Αναταράξεις πολλών μποφόρ στο Προεδρικό

Μείζον θέμα τάξης για τον Πρόεδρο εγείρουν τα κόμματα με την πρωτοφανή ύπαρξη σύγκρουσης συμφερόντων για το ξεπούλημα των Κ.Α

Αναταράξεις πολλών μποφόρ προκάλεσε η χθεσινή αποκάλυψη – επιβεβαίωση της διαπλοκής του δικηγορικού του γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας και της Ryanair η οποία είναι μία εκ των δύο στρατηγικών επενδυτών που πέρασαν στο δεύτερο γύρο των προσφορών για το απόκτηση των Κυπριακών Αερογραμμών, παρ’ όλον ότι υπήρχαν πολύ πιο συμφέρουσες και ενδιαφέρουσες προτάσεις από άλλους επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες τις οποίες επικαλείται η εφημερίδα «Φιλελεύθερος» η κυβέρνηση συζητά για τις ΚΑ με τη Ryanair, η οποία προσφέρει μόλις χίλια ευρώ το χρόνο για το όνομα και το σήμα της εταιρείας και ένα εκατομμύριο για τα περιουσιακά της στοιχεία. Την ίδια στιγμή «η κυβέρνηση απέρριψε προσφορά της VOSTOK που έδινε το πιο ψηλό ποσό €65 εκ. και ήθελε να αγοράσει μετοχές της εταιρείας με αύξηση του κεφαλαίου».

Aegean, Apollon, Amathus, Claridge … Λούτσιος

Οπως αφήνεται να διαρρεύσει από το Προεδρικό η Ryanair θα αποσύρει το ενδιαφέρον της. Ωστόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, θα πρέπει να εξηγήσει πως γίνεται ο μόλις προχθές διορισθείς από τον ίδιο, πρόεδρος των Κ.Α. Μαρίνος Καλλής, τυγχάνει να είναι και συνέταιρος με τον γαμπρό του Γιάννο Λούτσιο στην επενδυτική εταιρεία Apollon Investment Fund; Σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους τόσο ο Γ. Λούτσιος όσο και ο κ. Μ. Καλλής τώρα φαίνεται να ευνοούν την Aegean Airlines. Και αυτό γιατί ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της Aegean κ. Κωνσταντόπουλος με 30 εκ. ευρώ περίπου, είναι και διευθυντής σε μια σειρά από κυπριακές εταιρείες στις οποίες μετέχει και ο κ. Γ. Λούτσιος.

Συγκεκριμένα ο κ. Κωνσταντόπουλος είναι ο διευθυντής των εταιρειών Cybarco SA, Cybarco PLC, Cybarco ATE και Amathus Hellas. Ο κ. Λούτσιος είναι ένας εκ των διευθυντών στην εταιρεία Claridge, της οποίας ιδιοκτήτης είναι η Amathus Hellas.

Με οργίλο ύφος τα πολιτικά κόμματα θέτουν μείζον θέμα πολιτικής τάξης για τον Πρόεδρο σχετικά με την πρωτοφανή ύπαρξη σύγκρουσης συμφερόντων καταγγέλλοντας τη μεθόδευση από πλευράς Κυβέρνησης ξεπουλήματος και κλείσιμο των Κ.Α., με στόχο την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων. Οι πιλότοι εντείνοντας τις πιέσεις στρέφονται προς τον Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταγγέλλοντας τις πάμπολλες διαπλοκές στις Κ.Α.

Σε χθεσινή ανακοίνωση τονίζουν ότι επιβεβαιώνονται με στοιχεία τώρα οι θέσεις τις οποίες δημόσια διατυπώνει η ΠΑΣΥΠΙ τους τελευταίους μήνες σε σχέση με τη στημένη διαδικασία ξεπουλήματος των ΚΑ σε τιμή ευκαιρίας στους δύο προεπιλεγμένους αγοραστές. Είναι πλέον ξεκάθαρη, υποδεικνύουν, η διαπλοκή των Υπουργών και του Προεδρικού σε όλη αυτή τη διαδικασία για την οποία όπως ισχυρίζονται υπήρχε διαφάνεια. Κάνουν λόγο για δικτατορική παύση τω έξι συμβούλων και καλούν τον Γενικό Εισαγγελέα να αναλάβει τις ευθύνες του στα σκάνδαλα μεγατόνων.

Σιγή ισχύος από Κ. Κληρίδη

Μπροστά στα πρωτοφανή σκάνδαλα ο Γενικός Εισαγγελέας τηρεί σιγή ισχύος ωστόσο, κάποια στιγμή θα πρέπει επιτέλους να αποφασίσει να παρέμβει και να επιβάλει την τάξη, όπως αρμόζει σε ένα ευνομούμενο κράτος, αφού οι κυβερνώντες με τις ενέργειες τους δίνουν την εντύπωση ότι οι θεσμοί δεν λειτουργούν ή βρίσκονται σε αχρηστία. Θέμα τάξης εγείρεται και για τους δύο υπουργούς Οικονομικών και Συγκοινωνιών οι οποίοι απέκλεισαν τους υπόλοιπους επτά στρατηγικούς επενδυτές χωρίς καν να ακούσουν τις προτάσεις τους.

Θα καθαρίσει τον στάβλο λέει

Το οξύμωρο είναι πως την ίδια μέρα που το έγγραφο της KPMG έβλεπε το φως της δημοσιότητας για τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις Κ.Α, ο Πρόεδρος προκάλεσε περισσότερη αγανάκτηση και θυμό στους πολίτες αφού παραλαμβάνοντας την έκθεση του Γενικού Ελεγκτή δήλωνε ότι θα είναι μηδενική η ανοχή στη διαπλοκή και στα σκάνδαλα που ταλανίζουν τον τόπο και ότι … θα καθαρίσει τον στάβλο του Αυγεία.

Ωστόσο όπως διαφαίνεται όποια πέτρα και αν σηκώσει κάποιος, από κάτω θα βρει το δικηγορικό γραφείο του κ. Ν. Αναστασιάδη & Συνεργάτες (το 50% ανήκει στις δύο θυγατέρες του) είτε αυτά τα θέματα αφορούν τον τραπεζικό τομέα και τους πελάτες του, είτε την ενημέρωση του συμπέθερου για το κούρεμα των καταθέσεων, είτε το ξεπούλημα των Κ.Α. και δεν γνωρίζουμε πόσα άλλα θα ξεφυτρώσουν στην πορεία.

Tώρα δεν είμαστε…

Σε χθεσινή ανακοίνωση το δικηγορικό γραφείο Ν. Χρ. Αναστασιάδης & Συνεργάτες προσπάθησε ανεπιτυχώς να μαζέψει τα ασυμμάζευτα δηλώνοντας ότι η Ryanair ζήτησε να εκπροσωπηθεί από το γραφείο, το οποίο αρχικά αποδέχθηκε και στη συνέχεια αρνήθηκε να την εκπροσωπεί, λόγω της έμμεσης σχέσης του γραφείου με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Επειδή η απόφαση, προστίθεται γνωστοποιήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2014 προς τη Ryanair, αλλά η κατ’ αρχήν απόφαση ήταν θετική, γι’ αυτό και κατά την υποβολή των σχετικών εγγράφων προς την KPMG δηλώθηκε ως νομικός εκπρόσωπος το δικηγορικό γραφείο Αναστασιάδη.

Σύμφωνα με νομικούς κύκλους δεν αποκλείεται να ανατέθηκε η εκπροσώπηση σε άλλο δικηγορικό γραφείο που συνεργάζεται με το δικηγορικό γραφείο Αναστασιάδη, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα στον Πρόεδρο.

Επιβεβαιώνεται η «Χ»

Πάντως να σημειώσουμε ότι τη σχέση δικηγορικού γραφείου του Προέδρου με την Ryanair αποκάλυψε πρώτη η εφημερίδα μας στις 29 Οκτωβρίου 2014. Μάλιστα στις 30 Οκτωβρίου ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κλήθηκε από την εφημερίδα μας να τοποθετηθεί και δήλωσε ότι το γραφείο βολιδοσκοπήθηκε αλλά δεν αποδέχθηκε.

ΑΚΕΛ: Aνεπανόρθωτα εκτεθειμένη

Το ΑΚΕΛ σε χθεσινή ανακοίνωση υποδεικνύει ότι το σκάνδαλο της παράδοσης του εθνικού μας αερομεταφορέα με αδιαφανείς και ύποπτες διαδικασίες σε συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα, λαμβάνει συνεχώς ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις και αφήνει ανεπανόρθωτα εκτεθειμένη την κυβέρνηση, τον ίδιο τον Πρόεδρο και τους Υπουργούς Οικονομικών και Συγκοινωνιών.

Ο Εκπρόσωπος τύπου του κόμματος Γιώργος Λουκαϊκδης καλεί την Κυβέρνηση να απαντήσει κατά πόσο ισχύουν τα όσα καταγράφονται στα έγγραφα της KPMG και κατά πόσο δεν είναι αυταπόδεικτη πλέον η επιδίωξη της κυβέρνησης να παραδώσει τις Κ.Α. βορά στις ορέξεις συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων, με την απόφαση για παύση όσων μελών του Δ.Σ. των Κ.Α. αντιστάθηκαν στις μεθοδεύσεις της και την αντικατάσταση τους με πρόσωπα που θα συμμορφώνονται στους ανομολόγητους σχεδιασμούς της;

Επίσης θέτει το ερώτημα, ποιο είναι το λογικό συμπέρασμα που βγαίνει από τις αποκαλύψεις ότι απορρίφθηκαν εταιρείες που πρόσφεραν μέχρι και €65 εκατ. για αγορά μετοχικού κεφαλαίου των Κ.Α. ενώ επιλέγηκε η Ryan Air που πρόσφερε €1000 το χρόνο για ενοίκιο του «brand» των Κ.Α.;

Ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ διερωτήθηκε κατά πόσο είναι λόγω ακυβερνησίας ή συγκεκριμένης στρατηγικής που επιτρέπει η Κυβέρνηση την κατάρρευση των Κ.Α. σημειώνοντας πως αν αποφάσισε να τις κλείσει θα ήταν πιο έντιμο και πιο ειλικρινές να το πει δημόσια για να γνωρίζουν και οι εργαζόμενοι της εταιρείας αλλά και οι πολίτες τι να περιμένουν.

Η ακυβερνησία αλλά και απραξία, τόνισε ο Ν. Παπαδόπουλος που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη χρεωκοπία με ένα άτακτο τρόπο που θα επηρεάσει αρνητικά τα συμφέροντα των φορολογούμενων και των εργαζομένων της εταιρείας.

Η ΕΔΕΚ από την πλευρά της εγείρει θέμα πολιτικής τάξης για τον Πρόεδρο σημειώνοντας το γεγονός ότι ο ίδιος προΐσταται του Υπουργικού που θα αποφασίσει για τις προσφορές των Κ.Α. Υπενθυμίζει πως όταν προέκυψε θέμα με τη θυγατέρα της Διοικήτριας της ΚΤ, ο ίδιος ο Πρόεδρος διαπίστωνε ότι υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων και παραβίαση της αρχής περί ασυμβιβάστου, τότε ασφαλώς εγείρεται πολύ μεγαλύτερο ζήτημα όταν αυτό το ασυμβίβαστο αφορά συγγενικά πρόσωπα του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Κουλάς: Τρεις προϋποθέσεις

Σε μια άλλη εξέλιξη χθες ο εκπρόσωπος του Εφόρου Κρατικών Ενισχύσεων Ονούφριος Κουλάς δήλωσε στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών πως αν «αν υπάρχει έστω και 1% πιθανότητα να εγκριθεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κ.Α., από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα γίνει κάτω από τρεις προϋποθέσεις, πρώτο να εφαρμοστεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης όπως στάλθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεύτερο να εκπονηθούν νέα πρόσθετα μέτρα και νέες ιδέες με στόχο να καλυφθούν και οι ζημιές των €12 – €14 εκ. του 2014 και τρίτο να υπάρξει ενδιαφέρον από κάποιο επενδυτή, εξέλιξη η οποία θα προσέδιδε αξία στο ενδεχόμενο βιωσιμότητας της εταιρείας». Κατά τον κ. Κουλά κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, θεωρητικά το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα μπορούσε να εγκριθεί.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy