ΑΚΕΛ – Αυξήσεις καυσίμων: 7 χρόνια προχειρότητας κυβερνώντων τα πληρώνουν οι πολίτες



Γραπτή δήλωση Κώστα Κώστα βουλευτή ΑΚΕΛ, αναφορικά με την έκδοση διατάγματος από τον υπουργό Ενέργειας για υποχρεωτική πρόσμιξη βιοκαυσίμων στα καύσιμα κίνησης.

Η δήλωση: 

Δυστυχώς αυτό που φωνάζαμε εδώ και χρόνια έγινε. Την ανικανότητα και την προχειρότητα των κυβερνώντων, θα την πληρώσουν και πάλι οι πολίτες

Εδώ και 7 χρόνια ως ΑΚΕΛ φωνάζουμε, ότι λόγω της απίστευτης προχειρότητας και αδράνειας της κυβέρνησης, δεν υπάρχει περίπτωση να καλύψουμε τους δεσμευτικούς στόχους που μας έθεσε η Ε.Ε. για διείσδυση των ΑΠΕ στη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στις μεταφορές, μέχρι το 2020.

Καλούσαμε τη κυβέρνηση με κάθε ευκαιρία, να λάβει επιτέλους αποφάσεις, να προωθήσει μέτρα, για να μην μας επιβληθούν βαρύτατα πρόστιμα.

Ειδικότερα για τις μεταφορές, τους τονίζαμε συνεχώς ότι δεν υπάρχει περίπτωση να καλύψουμε το στόχο του 10%.

Όχι μονο δεν άκουγαν τις συνεχείς και δραματικές εκκλήσεις μας αλλά και διαβεβαίωναν τα μέλη της Επιτροπής Ενέργειας, ότι οι στόχοι θα καλυφθούν.

Σήμερα στις μεταφορές είμαστε μόλις στο 4% κάλυψης του στόχου, τα κίνητρα που ζητήσαμε από τη κυβέρνηση αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση (ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων,παροχή κινήτρων αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, παροχή φορολογικών κινήτρων χρήσης από τοπικές αρχές και ΜΜΕ κλπ), δεν έγιναν αποδεκτά από τον τέως Υπουργό Οικονομικών.

 

Στην υγραεριοκίνηση, την οποία με εντονότατες πιέσεις τα τελευταία 6 χρόνια, καταφέραμε ως Επιτροπή Ενέργειας να προωθήσουμε,η κυβέρνηση αρνήθηκε να υιοθετήσει τη παροχή κινήτρων (επιδότηση τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης, μείωση της άδειας κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο κλπ),αφού ο τέως Υπουργός Οικονομικών απαντώντας σε επιστολή της Επιτροπής μας, ανάφερε ότι η κυβέρνηση διαφωνεί με τα κίνητρα αυτά και κυρίως με τη μείωση του ΦΠΑ στην υγραεριοκίνηση.

Η υγραεριοκίνηση, θα δώσει την ευκαιρία στους πολίτες να προμηθεύονται πιο φθηνό καύσιμο, με φόρο κατανάλωσης μόνο 7 σεντ/ λίτρο αντί 44 σεντ/ λίτρο που επιβάλλεται στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.

 

Αυτός είναι και ο λόγος που η κυβέρνηση δεν προωθεί την υγραεριοκίνηση, με τον τέως Υπουργό Οικονομικών να αναφέρει χαρακτηριστικά στη Βουλή, ότι η φορολογία στη Κύπρο είναι χαμηλή και ίσως θα έπρεπε να ήταν ψηλότερη.

 

Ο Υπουργός Ενέργειας δήλωνε τα τελευταία 2 χρόνια, ότι αν παραστεί ανάγκη, θα καλύψουμε το στόχο με την αγορά βιοκαυσίμων και την πρόσμιξη τους με βενζίνη και πετρέλαιο αλλά και την αγορά των διεθνών πιστοποιητικών.

Φωναζαμε, ότι κάτι το οποίο θα αυξήσει πάρα πολύ τις ήδη πολύ ψηλές τιμές των καυσίμων στην Κύπρο.

Κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού του Υπουργείου Ενέργειας τον περασμένο Οκτώβριο στην Επιτροπή Οικονομικών και απαντώντας σχετικές ερωτήσεις μας, ο Υπουργός ανάφερε ότι αν γίνει αυτό, η αύξηση θα είναι της τάξης του 1 με 2 σεντ ανάλίτρο.

Του τονίσαμε εμφαντικά ότι αν εκδοθεί διάταγμα για υποχρεωτική πρόσμιξη βιοκαυσίμων στα καύσιμα κίνησης, η αύξηση θα ξεπερασει τα 10 σεντ το λίτρο και ότι και πάλι δεν θα καλυφθεί ο στόχος μας γιατί ήδη είναι πολύ ψηλό το ποσοστό βιοκαυσίμων στα συμβατικά καύσιμα κίνησης στην Κύπρο.

Κανένας δεν μας άκουγε ή μάλλον κάποιοι έκαναν ότι δεν άκουγαν.

 

Δυστυχώς δικαιωθήκαμε για μια ακόμα φορά. Ο Υπουργός, υπέγραψε προχθές διάταγμα υποχρεωτικής πρόσμιξης βιοκαυσίμων στα καύσιμα κίνησης, δηλώνοντας μάλιστα ότι ακόμα και μετά από αυτό, είναι ανέφικτο να καλύψουμε το στόχο.

Και μάλιστα θα έχουμε περαιτέρω αυξήσεις στις ήδη πολύ ψηλές τιμές των καυσίμων, της τάξης των 2 με 3 σεντ στη βενζίνη και 5 με 6 σεντ ανά στο πετρέλαιο κίνησης από την αγορά των βιοκαυσίμων συν 2.5 σεντ στη βενζίνη και 4 σεντ στο πετρέλαιο, φόρο κατανάλωσης και Φ.Π.Α. Συνολική αύξηση περίπου 5 σεντ στη βενζίνη και 10 σεντ ανά λίτρο στο πετρέλαιο.

 

Ως ΑΚΕΛ δηλώνουμε για πολλοστή φορά, ότι δεν είναι δυνατόν την προχειρότητα, την ανευθυνότητα και την ανικανότητα της κυβέρνησης να την πληρώνουν πάντα οι πολίτες.

Η Κυβέρνηση τίποτε δεν έκανε τα τελευταία 7 χρόνια με αποτέλεσμα σήμερα να φορτώνει το δυσβάστακτο οικονομικό βάρος της δικής της αποτυχίας, στους ώμους των καταναλωτών. Οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν τον λογαριασμό ενώ δεν φταίνε σε τίποτε. Αυτοί που φταίνε, κάνουν πως δεν συμβαίνει οτιδήποτε.

Οι ευθύνες είναι βαρύτατες και ασήκωτες και είναι πρωτίστως πολιτικές.