Δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας
Το θέμα των ενιαίων και προαιρετικών ολοήμερων σχολείων απασχόλησε χθες την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και όπως τόνισε μετά τη συνεδρία ο Χρίστος Χριστοφίδης, βουλευτής ΑΚΕΛ, αυτό που χρειάζεται είναι ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την επέκταση του ολοήμερου σχολείου.
«Το συμπέρασμα το οποίο αβίαστα εξάγεται από τη συζήτηση είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία τόσο του προαιρετικού, όσο και του ενιαίου ολοήμερου σχολείου, ούτε στη Δημοτική Εκπαίδευση, ούτε στη Μέση Εκπαίδευση, ούτε βέβαια στη Μέση Τεχνική.
Θα δώσουμε πίστωση χρόνου με δεδομένο ότι έχουμε μια νέα κυβέρνηση και μια νέα υπουργό. Όμως θέλουμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας, υπό την έννοια ότι υποτίθεται πως υπήρχε ένα πρόγραμμα διακυβέρνησης, το οποίο σαφώς προνοούσε για επέκταση του θεσμού των ολοήμερων σχολείων, μάλιστα με την υπόσχεση ότι υπήρχαν έτοιμα και τα νομοσχέδια για την υλοποίηση αυτού του προεκλογικού προγράμματος. Τελικά αποδεικνύεται ότι και σε αυτό το θέμα δεν υπάρχει κατ’ ουσία στρατηγικός σχεδιασμός».
Να μη βρεθούν εκπαιδευτικοί στους δρόμους
Επίσης, όπως τόνισε ο Χρίστος Χριστοφίδης, χρειάζεται να σταματήσει η παράνομη και απαράδεκτη μέθοδος της αγοράς υπηρεσιών για το ολοήμερο σχολείο.
«Έχουμε υπογραμμίσει ότι άνθρωποι, οι οποίοι εργάζονται στα ολοήμερα για σειρά ετών, δεν μπορούν να βρεθούν από τη μια μέρα στην άλλη στο δρόμο. Έχουμε ζητήσει να γίνουν αναλυτικά προγράμματα για τα ολοήμερα σχολεία, να υπάρξει ένας κοινός σχεδιασμός και σύνδεση του απογευματινού τμήματος με το πρωινό τμήμα. Χρειάζονται τα απογεύματα να εισαχθούν προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών, αλλά και στην ανάγκη τους να εξασκήσουν τα ενδιαφέροντά τους, όπως ρομποτική, τέχνες, μουσική, θέατρο. Έχουμε, επίσης, υπογραμμίσει την ανάγκη ο στρατηγικός αυτός σχεδιασμός να περιλαμβάνει τη λειτουργία ενός τουλάχιστον ενιαίου ολοήμερου σχολείου σε κάθε δήμο και σε κάθε σύμπλεγμα κοινοτήτων.
Η θέση μας είναι ότι τα ολοήμερα σχολεία πρέπει να ξεκινούν 15 Σεπτεμβρίου και να τελειώνουν 20 Ιουνίου, όχι πολλές φορές να μας βρίσκει ο Οκτώβρης και ο Νοέμβρης για να ξεκινήσουν και να τελειώνουν τέλος Μαΐου. Βεβαίως, η αποτελεσματική λειτουργία των ολοήμερων σχολείων προϋποθέτει την ύπαρξη της αναγκαίας υλικοτεχνικής υποδομής, όπως για παράδειγμα συστήματα κλιματισμού, αίθουσες πολλαπλής χρήσης, αθλητικές εγκαταστάσεις».
