποία παρατίθενται τα προβλήματα που δημιουργεί η κωλυσιεργία στην εκτέλεση του έργου, με την προειδοποίηση για δυναμικές κινητοποιήσεις.

Αναφέροντας ότι πρόκειται για ένα έργο που εκκρεμεί εδώ και 17 χρόνια, οι κοινοτάρχες της περιοχής επισημαίνουν ότι η προκάτοχος του νυν Υπουργού είχε πληροφορήσει από το 2019 τις επηρεαζόμενες κοινότητες ότι για το έργο έχει περιληφθεί πρόνοια στο τριετές δημοσιονομικό πλαίσιο 2020 – 2022 με στόχο την έναρξή του το 2021, χωρίς όμως να γίνει το παραμικρό προς αυτή την κατεύθυνση.

Τονίζοντας την επικινδυνότητα του δρόμου, οι Αρχές των δέκα κοινοτήτων επισημαίνουν ότι καθημερινά κινδυνεύουν άνθρωποι κι ως εκ τούτου, θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην εκτέλεση του έργου που, εκτός των άλλων, θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό και την προσβασιμότητα των οργανωμένων και άλλων τουριστών στα χωριά, δεδομένου ότι πρόκειται για μια περιοχή με πολύ πλούσια παράδοση και ιστορία αλλά και φυσικές ομορφιές, τις οποίες αναζητούν οι ξένοι επισκέπτες αλλά αποφεύγουν την επαφή και τη γνωριμία, λόγω ακριβώς της δύσκολης πρόσβασης.

Στην επιστολή στον υπουργό οι κοινοτάρχες αναφέρουν ότι η πληροφόρηση που έχουν είναι ότι δεν υπάρχει πρόνοια ούτε στον προϋπολογισμό του 2022 για έναρξη του έργου, γι’ αυτό και ζητούν εξηγήσεις, επισημαίνοντας ότι αν τελικά ισχύει κάτι τέτοιο, τότε είναι αποφασισμένοι να αντιδράσουν.

Τονίζοντας ότι ο εμπαιγμός και η αρνητική αντιμετώπιση των προβλημάτων που ταλανίζουν την περιοχή δεν έχει όρια και θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει, γιατί έχει εξαντληθεί η υπομονή των κατοίκων, οι δέκα κοινοτάρχες ζητούν πλήρη ενημέρωση από το υπουργείο για το πού βρίσκεται το όλο θέμα αλλά και χρονοδιαγράμματα για την έναρξή του.

Η αναβλητικότητα που παρουσιάζεται όλα αυτά χρόνια θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει, γιατί οι κοινότητες δεν αντέχουν άλλες ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, αναφέρεται χαρακτηριστικά και τονίζεται ότι «η υπομονή μας έχει εξαντληθεί».

Αναφερόμενοι και στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές, οι κοινοτάρχες επισημαίνουν ότι αυτό πιθανόν να σημαίνει και την αλλαγή του αρμόδιου υπουργού, «κάτι που σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε από το σημείο που βρισκόμασταν τα προηγούμενα χρόνια», θυμίζοντας ότι από το 2005 που έχει τεθεί το ζήτημα, όταν Υπουργός Συγκοινωνιών ήταν ο Χάρης Θράσου, από τότε άλλαξαν επτά αρμόδιοι υπουργοί και ακόμα υπάρχει η ίδια εκκρεμότητα.

Κάνοντας σαφές ότι δεν πρόκειται πλέον να ανεχτούν άλλη αναβλητικότητα, ούτε και δικαιολογίες ότι το έργο περικόπηκε λόγω είτε της οικονομικής κρίσης είτε της πανδημίας, οι τοπικές Αρχές των επηρεαζόμενων κοινοτήτων αναφέρουν ότι «γνωρίζουμε ότι τη νύφη την πληρώνουν πάντα οι απομακρυσμένες ορεινές περιοχές μας, καθώς το πολιτικό κόστος για οποιαδήποτε κυβέρνηση είναι πολύ μικρό», κάτι όμως που δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Να σημειωθεί ότι τοπικές Αρχές και κάτοικοι, όχι μόνο των συγκεκριμένων δέκα κοινοτήτων αλλά και της ευρύτερης περιοχής, δεν κρύβουν και την απογοήτευσή τους για την άθλια κατάσταση που χαρακτηρίζει το γενικότερο οδικό δίκτυο που οδηγεί από τη Λεμεσό προς το Τρόοδος και ειδικότερα το δρόμο Λεμεσού – Σαϊττά. Η ανησυχία τους είναι ότι ίσως περάσουν πολλά ακόμα χρόνια μέχρι την υλοποίηση του πολυσυζητημένου αυτού έργου, ενώ θεωρούν ότι το μικρό κομμάτι που βρίσκεται υπό κατασκευή εξυπηρετεί κάποια ιδιωτικά συμφέροντα και καθόλου τις ορεινές κοινότητες.

 

 

 

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.