Ακόμη περιμένει απάντηση ο Νικόλας για το αν θα μπορεί να παρακαθίσει στις Παγκύπριες

Εξεταστικά δοκίμια προσβάσιμα σε όλους

«Λίγο πιο δίκαιη, πιο ευρωπαϊκή, πιο ανθρώπινη να γίνει η Παιδεία μας, να πάει λίγο πιο μπροστά», αναφέρει μεταξύ άλλων η Γιούλα Πιτσιάλη, πρόεδρος της «Αγκαλιάς Ελπίδας» αλλά και μητέρα του Νικόλα. Του Νικόλα, ο οποίος παρά τις τόσες δυσκολίες, αφού είναι παιδί με αναπηρία (εγκεφαλική παράλυση), κατάφερε να αποφοιτήσει από το Λύκειο και σήμερα περιμένει να δει εάν θα μπορέσει να παρακαθίσει και στις Παγκύπριες Εξετάσεις, αφού θέλει να φοιτήσει και στο Πανεπιστήμιο.

Οι εξετάσεις θα αρχίσουν στις 10 Ιουνίου, όμως μέχρι σήμερα δεν έλαβαν καμία απάντηση, όπως αναφέρει στη «Χαραυγή» η Γιούλα Πιτσιάλη. «Δεν ξέρουμε εάν πρέπει να διαβάσει ή όχι, εάν θα πρέπει ο συνοδός του, ο καθηγητής του, να ετοιμαστούν ή όχι». Σύμφωνα με τη Γιούλα Πιτσιάλη, εδώ και ένα χρόνο επικοινωνούν με επιστολές με την Υπηρεσία Εξετάσεων ζητώντας πρόσβαση στις Παγκύπριες Εξετάσεις. Η απάντησή τους είναι αρνητική. Υπενθυμίζει ωστόσο ότι υπήρξε παρέμβαση από την Επίτροπο Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρώπινων Δικαιωμάτων με έκθεση και μίλησε για διάκριση (τα εξεταστικά δοκίμια πρέπει να είναι προσβάσιμα σε όλους).

«Έγινε συνάντηση στο γραφείο της με τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και τους αρμόδιους της Υπηρεσίας Εξετάσεων. Ζητήσαμε γραπτά πολλαπλής επιλογής για να μπορεί και ο Νικόλας να εξεταστεί, όπως εξεταζόταν έξι χρόνια τώρα στο σχολείο, νόμιμα, με άδεια του υπουργού. Αυτονόητο; Όχι για κάποιους. Θέσαμε το θέμα στη Βουλή, δεν έδωσαν συνέχεια στο θέμα, στο Υπουργείο Παιδείας θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου, μας είπαν. Ε και; Τι θα πει αυτό; Σιωπάτε να περάσουμε; Είναι ευκαιρία να πάμε ένα βήμα μπροστά, να μάθουμε να διαφοροποιούμε την ερώτηση με τρόπο που να δίνει ουσιαστική πρόσβαση σε όλους τους μαθητές. Ένα γραπτό πρέπει να είναι οι Παγκύπριες, μας είπαν, για να είναι ακριβώς ίδιας δυσκολίας για όλους! Ένα γραπτό όμως όπως είναι το γραπτό σήμερα αφήνει έξω πολλούς μαθητές με αναπηρίες ή τους αδικεί βάζοντάς τους να διαγωνιστούν επί ίσοις όροις με παιδιά που δεν έχουν αναπηρίες. Αυτό αποτελεί από μόνο του διάκριση για τα παιδιά που δεν έχουν ίδια χαρακτηριστικά. Η ίση μεταχείριση άνισων καταστάσεων αποτελεί διάκριση».

Για τα παιδιά με αναπηρίες πρέπει και οφείλει το Υπουργείο Παιδείας να προσφέρει αναπροσαρμογή του γραπτού για να μπορούν να έχουν πρόσβαση, τονίζει η Γιούλα Πιτσιάλη, επισημαίνοντας ότι δεν ζήτησαν σε καμία περίπτωση πιο εύκολο γραπτό, αλλά ζητούν πρόσβαση στο γραπτό. «Μπορεί να παρακαθίσει στις εξετάσεις και να μην περάσει στο Πανεπιστήμιο, δεν είναι αυτό το ζητούμενο, το ζητούμενο είναι να μπορέσει να παρακαθίσει». Άλλωστε, όπως επισημαίνει, το διαφοροποιημένο γραπτό είναι εύλογη προσαρμογή και είναι υποχρεωμένοι οι αρμόδιοι να την προσφέρουν σε αυτά τα παιδιά για να ξεκινάνε από την ίδια αφετηρία με τους υπόλοιπους.

 

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy