Αλλαγή στο σύστημα εξετάσεων τετραμήνων – Πειραματόζωα νιώθουν οι μαθητές

Πολλαπλασιασμό των προβλημάτων στην εκπαίδευση εντοπίζουν ΑΚΕΛ και ΠΣΕΜ

 

Στην κοινή εκτίμηση ότι το σύστημα αξιολόγησης τετραμήνων θα πρέπει να αλλάξει κατέληξαν για ακόμη μια φορά χθες ΑΚΕΛ και ΠΣΕΜ μετά από συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές.

Συγκεκριμένα, το σύστημα αξιολόγησης με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο θα πρέπει να εγκαταλειφθεί και να αρχίσει η συζήτηση για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης στο πρότυπο σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων από προηγμένες χώρες, οι οποίες έχουν αποφορτώσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τόσο σε ώρες διδασκαλίας όσο και σε εξετάσεις και δίνουν έμφαση στη δημιουργικότητα της διαδικασίας και στη δημιουργικότητα της σκέψης, δήλωσε μεταξύ άλλων ο Γ.Γ. του ΑΚΕΛ, Στέφανος Στεφάνου.

Ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου, σημείωσε πως η Οργάνωση των μαθητών κατέθεσε τις θέσεις για προβλήματα που τους απασχολούν. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι εξετάσεις τετραμήνων απασχόλησαν σε μεγάλο βαθμό τη συνάντηση των δύο πλευρών, με τον πρόεδρο της ΠΣΕΜ να αναφέρει πως επικεντρώθηκαν στους μαθητές της Γ’ Λυκείου καθώς και στα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργεί αυτός ο θεσμός, όπως είναι η αύξηση της παραπαιδείας, η μείωση του διδακτικού χρόνου. Τόνισε ακόμη ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα κληθούν να παρακαθίσουν σε δύο μεγάλες εξετάσεις (απόλυσης και παγκύπριες), οι οποίες και καθορίζουν το μέλλον τους και πρόσθεσε πως οι μαθητές έγιναν πειραματόζωα σε ένα αποτυχημένο πείραμα και αυτό το σύστημα πρέπει να αλλάξει.

Ο Στέφανος Στεφάνου σημείωσε ότι όντως τα προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί και αυτό το παραδέχονται εκπαιδευτικές οργανώσεις και μαθητές και γονείς, ενώ η ακαδημαϊκή κοινότητα επισημαίνει τα πολλαπλά προβλήματα που προκαλεί αυτό το σύστημα.

Εξάλλου, συμπλήρωσε πως «τα προβλήματα έχουν ενταθεί εξαιτίας του γεγονότος πως τα τελευταία χρόνια, λόγω του κορονοϊού, υπάρχει μια ειδική κατάσταση και στο χώρο της Παιδείας, με αποτέλεσμα οι τελειόφοιτοι φέτος να αποτελούν τα θύματα αυτής της κατάστασης».

Όπως ανέφερε ο Γ.Γ. του ΑΚΕΛ, «το σύστημα των τετραμήνων έχει αυξήσει την πίεση στους μαθητές, έχει αυξήσει το άγχος στους μαθητές, έχει αυξήσει και την παραπαιδεία, διότι αυτό το σύστημα μετατρέπει την όλη διαδικασία σε πολύ ανταγωνιστική».

Τέλος, επεσήμανε πως η εκπαίδευσή μας δεν δίνει έμφαση στη διαδικασία της μάθησης, αλλά στην αποστήθιση γνώσης και εξέτασης.

 

Πειραματόζωα νιώθουν οι μαθητές
Ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου, σημείωσε πως οι μαθητές της Γ’ Λυκείου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα κληθούν να παρακαθίσουν σε δύο μεγάλες εξετάσεις (απόλυσης και παγκύπριες), οι οποίες καθορίζουν το μέλλον τους και πρόσθεσε πως οι μαθητές έγιναν πειραματόζωα σε ένα αποτυχημένο πείραμα και αυτό το σύστημα πρέπει να αλλάξει.

Ελένη Κωνσταντίνου

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.