Αναφορές στον τ/κ Τύπο για απευθείας πτήσεις από Ρωσία και «εθνική εταιρεία αερομεταφορών»

Δεν είναι εύκολο πράγμα η απευθείας πτήση από τη Ρωσία στα κατεχόμενα, αναφέρει ο Πρόεδρος των T/κ τουριστικών πρακτόρων, Ορχάν Τολούν, σύμφωνα με την εφημερίδα “Κίπρις”.

Στο σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα κάνει αναφορά στο θέμα των απευθείας πτήσεων από τη Ρωσία προς το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου, αλλά και στην «εθνική εταιρεία» αερομεταφορών που ανακοίνωσε ο «υπουργός συγκοινωνιών και μεταφορών», Ερχάν Αρικλί ότι θα δημιουργηθεί. Η Γενί Ντουζέν χτες αποκάλυψε τη διάθεση του μετοχικού της κεφαλαίου και ποιοι εμπλέκονται σε αυτή.

Στο πρωτοσέλιδό της η “Κίπρις” αναφέρεται σε δηλώσεις του πρώην «υπουργού μεταφορών και συγκοινωνιών», Τολγκά Ατακάν, πως η εταιρεία Mavi Gök Airlines (Αερογραμμές Γαλάζιος Ουρανός» που ανήκει στον (τουρκικών συμφερόντων) τουριστικό όμιλο Anex Tour κι έχει στη διάθεσή της ως επί το πλείστον αεροσκάφη της ρωσικής προέλευσης εταιρείας Azur Air, πετάει ήδη από τη Ρωσία προς την Αντάλεια και την Αλάνεια. Θα μπορούσε, πρόσθεσε, οι πτήσεις αυτές να φτάσουν στα κατεχόμενα με την διαδικασία του touchdown.

Ωστόσο ο κ. Τολούν ανέφερε στην Κίπρις ότι οι απευθείας πτήσεις Ρωσία ς- κατεχόμενων είναι αντίθετες προς τους κανόνες της ΙΑΤΑ. Υπενθύμισε ότι όταν υπήρχαν οι τ/κ «αερογραμμές» μόνο κάθε Πέμπτη πραγματοποιούσαν απείθειας πτήση από τη Βρετανία με αλλαγή slot, αλλά αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο να γίνει. Μόνο εάν ο Ρώσος Πρόεδρος πει ‘πετάξτε’ μπορεί να γίνει μια απευθείας πτήση από την Ρωσία στα κατεχόμενα, πρόσθεσε ο Πρόεδρος των Τ/κ τουριστικών πρακτόρων.

«Εθνική εταιρεία αερομεταφορών»

Τόσο η “Κίπρις” όσο και η “Χαλκίν Σεσί” διερωτώνται σήμερα πρωτοσέλιδα αν η «εθνική εταιρεία αερομεταφορών» μπορεί να είναι μια εταιρεία που η πλειοψηφία των μετοχών της να ανήκει σε ιδιώτη και μόνο το 25% στο «κράτος». Σύμφωνα με την “Κίπρις”, ο Πρόεδρος του ΡΤΚ, Τουφάν Ερχιουρμάν, διερωτήθηκε τί καθεστώς θα επικρατεί σε αυτή την εταιρεία που ονομάζουν «εθνική», πως θα είναι ο διαμοιρασμός των κερδών, πώς θα είναι το εργασιακό καθεστώς κ.ά. Σημείωσε δε ότι μια τέτοια εταιρεία δεν μπορεί να λέγεται «εθνική».

Ο πρώην «υπουργός συγκοινωνιών και μεταφορών», Τολγκά Ατακάν, είπε ότι το όνομα της εταιρείας Mavi Gök Airlines είχε ακουστεί «γι’ αυτή τη δουλειά» εδώ και λίγο καιρό.

Η “Γενί Ντουζέν” ανέφερε χθες ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας συμμετέχει μόνο με 25% η ψευδοκυβέρνηση, το 24% θα προσφερθεί στο «λαό» – όπως δήλωσε στην εφημερίδα ο Ερχάν Αρικλί – και το το υπόλοιπο 51% ανήκει στην εταιρεία Anex, που ανήκει στον Τούρκο επιχειρηματία,  Νεσιέτ Κοτσκάρ, και η οποία είναι μεγάλος τουριστικός όμιλος με έδρα την Αντάλεια και θυγατρικές σε άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ρωσία.

Αναφέρει, επίσης, ότι το ιδιωτικό τζετ του ιδιοκτήτη της Anex ήταν αυτό που προκάλεσε το σκάνδαλο τζετ τον Ιούνιου του 2020 όταν εν μέσω καραντίνας προσγειώθηκε στα κατεχόμενα και οι επιβάτες του χωρίς να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα κυκλοφορούσαν ελεύθεροι, με αποτέλεσμα – μετά την αποκάλυψη – να αναγκαστεί να παραιτηθεί ο τότε «υπουργός τουρισμού», Ουνάλ Ουστέλ, που σήμερα είναι «πρωθυπουργός».

Επίσης, η εφημερίδα αναφέρει ότι στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης συζητιέται το όνομα της νέας αεροπορικής εταιρείας, ότι πηγάζει από το όνομα εταιρείας που λειτουργεί ήδη στην Τουρκία από τον όμιλο Anex. Συγκεκριμένα, οι «Αερογραμμές Γαλάζια Κερύνεια» (Mavi Girne Havayolları) θα έχουν την ίδια συντομογραφία MGK με την εταιρεία «Αερογραμμές Γαλάζιος Ουρανός» (Mavi Gök Havayolları), που έχει εγκαθιδρυθεί και λειτουργεί στην Τουρκία, σημειώνεται.

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.