Aνοιχτός ορίζοντας: Παρα-σκηνικές ιστορίες και μαθήματα ηθο-ποιίας


  • Καθημερινή ενημέρωση

    Κάθε πρωί η επικαιρότητα στο inbox σου.


Ανοιχτός ορίζοντας

Παρα-σκηνικές ιστορίες και μαθήματα ηθο-ποιίας

1987: οπτικογράφηση του Μανώλη…! στο ΡΙΚ. Είχαν προηγηθεί θεατρικές πρόβες, αλλά η οπτικογράφηση πρέπει να γίνει σε μια μέρα. Μια πολύ εξαντλητική μέρα, φορτισμένη με την (δεν βρίσκω επίθετο να την χαρακτηρίσω) ΕΡΜΗΝΕΙΑ της Κυρίας Μπεμπεδέλη.

Φτάσαμε απόγευμα στο γύρισμα του φινάλε.

Η κυρία Μπεμπεδέλη φανερά εξουθενωμένη αλλά σε εγρήγορση. Απαγγέλλει το κείμενο για να καθορίσουν η σκηνοθέτιδα και ο κάμεραμαν τις γωνίες λήψης.

«Δεν ζητώ τον οίκτο σας, κύριοι δικαστές. Δεν ζητώ τον οίκτο κανενός. Ζητώ δικαιοσύνη για το γιο μου. Για να ’χει νόημα ο θάνατός του. Δεν είναι εκδίκηση που ζητώ, κύριοι δικαστές. Ζητώ μονάχα να τιμωρήσετε τους δολοφόνους του γιου μου. Δικαιοσύνη… δικαιοσύνη ζητώ. Για να μπουν τα πράματα στη… σωστή τους θέση… Για να μην χαμηλώνω… Ε Γ Ω… τα μάτια, όταν τους βλέπω… Να μάθουν όλοι ποιο είναι τ’ άδικο και ποιο είναι το σωστό…Για να μην ξανάρθουν, κύριοι δικαστές… Για… να μην ξανάρθουν. Eτσι … έτσι θα τους πω, Μανώλη… Για να μην ξανάρθουν… Eτσι θα τους πω, Μανώλη… Eτσι θα τους πω, εκείνη την ημέρα».

Ακολουθεί μια γενική πρόβα: ένα δυναμικό, κατά μέτωπο, με τα μάτια καρφωμένα στο θεατή, παίξιμο της κυρίας Μπεμπεδέλη.

Τελευταία οδηγία της σκηνοθέτιδας από το γκάλερι. «Δέσποινα, στο τέλος χαμήλωσε τα μάτια προς τον γάτο και αποχώρησε αργά, αργά».

Και η Μεγάλη Ηθο-ποιός: «Οχι! Τώρα ΔΕΝ χαμηλώνω τα μάτια, ούτε και αποχωρώ!»

Γιώργος Νεοφύτου

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.