Άλλος αέρας διαδρομής

Η σωστή χρήση λεωφορείου και η απαραίτητη υποδομή λύνουν πολλά προβλήματα, πρώτα και κύρια το οικονομικό

Σκέφτηκες ποτέ πόσα χρήματα ξοδεύεις εβδομαδιαία για βενζίνη; Πως θα μπορούσες να μειώσεις τα έξοδά σου έτσι ώστε να αποταμιεύσεις ή , τέλος πάντων, να σου μένουν χρήματα στην τσέπη; Σκέφτηκες ποτέ να χρησιμοποιήσεις το λεωφορείο για μερικές από τις απαραίτητες διαδρομές σου; Και τελικά πόσο εύκολο είναι να κινηθείς με λεωφορείο μέσα στην ίδια σου την πόλη;

Όλα αυτά μπορούν να απαντηθούν, αν απλά αποφασίσεις μια μέρα να περπατήσεις προς την κοντινότερη στάση του λεωφορείου και να κάνεις τη διαδρομή προς το κέντρο της πόλης. Και εκεί θα διαπιστώσεις ότι δεν είσαι το μόνο άτομο που άφησε το αυτοκίνητό του σήμερα στο γκαράζ. Υπάρχουν άλλοι τόσοι που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή δεν έχουν αυτοκίνητο για να το χρησιμοποιήσουν ή δεν είναι σε θέση να οδηγήσουν…  Ή ακόμα, είναι και αυτοί που ήρθαν σε μια ξένη χώρα είτε για να εργαστούν είτε για τουρισμό και το λεωφορείο προσφέρεται για τις μετακινήσεις τους.

Εμείς κάναμε τη δοκιμή. Και την προσπάθεια μετάβασης στο χώρο εργασίας με λεωφορείο. Για την εμπειρία, αλλά πολύ περισσότερο για να δούμε πόσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και πώς αντιδρούν.

Η χρήση των αστικών λεωφορείων, όπως δήλωσαν οι πολίτες στην εφημερίδα μας, είναι πολύ εύκολη και οικονομική αν επιθυμείς να την μάθεις. «Υπάρχουν φυλλάδια στο σταθμό όπου αναγράφονται πάνω όλες οι πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει κάποιος, οι αριθμοί των λεωφορείων, οι διαδρομές αλλά και τα ωράρια».

Με είκοσι ευρώ βρήκα την ησυχία μου

Ηλικιωμένοι που δεν οδηγούν πια, βρίσκουν λύση στο πρόβλημα διακίνησής τους με το να χρησιμοποιήσουν τα σχετικά λεωφορεία, εξοικονομώντας, έτσι, χρήματα. «Με 20 ευρώ το μήνα βρήκα την ησυχία μου. Λόγω της χαμηλής σύνταξης που παίρνω, γλιτώνω χρήματα για τη διακίνησή μου στους δρόμους. Όταν κάποιος δεν βιάζεται να πάει στον προορισμό του, γιατί να μην πάρει το λεωφορείο;  Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να φτάσω στον προορισμό μου και σε μια ώρα», μας εξηγεί ένας παππούς.

Για κάποιους όμως ο χρόνος αναμονής στη στάση ή ο χρόνος διάρκειας μιας διαδρομής αποτελεί έναν αποτρεπτικό παράγοντα χρήσης του λεωφορείου. Οι διαδρομές με το αυτοκίνητο, οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες διαρκούν 10 -15 λεπτά, με το λεωφορείο είναι διαφορετικά. Γιατί θα πραγματοποιήσει τη διαδρομή σε 50 λεπτά με μία ώρα αναλόγως και της κίνησης στους δρόμους. Κάτι που, όπως μας είπαν, «τους σπάει τα νεύρα».

Πιο σύντομες διαδρομές γίνεται;

Κάποιοι άλλοι, προκειμένου να φτάσουν στην ώρα τους για τη δουλειά, για κάποιο ραντεβού ή ακόμα και στο πανεπιστήμιο, θα πρέπει να ξεκινήσουν για τη διαδρομή τους μέχρι και δύο ώρες πριν.

Οι μειωμένες διαδρομές που είναι διαθέσιμες αποτελούν ακόμη έναν αποτρεπτικό παράγοντα χρήσης των μέσων συγκοινωνίας της πρωτεύουσας. «Θα έπρεπε να μελετηθούν πιο σωστά οι διαδρομές των λεωφορείων, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να παίρνουμε δύο και τρία λεωφορεία και να υπάρχει αναγκαστική στάση στο κέντρο».

Αυτό βέβαια οφείλεται και σε λάθη που γίνονται και από πλευράς οδηγών, οι οποίοι χρησιμοποιούν τις λωρίδες λεωφορείων και δημιουργούν κομφούζιο. Η παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων σε στάσεις λεωφορείων αναγκάζουν τους οδηγούς να σταματάνε στη μέση του δρόμου για την επιβίβαση και την αποβίβαση επιβατών.

Αφού είμαστε στην εποχή της τεχνολογίας, υπάρχουν και σχετικές εφαρμογές που βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία μέσα στην πόλη. Όπως σε χώρες του εξωτερικού όπου υπάρχουν συγκεκριμένα συστήματα που είναι εγκατεστημένα στα λεωφορεία και το κοινό γνωρίζει ανά πάσα στιγμή σε πόση ώρα το λεωφορείο θα φτάσει στην επόμενη στάση. Αυτό κάνει τον κόσμο να εμπιστεύεται περισσότερο τα μέσα συγκοινωνίας και με μια μικρή κίνηση να ξέρουν ακριβώς σε πόση ώρα θα είναι στον προορισμό τους αλλά και τον ακριβή τρόπο.

Υπομονή

Μια παρόμοια εφαρμογή πρόκειται να εδραιωθεί και στην Κύπρο, αν και είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο η όλη διαδικασία. Όπως  μας δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ΟΣΕΛ, κ. Ανδρέας Κούλινος, υπάρχουν δύο εφαρμογές, οι οποίες παρουσιάζουν τα δρομολόγια και τις ώρες των λεωφορείων και το κοινό θα πρέπει να χρησιμοποιεί την εφαρμογή motion Cyprus Bus για να μπορεί να διακινείται πιο εύκολα στην πόλη ή ακόμα και στα χωριά.

Ο ΟΣΕΛ βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και με τους αρμοδίους για τις συγκοινωνίες στην κυβέρνηση για την εγκατάσταση της τηλεματικής (εγκατάσταση εξοπλισμού) στα λεωφορεία. Ο κ. Κούλινος συστήνει υπομονή και κατανόηση από το κοινό σε αυτή την νέα προσπάθεια που γίνεται με σκοπό να εκσυγχρονιστεί το συγκοινωνιακό σύστημα της Κύπρου.

Νικολίνα Φραγκουλίδου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy