Αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς στα κατεχόμενα για τις σκηνές στα σχολεία

Έντονες είναι οι αντιδράσεις των τ/κ συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών για την τοποθέτηση σκηνών σε αυλές σχολείων, όπου υπάρχουν κτιριακά προβλήματα, και τα μαθήματα θα συνεχιστούν στα τσαντίρια για κάποια τμήματα και τάξεις.

Όπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, ο πρόεδρος της συντεχνίας των Τ/κ καθηγητών, Οζάν Ελμαλί ανέφερε ότι η κοινωνική ευαισθησία που προέκυψε μετά την καταστροφή από τους σεισμούς στην Τουρκία ανάγκασε τους «κυβερνητικούς αξιωματούχους» να λάβουν κάποια βήματα. Τα μέλη της «κυβέρνησης» δεν ενδιαφέρονται για την κατάσταση των σχολείων εδώ και χρόνια, πρόσθεσε απευθύνοντας ερωτήματα όπως πότε θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και έρευνες για τα σχολικά κτίρια, γιατί δεν ανακοινώνονται τα ευρήματα και γιατί αγνοείται η σημασία που έχουν αυτές οι μελέτες για την κοινωνία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Υπενθύμισε ότι η συντεχνία έχει αναδείξει πολλές φορές την ανεπάρκεια των κτιριακών δομών των δημόσιων σχολείων, τους ραγισμένους τοίχους, το σάπιο σίδερο και τις κατεστραμμένες οροφές από τους καλοκαιρινούς μήνες μάλιστα. «Δεν νιώσατε καν την ανάγκη να θέσετε αυτό το θέμα στην ατζέντα σας. Θα ζητήσετε συγγνώμη από την κοινωνία, τους μαθητές και τους καθηγητές μας;», είπε.

Ούτε ένα «κυβερνητικό» στέλεχος, συνέχισε, δεν ανησυχεί από το γεγονός ότι ενώ τα σχολεία και ίσως πολλά δημόσια κτίρια είναι επικίνδυνα, συνεχίζεται η κατασκευή του συγκροτήματος νέας «βουλής» και νέου «προεδρικού». Ο κ. Ελμαλί διερωτήθηκε γιατί δεν έχει σταματήσει ακόμα η κατασκευή αυτού του συγκροτήματος παρά τις τόσες αντιδράσεις και επικρίσεις, κι απευθυνόμενος προς τον Ερσίν Τατάρ τον ρώτησε εάν θα επισκεφθεί και το λύκειο Ναμίκ Κεμάλ, όπου έχουν στηθεί σκηνές για να κάνουν μαθήματα από Δευτέρας κάποιοι μαθητές.

«Ως εκπαιδευτικοί, θα συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε γενιές με ελεύθερο μυαλό, ελεύθερη συνείδηση, πιστεύουμε στην επιστήμη, έχουμε κριτική αντίληψη, αμφισβήτηση, έρευνα και υπερασπιζόμαστε την ελευθερία κάτω από όλες τις συνθήκες», κατέληξε.

Τη «διάφανη δημοσιοποίηση» των πορισμάτων των ερευνών στα σχολικά κτίρια για την ασφάλεια και την αντισεισμικότητά τους, ζήτησε και η συντεχνία των Τ/κ δασκάλων, Ο πρόεδρος, Μουσταφά Μπαϊμπόρα είπε ότι το 80% των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χτίστηκαν πριν από το 1974.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εκθέσεων, συνέχισε, είναι απαραίτητο να ενισχυθούν ή να ανακατασκευαστούν τα σχολικά κτίρια σύμφωνα με τους αντισεισμικούς κανονισμούς το συντομότερο δυνατό. «Είναι ζωτικής σημασίας να διεξάγουμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες χωρίς να ανησυχούμε για την ασφάλεια της ζωής των μαθητών, των δασκάλων και του σχολικού προσωπικού».

Η συντεχνία των δασκάλων, σημειώνοντας ότι υπάρχει πένθος και τραύμα στην κοινωνία από τις απώλειες ζωών Τ/κ στους σεισμούς στην Τουρκία, δεν θεωρεί σωστό να γίνονται σχολικές εκδηλώσεις με μουσικές και χορούς, όπως στις 7 Μαρτίου ή, όπως προγραμματίζεται, στις 23 Απριλίου, ημέρα μνήμης Ατατούρκ και νεολαίας.

Ο πρόεδρος του ΡΤΚ, Τουφάν Ερχιουμάν ανέφερε ότι η πρωταρχική ανάγκη στη «χώρα», ειδικά μετά το σεισμό, δεν ήταν η κατασκευή του συγκροτήματος κτιρίων με τζαμί, «προεδρικό» και «βουλή», σημειώνοντας ότι με τα λεφτά του συγκροτήματος θα μπορούσαν να χτιστούν 225 σχολεία.

Σύμφωνα με το ΓΤΠ, ο τ/κ Τύπος αναφέρει ότι το θέμα σχολίασε και η Ντογούς Ντεριά, πρόεδρος της γυναικείας οργάνωσης του ΡΤΚ, επικαλούμενη πίνακα κόστους κατασκευής και κόστους μονάδας του 2022, που καθορίστηκε από την τ/κ ένωση επιμελητηρίων πολιτικών μηχανικών και αρχιτεκτόνων, σύμφωνα με τον οποίο η τιμή του τετραγωνικού μέτρου για την κατασκευή σχολείων είναι 7.010 ΤΛ. «Γράφτηκε στον Τύπο ότι για την ίδια περίοδο του 2022 διατέθηκαν 2 δισεκατομμύρια 500 χιλιάδες ΤΛ για το συγκρότημα. Με αυτά τα χρήματα μπορούν να κατασκευαστούν 225 σχολεία των 1580 τετραγωνικών μέτρων».

Ο «δήμαρχος» της κατεχόμενης Λευκωσίας, Μεχμέτ Χαρμαντζί έγραψε σε ανάρτησή του: «Είναι πραγματικά αδιανόητο να αφήνουμε τα παιδιά να παρακολουθούν μαθήματα σε σκηνές, δεν έχει μείνει κανένα κτήριο, μα κανένα κτήριο, που να μπορεί να γίνει μια προσωρινή ρύθμιση;»

Παρέχουμε εκπαίδευση στα παιδιά σε σκηνές σε μια πόλη που περιβάλλεται από υπέροχες κατοικίες, πρόσθεσε, εννοώντας το λύκειο στην Αμμόχωστο. «Παραιτήσου…».

Αναφερόμενος στο ίδιο θέμα, ο εκπαιδευτικός επιστήμονας Σαλίχ Σαρπτέν δήλωσε: «Η καρδιά μου καίγεται. Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα, αλλά προσπαθούμε να διαχειριστούμε την εκπαίδευση με αντιλήψεις του 19ου αιώνα…».

Είπε ότι λύση των σκηνών που προτάθηκε καταδεικνύει τρία πράγματα.

Πρώτον, ότι η «κυβέρνηση» βιάστηκε και δεν εργάζεται ομαδικά, καθώς θα μπορούσαν να εξευρεθούν καλύτερες λύσεις από τα αντίσκηνα, αν συνεργαζόταν με φορείς, ιδρύματα, τον «δήμο» ή το πανεπιστήμιο της πόλης.

Δεύτερο, ότι δεν υπάρχει προγραμματισμός στην εκπαίδευση, καθώς υπάρχουν και άλλες σχολικές μονάδες με παρόμοια προβλήματα και τρίτον, ότι παρά τα 2 χρόνια πανδημίας και τα κονδύλια που διατέθηκαν, δεν δημιουργήθηκε ένας ουσιαστικός μηχανισμός εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Στο μεταξύ, απάντησε μέσω των ΜΚΔ η μαθήτρια στο επαγγελματικό κολέγιο Λευκωσίας (ΤΜΚ) που ρώτησε τον Ερσίν Τατάρ, όταν επισκέφθηκε το σχολείο, πότε σκοπεύει να απομακρύνει από τα καθήκοντά του τον μουφτή (για τις τελευταίες του δηλώσεις για τις γυναίκες κ.ά.), με αποτέλεσμα να αντιδράσει ο Τ/κ ηγέτης λέγοντας ότι τέτοιες ερωτήσεις που φέρουν σε δύσκολη θέση τον «πρόεδρο», «δεν αρμόζουν σε μαθητές του ΤΜΚ» και πως έχει καημό να παύσει τον μουφτή.

Η τελειόφοιτη μαθήτρια λυκείου, Ντερίν Γκιουρσιάν έγραψε σε ανάρτησή της: «Ναι, βρήκα πολύ σωστό να σας κάνω αυτήν την ερώτηση. Επιτρέψτε μου να επαναλάβω, γιατί ο Αχμέτ Ουνσάλ είναι ακόμα στα καθήκοντά του;»

Η επίσκεψη του κ. Τατάρ στο ΤΜΚ Λευκωσίας έγινε την περασμένη Δευτέρα.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy