Απίστευτες καταγγελίες για απαράδεκτες συμπεριφορές από λειτουργούς του Υπ. Παιδείας έναντι παιδιών με αναπηρίες

Αντιμετωπίζουν με  σκληρότητα  αθώα παιδιά με αναπηρίες

Πράγματα και θαύματα για διακρίσεις εναντίον παιδιών με αναπηρίες αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Κυπριακή Συνομοσπονδία Οργανώσεων Αναπήρων (ΚΥΣΟΑ) η οποία κατηγόρησε χθες έντονα το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για «ιδιαίτερη εχθρότητα, αμείλικτη αντίσταση, μισαλλόδοξες και μισαναπηρικές στάσεις», έναντι των παιδιών με αναπηρίες. Αυτή η στάση, αναφέρεται, εκφράζεται με την εμμονή από πλευράς Υπουργείου, όπως ανυποψίαστα αθώα παιδιά με αναπηρίες, αντί να φοιτούν στη γενική τάξη μέσα στην κοινότητα, γίνεται προσπάθεια για αποκλεισμό τους και εγκλεισμό σε «ειδικές» τάξεις.

Η ΚΥΣΟΑ αναφέρεται σε πρόσφατη περίπτωση 8χρονης μαθήτριας που επιθυμεί να φοιτά και να εκπαιδεύεται στην τάξη της με όλη την αναγκαία υποστήριξη, αλλά κάνουν ό,τι είναι δυνατόν να τη μετακινήσουν. Σημειώνεται ότι η 8χρονη «φέρει ήδη τραυματικές εμπειρίες (από συμπεριφορικές παρενοχλήσεις έως και βία), από τη σύντομη φοίτησή της σε ειδική μονάδα, όπου το Υπουργείο και οι λειτουργοί του που χειρίστηκαν την υπόθεση στο σχετικό χρόνο, άσκησαν αφόρητες πιέσεις, ακόμα και μέσω τρίτων προσώπων, περιλαμβανομένων πολιτικών και άλλων, με σκοπό τη στέρηση δικαιωμάτων». Έτσι, έκλεισαν την 8χρονη σε μια αίθουσα με τέσσερα άλλα παιδιά, όπου δεν γίνονται μαθήματα, δεν εφαρμόζεται κανένα αναλυτικό πρόγραμμα και ο χρόνος μοιράζεται ανάμεσα στα παιδιά ενώ τον περισσότερο χρόνο, τα παιδιά αυτά απλώς «απασχολούνται» με «δραστηριότητες».

Επίσης, προστίθεται, δυο μαθητές που «για 12η συνεχή βδομάδα είναι εκτός τάξης και κανένας από το Υπουργείο Παιδείας δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται πραγματικά να υποστηρίξει την οικογένεια και τα ίδια τα παιδιά για να συνεχίσουν στην εκπαίδευση».

Σε άλλη περίπτωση μητέρα (μονογονιός) κοριτσιού με Σύνδρομο Down μετά τη φοίτησή του στην Προδημοτική, παραπλανήθηκε από τους αρμόδιους του Υπουργείου και την έπεισαν να μεταφέρει το παιδί σε ειδική μονάδα όπου θα είχε ενισχυτική διδασκαλία. Τελικά «το περιβάλλον της ειδικής μονάδας δημιούργησε στη μαθήτρια τεράστιο άγχος (έπεσαν και τα μαλλιά της), είχε ως συνέπεια σοβαρή παλινδρόμηση και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, που δεν υπήρχαν προηγουμένως».


Άλλη μαθήτρια σε νηπιαγωγείο της Λεμεσού είναι θύμα επιθετικής συμπεριφοράς από την ίδια την ειδική δασκάλα της τάξης της, ενώ αγνοήθηκαν οι συστάσεις ειδικών, όπως 8χρονο παιδί με αναπηρία φοιτήσει στη γενική τάξη σε σχολείο της γειτονιάς του.

 

 

Αποκλεισμός και εκπτώσεις δικαιωμάτων
Η ΚΥΣΟΑ υπογραμμίζει ότι «η προσβολή της αξιοπρέπειας και ο αποκλεισμός τους σε όλα τα επίπεδα που προκλητικά αρνείται να αναγνωρίσει και να κατονομάσει ως τέτοια, δείχνει να μην είναι απλώς το αποτέλεσμα, αλλά και ο σκοπός των αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας. Απροκάλυπτα γονείς και παιδαγωγοί πιέζονται με κάθε μέσο να συναινέσουν στο διαχωρισμό, τον αποκλεισμό και τις εκπτώσεις δικαιωμάτων. Να συναινέσουν να βγάλουν τα παιδιά από τη γενική τάξη, να δεχθούν την υπεροπτική και πλήρως ατεκμηρίωτη θέση ότι τα παιδιά τους αξίζουν λιγότερα, ότι δεν μπορούν να έχουν μέλλον ενσωμάτωσης και ότι το να απομακρυνθούν από τα παιδιά της ηλικίας τους είναι για το καλό τους».

 

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.