Αλλαγή για να σωθεί ότι έχει απομείνει 

Του Κωνσταντίνου Ζαχαρίου

Ο ΔΗΣΥ πέτυχε να δώσει σε ιδιωτικά συμφέροντα δύο από τους τρεις Οργανισμούς τους οποίους είχε διαχρονικά στο μάτι: Τον Συνεργατισμό και τις κερδοφόρες εργασίες στο λιμάνι Λεμεσού. Ο τρίτος Οργανισμός, ο οποίος γλίτωσε από τη μανία του ΔΗΣΥ, είναι η CYTA.

Τα αποτελέσματα της πολιτικής του ΔΗΣΥ είναι τα ακόλουθα:

• Μετά το ξεπούλημα του Συνεργατισμού, οι τράπεζες κάνουν ό,τι θέλουν. Κλείνουν αβέρτα καταστήματα, αυξάνουν συνεχώς τις χρεώσεις τους, απειλούν με εκποιήσεις τον κάθε φουκαριάρη κτλ. Αλλά ο ΔΗΣΥ είναι ικανοποιημένος, αφού «εξυγιάνθηκε» το τραπεζικό σύστημα, όπως ισχυρίζεται.

• Τα ίδια και χειρότερα γίνονται στο λιμάνι Λεμεσού. Οι εταιρείες επιβάλλουν αυξήσεις στις ταρίφες μέχρι 96%, αλλά και εδώ ο ΔΗΣΥ είναι ικανοποιημένος, αφού οι εταιρείες καταγράφουν κέρδη. Φρόντισε βέβαια η κυβέρνηση του ΔΗΣΥ για αυτό, αφού κατά την ιδιωτικοποίηση των εργασιών στο λιμάνι επιβλήθηκαν αυξήσεις στο 40% των ταριφών, μπήκε πλαφόν στο λιμάνι Λάρνακας ώστε να διασφαλιστεί ο κύκλος εργασιών των ιδιωτών στο λιμάνι Λεμεσού, παραχωρήθηκε στους ιδιώτες το 48% των εισπράξεων από το συμβόλαιο της UNIFIL (3,5 εκατ. ευρώ), ενώ, λόγω των κακών σχεδιασμών που έγιναν, το κράτος αναγκάστηκε να ενοικιάσει γερανογέφυρες από τον έναν επενδυτή, έναντι 1,75 εκατ. ευρώ, και να τις παραχωρήσει δωρεάν για χρήση στον άλλον επενδυτή.

• Από την άλλη πλευρά, η CYTA, την οποία κάποτε ο Αβέρωφ Νεοφύτου ως Υπουργός Συγκοινωνιών την είχε κοστολογήσει στα 74 εκ. λίρες περίπου (127 εκ. ευρώ), συνεχίζει να καταγράφει κέρδη. Μάλιστα από τότε μέχρι σήμερα έχει δώσει στο κράτος περισσότερο από 1 δις ευρώ, ενώ φέτος αναμένεται να καταγράψει κέρδη ρεκόρ και να δώσει στο κράτος μερικά εκατομμύρια ακόμη. Επίσης, συνεχίζει να δίνει δωρεές ύψους εκατομμυρίων ευρώ για κοινωφελή έργα.

Οι εμμονές του ΔΗΣΥ με τις ιδιωτικοποιήσεις των κερδοφόρων οργανισμών είναι ζημιογόνες και για την κοινωνία και για την οικονομία. Οι φορολογούμενοι έχουν φορτωθεί ζημιές δισεκατομμυρίων από το ξεπούλημα του Συνεργατισμού και των κερδοφόρων εργασιών στο λιμάνι Λεμεσού, ενώ συνεχίζουν να πληρώνουν και υπό την ιδιότητά τους ως φορολογούμενοι. Επίσης, για τον Συνεργατισμό συνεχίζουν να πληρώνουν αποζημιώσεις λόγω των εγγυητικών που δόθηκαν, ενώ σύντομα θα κληθούν να πληρώνουν αποζημιώσεις και στους ιδιώτες στα λιμάνια.

Το μόνο παρήγορο είναι ότι ο ΔΗΣΥ δεν κατάφερε να βάλει χέρι και στη CYTA, η οποία με τα μερίσματα τα οποία δίνει στο κράτος ελαφρύνει σε ένα βαθμό τη θέση των φορολογούμενων. Γιατί αν δεν ήταν και αυτά τα μερίσματα, οι φορολογούμενοι θα καλούνταν να πληρώσουν ακόμη περισσότερα για να καλυφθούν οι ζημιές από τις ιδιωτικοποιήσεις του Συνεργατισμού και των εμπορικών εργασιών στο λιμάνι Λεμεσού.

Βέβαια, όσο παραμένει στην εξουσία ο ΔΗΣΥ, η CYTA καθώς και άλλοι κερδοφόροι οργανισμοί του Δημοσίου βρίσκονται σε κίνδυνο. Μόνο με αλλαγή της διακυβέρνησης του τόπου μπορεί να σωθεί ό,τι έχει απομείνει.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy